Logistika a skladovanie

Pošta upozorňuje na falošnú webstránku, kde podvodníci nabádajú na predaj tovaru

Podvodníci využívajú falošnú webovú stránku veľmi podobnú Slovenskej pošte s cieľom presvedčiť predávajúceho, že ide o bezpečný spôsob predaja tovaru.

Podvodníci oslovujú adresátov na stránkach, kde sa ponúka kúpa či predaj rozličného tovaru, a pošta má údajne overiť údaje o platobnej karte na zrealizovanie transakcie. Upozornila na to hovorkyňa pošty Iveta Dorčáková.

Zdôraznila, že ide o podvod, pretože Slovenská pošta nikdy nepýta peniaze ani nesprostredkúva pripísanie peňazí na účet prostredníctvom e-mailov. Adresátov takýchto falošných správ preto vyzýva na ostražitosť, aby kontrolovali odosielaciu adresu a na podozrivé maily nereagovali. Vizuály falošných e-mailov a SMS správ sú zverejnené aj na webovej stránke Slovenskej pošty.

Najnovší typ podvodu funguje tak, že podvodník na portáloch, ktoré sprostredkúvajú kúpu či predaj tovaru, osloví predávajúceho, že má záujem o jeho produkt. Najskôr sa tvári ako reálny záujemca a následne si vyžiada zaslať tovar poštou s tým, že uhradí kúpnu cenu na účet.

Pošle link na falošnú stránku pošty, ktorá sa podobá oficiálnemu webu pošty, pričom niektoré brandové prvky chýbajú a sú na nej rôzne gramatické chyby. Všetky presmerovania na skutočnú stránku pošty však fungujú. „Ak predávajúci súhlasí s týmto spôsobom platby, podvodník mu oznámi, že zaplatil za tovar aj doručenie a pošle ďalší link, ktorý ho presmeruje na zahraničnú stránku, kde má predávajúci kliknúť na tlačidlo ‚Prijať‘ a následne zadať všetky údaje z platobnej karty,“ dodala Dorčáková.

Slovenská pošta podala orgánom činným v trestnom konaní trestné oznámenie na neznámeho páchateľa a nabáda občanov k ostražitosti. Vyzýva ich dôkladne si preveriť, odkiaľ sú e-maily zaslané. Pochybná adresa phishingových e-mailov totiž napovedá, že ide o podvod. „V prípade, že klienti na tieto podvodné e-maily už zareagovali a uhradili požadovanú sumu, čím im bola spôsobená škoda, odporúčame im obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní,“ skonštatovala hovorkyňa.

Slovenská pošta pripomenula, že nikdy nežiada úhradu žiadnych poplatkov prostredníctvom e-mailov alebo SMS, ani za colné konanie či daň z pridanej hodnoty (DPH), ani nesprostredkúva žiadne platby. Klient za zásielku zaplatí buď pri objednávaní tovaru, alebo pri prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v BalíkoBoxe. Rovnako je to aj pri platbe colných poplatkov a DPH – klient ich hradí pri prevzatí zásielky.

Zdroj
transport.sk
Editor
TASR

Prečítajte si aj

Back to top button