Cushman & Wakefield preberá komerčnú správu bratislavského Auparku
Cushman & Wakefield preberá komerčnú správu bratislavského Auparku. Nákupné centrum Aupark v Bratislave dlhodobo patrí medzi najúspešnejšie nákupné centrá v strednej Európe.
Pravidelne sa umiestňuje na popredných priečkach návštevnosti a obratov medzi nákupnými centrami na Slovensku. Takmer 250 obchodov na ploche viac ako 65 000 m2 ročne navštívia milióny ľudí. Aupark má vďaka výbornej dostupnosti a širokej ponuke prémiových aj bežných značiek množstvo pravidelných spokojných návštevníkov, ktorí sa do centra radi vracajú za unikátnym a prémiovým nákupným zážitkom.
Od júna 2025 správu a prenájom centra zastrešuje realitno-poradenská spoločnosť Cushman & Wakefield, ktorá do centra prináša to najlepšie zo svojho retailového know-how v rámci CEE.
„Aupark je jednoznačne najprémiovejšie nákupné centrum na Slovensku, ktoré hľadá konkurenciu a inšpirácie medzi najúspešnejšími nákupnými centrami v regióne. V tomto segmente je platforma Cushman & Wakefield najsilnejším hráčom v CEE a sme preto veľmi radi, že sa majiteľ Wood&Co. rozhodol pre nás, aby sme spoločne posunuli Aupark ďalej a napísali jeho ďalšiu kapitolu,“ hovorí Michaela Semanová, Head of Asset Services v spoločnosti Cushman & Wakefield Česká republika.

Cushman & Wakefield posilňuje retailovú pozíciu na Slovensku
Cushman & Wakefield patrí k najskúsenejším hráčom v oblasti správy a prenájmu retailových nehnuteľností v regióne. Na Slovensku zastrešuje okrem iného aj správu najrýchlejšie rastúceho regionálneho nákupného centra Novum Prešov.
„Spolu s Auparkom sme v roku 2025 získali do správy ďalšie štyri regionálne nákupné centrá. Retailový tím zároveň rozširujeme na šesť skúsených leasingových profesionálov, ktorí aktívne podporujú portfólio spravovaných centier. V poslednej dekáde sme priniesli na slovenský trh viac ako 20 nových retailových nájomníkov a tešíme sa o aké nové mená sa nám podarí rozšíriť už teraz jedinečnú ponuku Auparku,“ dodáva Tomáš Némethy, Managing Partner Cushman & Wakefield Slovensko.
V prípade Auparku firma preberá nielen technickú a komerčnú správu budovy, ale aj zodpovednosť za kvalitu služieb, každodenný chod centra, prenájom a koordináciu retailovej stratégie. Akcionármi Auparku Bratislava sú investičné spoločnosti WOOD & Company a Tatra Asset Management (TAM). Ich spoločným cieľom je zabezpečiť, aby si Aupark naďalej udržal a rozvíjal svoju pozíciu najúspešnejšieho nákupného centra na Slovensku.

Značka, ktorá drží latku vysoko
Aupark je dlhodobo vnímaný ako centrum, ktoré udáva tón. Kombinuje širokú ponuku prémiových značiek, gastronómie, služieb a voľnočasových aktivít. Vďaka svojej polohe na hranici historického centra, s priamym napojením na mestskú hromadnú dopravu, cyklotrasy aj diaľnicu D1, dokáže osloviť nielen mestského zákazníka, ale aj širší región.
Rovnaké miesto v ešte lepšom šate
Nákupné centrum nedávno prešlo významnou zmenou a rozšírením až o 10 000 m2. Prinieslo nové koncepty a najväčšie predajne niektorých značiek v strednej a východnej Európe, medzi nimi aj Zara, H&M, Reserved, Cinema City a iné. Prístavba umožnila vybudovanie unikátnej zelenej fasády, ktorá nepôsobí len dizajnovo, no nesie udržateľné prvky zlepšujúce kvalitu mestského prostredia.
„Retail sa mení rýchlo. Zákazníci hľadajú hodnotu, zážitok, efektivitu. Značky potrebujú fungujúce prostredie, ktoré im umožní rásť. Presne to im vieme v Auparku poskytnúť – kvalitu, stabilitu a skúsenosti,“ hovorí Robert Skládal, Head of Shopping Centre Leasing and Releasing CZ & SK zo spoločnosti Cushman & Wakefield.
Aupark aj naďalej ostáva tým, čím je, miestom, kde sa Bratislava stretáva. Meniť sa bude len to, čo sa zlepšiť dá, každodenná skúsenosť návštevníkov aj nájomcov. Vďaka silnej kombinácii odbornosti a spolupráce vstupuje centrum do ďalšej fázy svojej existencie pripravené na nové výzvy aj nové príležitosti.
