Cestná doprava

Ďalší praktický test eActrosa začal v Karlsruhe

V spoločnosti Inapa Deutschland v Ettlingene sa začína ďalšia praktická skúška akumulátorového elektrického vozidla Mercedes-Benz eActros. Tento veľkoobchod s papierom bude používať elektrický eActros na distribúciu papiera baleného na paletách do tlačiarní v oblasti Karlsruhe. Vozidlo má dojazd približne 200 kilometrov a každý deň bude cestovať vzdialenosť od 150 do 200 kilometrov. Jeho batérie sa budú dobíjať cez noc v depe spoločnosti Inapa v Ettlingene.

„Od roku 2018 používame prototyp systému eActros na získanie dôležitých poznatkov o plánovanom začatí sériovej výroby akumulátorového elektrického nákladného vozidla v roku 2021. Týmto dôležitým míľnikom v myslíme na to, že eActros každý deň testujeme v širokej škále aplikácií spolu s našimi zákazníkmi orientovanými na budúcnosť ako súčasť nášho inovačného parku. Sme radi, že spoločnosť Inapa je teraz jedným zo zákazníkov, ktorých skúsenosti a spätná väzba prispievajú k sériovej výrobe batériového pohonu eActros,“ povedal pred začiatkom testovania Rico Claassen, Fleet Customer Manager v Mercedes-Benz Trucks.

„Ochrana životného prostredia a udržateľnosť patria medzi naše najdôležitejšie úlohy v našom podnikaní s papierom a papierovými výrobkami. Ako popredný veľkoobchod s papierom nesieme vysokú úroveň zodpovednosti, ktorá ide ďaleko nad naše bezprostredné ekonomické aktivity v oblasti papierových riešení. Samozrejme to zahŕňa aj našu dopravnú logistiku, ktorá je poverená distribúciou našich výrobkov. Práve tu prispieva eActros bez miestnych emisií k našej environmentálnej stratégii. Tešíme sa na nadchádzajúce praktické využitie nákladného vozidla,“ povedal Frank Weithase, prevádzkový riaditeľ spoločnosti Inapa Deutschland GmbH.

eActros podstúpi praktický test v nemeckom regióne Karlsruhe. Vspoločnosti Inapa Deutschland GmbH bude prevážať papier (FOTO: Daimler Trucks)

Početné poznatky získané z prvej fázy

Od roku 2020 je eActros v druhej fáze praktického testovania ako súčasť takzvanej „inovačnej flotily“. Jedným z mnohých poznatkov získaných počas praktických testov je, že dojazd asi 200 kilometrov sa ukázal ako absolútne realistický – bez ohľadu na užitočné zaťaženie, trasu alebo topografiu. eActros je porovnateľný s konvenčným naftovým vozidlom, pokiaľ ide o dostupnosť a výkon v mestskej premávke, na diaľniciach alebo pozemných trasách. Chladiaci systém pre náklad, ale aj klimatizácia – elektricky ovládaná – fungujú bez obmedzenia v extrémnych horúčavách aj v zimných podmienkach. Vodičov veľmi teší nepretržitá dostupnosť krútiaceho momentu v celom rozsahu otáčok. Taktiež oceňujú tichú jazdu a príjemný a plynulý zážitok z nej. Predvňidavou jazdou sa dá navyše elektrická energia získavať rekuperáciou, teda brzdením motorom. To zárověn šetrí prevádzkové brzdy.

Získané poznatky sa využívajú pri príprave sériovej výroby eActrosa, ktorá príde v roku 2021 (FOTO: Daimler Trucks)

CO2 neutrálna alternatíva pre mestskú distribučnú dopravu

eActros je založený na podvozku vozidla Mercedes-Benz Actros. Inak je však architektúra vozidla plne prispôsobená elektrickému pohonu a pozostáva z vysokého počtu konkrétnych dielov. O pohon sa starajú dva elektromotory v blízkosti nábojov kolies zadnej nápravy, každý s výkonom 126 kW a maximálnym krútiacim momentom 485 Nm. Výsledkom je 11 000 Nm po každom prevodovom pomere, čo je výkon ekvivalentný výkonu bežného nákladného vozidla. Energiu vozidlu dodávajú lítium-iónové batérie s kapacitou 240 kWh. Podľa dostupného nabíjacieho výkonu je možné batérie úplne nabiť do troch hodín (pri 80 kW). Vývoj a testovanie ťažkých elektrických nákladných vozidiel v distribučnej doprave je čiastočne financované spolkovým ministerstvom životného prostredia (BMU) a čiastočne spolkovým ministerstvom hospodárstva a energetiky (BMWi) v rámci projektu Concept ELV².

Elektrický eActros sa testuje už od roku 2018, testy od roku 2020 predsatvujú druhú fázu testovania (FOTO: Daimler Trucks)

eActros v sériovej výrobe: vynikajúci výkon

Sériová výroba modelu eActros bude výrazne odlišná oproti prototypu a to v mnohých ohľadoch, ako je dojazd, výkon či bezpečnosť. eActros bude uvedený na trh ako dvoj- a trojnápravové vozidlo. Začiatok sériovej výroby je naplánovaný na rok 2021 v závode Wörth na Rýne. Spoločnosť Daimler Trucks navyše prinesie vozidlo na trh s celým ekosystémom, ktorý zahŕňa aj poradenské služby týkajúce sa elektrickej mobility. Zahŕňajú analýzy trás, kontrolu možných dotácií, podporu integrácie prevádzkových flotíl alebo vývoj vhodných riešení nabíjacej infraštruktúry.

Zdroj
transport.sk
Editor
Tlačová správa

Prečítajte si aj

Back to top button