Cestná doprava

Ďalší praktický test eActrosa začal v Karlsruhe

V spoločnosti Inapa Deutschland v Ettlingene sa začína ďalšia praktická skúška akumulátorového elektrického vozidla Mercedes-Benz eActros. Tento veľkoobchod s papierom bude používať elektrický eActros na distribúciu papiera baleného na paletách do tlačiarní v oblasti Karlsruhe. Vozidlo má dojazd približne 200 kilometrov a každý deň bude cestovať vzdialenosť od 150 do 200 kilometrov. Jeho batérie sa budú dobíjať cez noc v depe spoločnosti Inapa v Ettlingene.

„Od roku 2018 používame prototyp systému eActros na získanie dôležitých poznatkov o plánovanom začatí sériovej výroby akumulátorového elektrického nákladného vozidla v roku 2021. Týmto dôležitým míľnikom v myslíme na to, že eActros každý deň testujeme v širokej škále aplikácií spolu s našimi zákazníkmi orientovanými na budúcnosť ako súčasť nášho inovačného parku. Sme radi, že spoločnosť Inapa je teraz jedným zo zákazníkov, ktorých skúsenosti a spätná väzba prispievajú k sériovej výrobe batériového pohonu eActros,“ povedal pred začiatkom testovania Rico Claassen, Fleet Customer Manager v Mercedes-Benz Trucks.

„Ochrana životného prostredia a udržateľnosť patria medzi naše najdôležitejšie úlohy v našom podnikaní s papierom a papierovými výrobkami. Ako popredný veľkoobchod s papierom nesieme vysokú úroveň zodpovednosti, ktorá ide ďaleko nad naše bezprostredné ekonomické aktivity v oblasti papierových riešení. Samozrejme to zahŕňa aj našu dopravnú logistiku, ktorá je poverená distribúciou našich výrobkov. Práve tu prispieva eActros bez miestnych emisií k našej environmentálnej stratégii. Tešíme sa na nadchádzajúce praktické využitie nákladného vozidla,“ povedal Frank Weithase, prevádzkový riaditeľ spoločnosti Inapa Deutschland GmbH.

eActros podstúpi praktický test v nemeckom regióne Karlsruhe. Vspoločnosti Inapa Deutschland GmbH bude prevážať papier (FOTO: Daimler Trucks)

Početné poznatky získané z prvej fázy

Od roku 2020 je eActros v druhej fáze praktického testovania ako súčasť takzvanej „inovačnej flotily“. Jedným z mnohých poznatkov získaných počas praktických testov je, že dojazd asi 200 kilometrov sa ukázal ako absolútne realistický – bez ohľadu na užitočné zaťaženie, trasu alebo topografiu. eActros je porovnateľný s konvenčným naftovým vozidlom, pokiaľ ide o dostupnosť a výkon v mestskej premávke, na diaľniciach alebo pozemných trasách. Chladiaci systém pre náklad, ale aj klimatizácia – elektricky ovládaná – fungujú bez obmedzenia v extrémnych horúčavách aj v zimných podmienkach. Vodičov veľmi teší nepretržitá dostupnosť krútiaceho momentu v celom rozsahu otáčok. Taktiež oceňujú tichú jazdu a príjemný a plynulý zážitok z nej. Predvňidavou jazdou sa dá navyše elektrická energia získavať rekuperáciou, teda brzdením motorom. To zárověn šetrí prevádzkové brzdy.

Získané poznatky sa využívajú pri príprave sériovej výroby eActrosa, ktorá príde v roku 2021 (FOTO: Daimler Trucks)

CO2 neutrálna alternatíva pre mestskú distribučnú dopravu

eActros je založený na podvozku vozidla Mercedes-Benz Actros. Inak je však architektúra vozidla plne prispôsobená elektrickému pohonu a pozostáva z vysokého počtu konkrétnych dielov. O pohon sa starajú dva elektromotory v blízkosti nábojov kolies zadnej nápravy, každý s výkonom 126 kW a maximálnym krútiacim momentom 485 Nm. Výsledkom je 11 000 Nm po každom prevodovom pomere, čo je výkon ekvivalentný výkonu bežného nákladného vozidla. Energiu vozidlu dodávajú lítium-iónové batérie s kapacitou 240 kWh. Podľa dostupného nabíjacieho výkonu je možné batérie úplne nabiť do troch hodín (pri 80 kW). Vývoj a testovanie ťažkých elektrických nákladných vozidiel v distribučnej doprave je čiastočne financované spolkovým ministerstvom životného prostredia (BMU) a čiastočne spolkovým ministerstvom hospodárstva a energetiky (BMWi) v rámci projektu Concept ELV².

Elektrický eActros sa testuje už od roku 2018, testy od roku 2020 predsatvujú druhú fázu testovania (FOTO: Daimler Trucks)

eActros v sériovej výrobe: vynikajúci výkon

Sériová výroba modelu eActros bude výrazne odlišná oproti prototypu a to v mnohých ohľadoch, ako je dojazd, výkon či bezpečnosť. eActros bude uvedený na trh ako dvoj- a trojnápravové vozidlo. Začiatok sériovej výroby je naplánovaný na rok 2021 v závode Wörth na Rýne. Spoločnosť Daimler Trucks navyše prinesie vozidlo na trh s celým ekosystémom, ktorý zahŕňa aj poradenské služby týkajúce sa elektrickej mobility. Zahŕňajú analýzy trás, kontrolu možných dotácií, podporu integrácie prevádzkových flotíl alebo vývoj vhodných riešení nabíjacej infraštruktúry.

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
Tlačová správa

Prečítajte si aj

Back to top button