Mesto a zvolenská SAD sa chcú dohodnúť o prevádzkovaní MHD
"Mesto chce predĺžiť platnosť zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme so SAD až do roku 2018 s tým, že o ich výške bude ešte diskutovať. Ostatné rokovania potvrdzujú, že SAD Zvolen bude zabezpečovať prepravné výkony 2,4 milióna kilometrov a druhý prevádzkovateľ MHD v meste pod Urpínom Dopravný podnik mesta Banská Bystrica (DPMBB) 1,4 milióna km," informovala TASR hovorkyňa banskobystrického primátora Monika Pastuchová.
Poznamenala, že mesto podľa predbežných odhadov bude musieť redukovať prepravné výkony – paralelne u oboch prepravcov MHD. Dotknuté strany budú diskutovať aj o alternatíve, že spomínané prepravné výkony sa znížia o 400.000 km tak, aby sa zachovala trolejbusová doprava v Banskej Bystrici.
"Musia sa jasne stanoviť pravidlá dotačnej politiky na objem prepravených výkonov podľa vývoja situácie na trhu. Dotačná politika vychádza zatiaľ na 18 Sk (0,60 eura) až 25 Sk (0,83 eura) na km. Od 15. augusta sa zrušia X linky SAD Zvolen a kyvadlová doprava DPMBB. Od 1. septembra sa zjednotí systém čipových kariet. Mesto do konca tohto roka vypracuje inštitucionálny rámec zabezpečenia MHD, pričom bude nutné vziať do úvahy aj vývoj v SAD Banská Bystrica, ktorý má vplyv na situáciu v DPMBB," dodala Pastuchová.
Boj o cestujúcich v banskobystrickej MHD medzi zvolenskou SAD a DPMBB priniesol najnižšie cestovné v SR. Vypukol, keď ju Zvolenčania začali zabezpečovať iba autobusmi v roku 2006. Bystričania prevážajú cestujúcich aj citybusmi a trolejbusmi, ktoré sa vrátili do ulíc koncom roka 2008 po takmer 700 dňoch.
"Boj v banskobystrickej MHD síce priniesol najnižšie cestovné v SR, ale opätovné spustenie trolejbusov si vyžiadalo až trojnásobné zvýšenie potreby dotácie od mesta. Preto je v záujme oboch strán problémy v krátkom čase vyriešiť," podotkol zástupca riaditeľa dopravného úseku SAD Zvolen, a. s., Marek Modranský.
zdroj: TASR, foto: internet