Logistika a skladovanie

Protipandemické inovácie DPD SK sa osvedčili

Bezkontaktný spôsob preberania zásielok, presne dohodnutý termín a dodržiavanie hygienických opatrení. Takto sa snaží spoločnosť DPD SK maximalizovať bezpečnosť doručovania počas súčasnej komplikovanej situácie so šírením nového koronavírusu. Doručovanie s PIN kódom, ktoré DPD v lete zaviedla ako jedna z prvých, sa osvedčilo. Vďaka bezkontaktnému preberaniu zásielok sú omnoho viac chránení zákazníci aj kuriéri spoločnosti, riziko prenosu vírusu sa znižuje na minimum.

Zákazník sa nemusí preukázať dokladom totožnosti, nepodpisuje prebratie zásielky. Stačí, ak pozná pridelený štvormiestny PIN kód. V prípade, že sa pri doručovaní zásielky nenachádza na mieste, prevziať balík môže spoľahlivý sused či kolega, ktorému zverí číselný kód. „Po zhruba polročnej skúsenosti môžeme konštatovať, že sa služba bezkontaktného doručovania s PIN kódom veľmi osvedčila. Urýchlila a zjednodušila samotný proces preberania balíka príjemcom.“ hovorí Peter Pavuk, generálny riaditeľ spoločnosti DPD. Ku každej zásielke adresovanej súkromnej osobe systém vygeneruje vlastný PIN kód, ktorý príjemca dostane včas e-mailom alebo v SMS správe. DPD svojimi inováciami chráni zákazníkov i kuriérov, naďalej je však nevyhnutné dodržiavať aj prísne hygienické opatrenia a upozorňuje príjemcov zásielok, aby mali pri preberaní rúško či respirátor. V prípade karantény by zásielky nemali objednávať vôbec.

V súčasnej pandemickej situácii sa síce väčšina ľudí, ktorá očakáva zásielku, zdržiava na svojej domácej adrese, napriek tomu chcú viacerí z nich poznať presný čas jej doručenia. Mnohí pracujú na spôsob home office, čo zahŕňa pracovné telefonáty, online porady či online stretnutia, preto sa chcú uistiť, že ich balík dorazí v dohodnutý čas a nevyruší ich v pracovnom procese. DPD má už osvedčenú službu Predict a vďaka nej si môžu s predstihom aj zaneprázdnení príjemcovia zásielok všetko vopred naplánovať. „Pri službe Predict nehrozí žiadne celodenné vyčkávanie na zásielku. Príjemcu vopred informujeme e-mailom alebo cez SMS o presnom hodinovom intervale, kedy kuriér privezie balík. Vďaka tejto našej službe, ktorá funguje v rámci DPD v celej Európe, máme priaznivé čísla v doručovaní zásielok na prvý pokus,“ konštatuje Peter Pavuk.

V poslednej hodine pred doručením môže príjemca sledovať pohyb kuriéra online na mape, takže presne vidí, kde sa kuriér nachádza a koľko zastávok má ešte pred príchodom na jeho adresu. Spoločnosť DPD Sk neustále sleduje aktuálne dianie v súvislosti s koronavírusovou pandémiou a opatreniami na Slovensku i v zahraničí a prispôsobuje im svoje služby tak, aby boli zákazníci a zamestnanci jednak čo najviac chránení, a tiež aby nevznikali nedorozumenia s doručovaním zásielok.

Na svojej webovej stránke aktualizuje informácie, zákazníci si preto môžu denne preveriť, aký je aktuálny stav. Napríklad v týchto dňoch je sťažené doručovanie zásielok do Portugalska, kde je potrebné počítať s výrazným zdržaním. Naďalej pretrvávajú komplikácie s doručovaním do Veľkej Británie pre obmedzovanú dopravu cez Eurotunel, ako aj platnosťou colných pravidiel, ktoré sa na tovar opúšťajúci priestor Únie v súvislosti s Brexitom vzťahujú.

Zdroj
transport.sk
Editor
Tlačová správa

Prečítajte si aj

Back to top button