Logistika a skladovanie

Spoločnosť Geopost dosiahla v minulom roku stabilné tržby

Spoločnosť Geopost dosiahla v minulom roku stabilné tržby. Geopost, ktorá je materskou spoločnosť DPD Slovensko, má za sebou úspešný rok. Napriek náročným trhovým podmienkam doručila viac, ako dve miliardy zásielok a jej tržby ostali stabilné. Navyše, Geopost a jej dcérske spoločnosti znížili emisie z dopravy. Sú tak na správnej ceste k dosiahnutiu nulových emisií v roku 2040.

Spoločnosť Geopost dosiahla v minulom roku tržby 15,69 miliárd eur a dokázala udržať stabilné výsledky v zložitom trhovom prostredí. „Rok 2023 bol pre spoločnosť Geopost ďalším rokom plným výziev. Rok sme ukončili so stabilnými tržbami. V zložitom prostredí, ovplyvnenom nepriaznivými trendmi, ktoré zaťažili celý trh s doručovaním balíkov, sa našim tímom podarilo preukázať svoju najlepšiu odolnosť,“ hovorí Yves Delmas, generálny riaditeľ spoločnosti Geopost.

V roku 2023 pretrvávali neistoty súvisiace so zložitým geopolitickým prostredím, ktoré poznačilo viacero medzinárodných konfliktov. Ceny energií a inflácia naďalej zaťažovali globálny dopyt, zatiaľ čo hospodársky rast stagnoval a v niektorých regiónoch dokonca klesal. Spoločnosť napriek tomu doručila do celého sveta 2,1 miliardy zásielok, čiže asi 8 miliónov zásielok každý deň. Udržala si stabilné tržby na úrovni 15,69 miliardy eur (+ 0,7 % v porovnaní s rokom 2022).

Spoločnosť Geopost dosiahla v minulom roku stabilné tržby

Rast obľuby odberných miest

Doručovanie do odberných miest a samoobslužných boxov (Out-of-home) je jedným z najdôležitejších trendov posledných rokov a ich využívanie sa prudko zvyšuje. V roku 2023 doručila spoločnosť Geopost týmto spôsobom o 25 % balíkov viac, ako v roku 2022. Spoločnosť zareagovala na tento trend a v uplynulom roku počet odberných miest výrazne zvýšila. Ku koncu roka 2023 mala spoločnosť Geopost k dispozícii viac ako 100 000 odberných miest v celej Európe. Čo je najhustejšia a najrozsiahlejšia sieť na trhu.

Na ceste k nulovým emisiám

Geopost pokračuje v napĺňaní svojich cieľov v oblasti udržateľnosti. V roku 2023 spoločnosť znížila emisie skleníkových plynov o 1,4 % v porovnaní s rokom 2022, čo predstavuje celkový pokles o 25 763 ton. Geopost má cieľ dosiahnuť nulové čisté emisie už v roku 2040. Jej plány začiatkom minulého roka schválila nezávislá autorita v tejto oblasti – organizácia Science Based Target initiative (SBTi).

Jednou z priorít pri znižovaní uhlíkovej stopy je transformácia vozového parku na vozidlá s alternatívnym pohonom. Do konca minulého roka jazdilo po európskych cestách pod značkou Geopost a jej dcérskych spoločností 9 000 nízkoemisných vozidiel. A už v 126 európskych mestách doručuje spoločnosť zásielky výlučne pomocou vozidiel s alternatívnym pohonom.

V spolupráci
transport.sk
Editor
TS Geopost

Prečítajte si aj

Back to top button