Logistika a skladovanie

Iný prístup k službám pre zákazníkov

V roku 2012 vstúpila na slovenský trh kuriérska služba 123 kuriér. V tom čase nemala vybudovanú takú silnú značku, ako je tomu dnes, no jej zakladatelia boli odhodlaní priniesť na tunajší trh prvotriedne služby, z ktorých budú ťažiť firemní aj súkromní zákazníci nielen na Slovensku, ale aj v Českej republike a v Maďarsku.

Dobrá znalosť trhu a bohaté skúsenosti z logistiky stáli v roku 2020 za rozhodnutím vytvoriť projekt s vlastnou logistickou infraštruktúrou so špecializáciou na balíky do 50 kg. 123 kuriér sa dnes dostáva od povedomia firemnej klientely aj individuálnych zákazníkov a naďalej odhodlane pracuje na dosiahnutí svojho cieľa: stať sa popredným poskytovateľom doručovateľských služieb na Slovensku.

Stratégia, ktorú si na dosiahnutie tohto cieľa v 123 kuriér zvolili, stavia do popredia zákazníka a tím profesionálov, ktorí sa o jeho potreby zaujímajú a starajú. Vďaka čisto slovenskému kapitálu a lokálnemu vedeniu dokáže firma expresne a pružne reagovať aj na neštandardné požiadavky, čo priamo úmerne zvyšuje flexibilitu samotných zákazníkov. Aké ďalšie výhody ale zákazníci spoluprácou s 123 kuriér získajú a ako beží samotný proces posielania a doručovania zásielok? Na to sme sa pýtali prevádzkového riaditeľa spoločnosti 123 kuriér, Martina Vránka.

O aké služby majú firemní zákazníci najčastejšie záujem?

Vo všeobecnosti sú využívané všetky naše služby. Snažíme sa vyhovieť každému zákazníkovi, tak, ako to máme napísané aj v našom názve – sme kuriér pre všetkých. Našou veľkou výhodou je, že perfektne rozumieme slovenskému trhu. Stojí za nami iba slovenský kapitál a diverzifikujeme služby: obsluhujeme zákazníkov z oblasti B2B, B2C, D2C a C2C.

Spomenuli ste čisto slovenský kapitál. V čom vnímate najväčšie prínosy toho, že 123kuriér je rýdzo slovenskou firmou?

Odpoveď na túto otázku je veľmi jednoduchá, priamy kontakt manažmentu firmy s operatívou aj obchodom na dennej báze. To nám pomáha nielen rýchlo riešiť všetko, čo so sebou podnikanie prináša, ale predovšetkým krátku cestu od nápadu k jeho realizácii.

Doručovateľská spoločnosť 123 kuriér
Prevádzkový riaditeľ spoločnosti 123 kuriér, Martin Vránek (FOTO: 123 kuriér)

Akými riešeniami odpovedáte na často komplexné požiadavky zákazníkov?

Máme strategicky rozmiestnenú pobočkovú sieť tak, aby sme dokázali čo neafektívnejšie obslúžiť veľké množstvo zákazníkov. Naše služby neustále inovujeme a investujeme do technického a softvérového vybavenia. Jedným z našich plusov oproti konkurencii je práve schopnosť reflektovať na požiadavku v momente, keď to potrebuje zákazník, bez zdĺhavých schvaľovacích procesov. V neposlednom rade je tu personálne obsadenie profesionálmi na všetkých úrovniach, čím sme schopní porozumieť želaniam našich zákazníkov s cieľom dlhodobej spolupráce, bez viazania.

Jednou z hodnôt spoločnosti 123 kuriér je profesionálna starostlivosť o balíky a zásielky. Čo konkrétne to znamená pre klienta?

Pod pojmom profesionálna starostlivosť sa skrýva súhra celého tímu ľudí, veľa maličkostí, zdanlivo drobných nastavení v procese od prevzatia zásielky až po jej doručenie. Aj keď by som nechcel menovať všetky špecifiká, ako pristupujeme k zásielkam, za mňa v procese prepravy snáď niečo napovie napríklad to, že sme schopní úspešne prepravovať vedľa seba v jeden okamih LCD televízory, autobatérie, hojdacie kreslá, alebo napríklad aj ťažné zariadenia. Pre niekoho je to úplne rozdielny tovar, čo sa týka váhy, rozmerov, členitosti balenia a krehkosti, pre môj tím je to však denná výzva a snaha úspešne vyzdvihnúť, naložiť, vyložiť, naložiť, vyložiť, naložiť, vyložiť, naložiť a doručiť. Toto je stručne popísaná cesta bežného balíka.

Ako postupujete v prípade, že zákazník žiada prepraviť zásielku, ktorá nespĺňa stanovené veľkostné alebo váhové rozmery?

Všetky neštandardné zásielky, ktoré nespĺňajú naše definované rozmery a váhu vo VOP, riešime individuálnym prístupom. Snažíme sa edukovať zákazníkov v oblasti balenia zásielok, správneho označenia a väčšinou sa nám podarí nájsť cestu, ako aj neštandardný balík môže byť štandardným. Dôležitá je správna komunikácia oboch strán a samozrejme prístup. Ale ako som už spomenul, každý deň prijímame výzvy a každý problém má svoje riešenie. A na takom princípe fungujeme.

Za rozhovor ďakuje Martin Miksa

Zdroj
transport.sk

Prečítajte si aj

Back to top button