Biedronka – nový diskontný reťazec
Biedronka – nový diskontný reťazec. Biedronka je so vstupom na slovenský trh spokojná a pokračuje v expanzii. Má veľké plány a chce tu otvoriť minimálne 50 nových predajní.
Poľská spoločnosť Biedronka je súčasťou silnej skupiny Jerónimo Martins Group, ktorej korene siahajú až do roku 1792. Skupina pôsobí v šiestich krajinách – Portugalsku, Poľsku, Kolumbii, Maroku, Českej republike a teraz už aj na Slovensku.
Zakladateľ Jerónimo Martins
Mladý Jerónimo Martins otvoril svoj prvý obchod s tovarom, ktorý doviezol spoza oceánu, v portugalskom Lisabone. Už o päť rokov neskôr sa stal oficiálnym dodávateľom portugalskej kráľovskej rodiny.

Nadmieru úspešný začiatok
S 3270 predajňami a viac ako 81 000 zamestnancami je poľský diskontný reťazec Biedronka najväčším maloobchodným reťazcom s potravinami. Na slovenský trh vstúpil začiatkom marca tohto roka a svoju prvú prevádzku otvoril v obci Miloslavov. Záujem zo strany spotrebiteľov bol veľký už v prvý deň otvorenia. Po Miloslavove nasledovali prevádzky vo Zvolene a v Považskej Bystrici a ďalšia už je dnes v Senici.
Tu expanzia rozhodne nekončí a Biedronka má vytipovaných niekoľko ďalších lokalít. Pretože vstup na slovenský trh jej vyšiel, chce v expanzii pokračovať. Už predtým diskont avizoval, že v prvej fáze sa chce zamerať na menšie mestá, avšak na rad by mali prísť aj krajské mestá. Orientácia na západné a stredné Slovensko nie je náhodná, ide o ekonomicky silnejšie regióny v porovnaní s východom štátu.



Biedronka – nový diskontný reťazec
Samozrejme, časom chce diskont rozšíriť svoje pôsobenie aj vo väčších mestách a postupne sa presunúť aj na východ Slovenska. Na príprave nových predajní reťazec pracuje, čoskoro by sa tak spotrebitelia mohli dozvedieť, kde budú ďalšie prevádzky a kedy bude termín ich otvorenia. Diskont aktuálne hľadá ľudí do prevádzok v Nových Zámkoch, Leviciach a Liptovskom Mikuláši. Na najbližšie obdobie má veľké plány a postupne chce svoje predajne otvoriť naprieč celým Slovenskom: až 50 predajní do konca 2026, a to v rôznych častiach zeme.
Biedronka ponúka široký sortiment potravín a doplnkového tovaru. V ponuke má aj privátne značky, ktoré jej pre slovenský trh vyrábajú slovenskí producenti. Predstavuje nový koncept šitý na mieru slovenskému trhu s približne 3 200 produktmi. Biedronka hodnotí vstup na náš trh pozitívne, i keď slovenských zákazníkov zatiaľ len spoznáva. Dopyt po lacných potravinách je však zo strany Slovákov vysoký, a preto reťazec podniká ďalšie kroky, aby sa mohol rozširovať.
V CTParku Voderady
Biedronka sa nasťahovala do novej haly s rozlohou 28 700 m2, ktorá bude slúžiť ako jej moderné distribučné centrum. CTPark postavil moderný objekt podľa jej špecifických požiadaviek. Rovnako ako vo všetkých svojich parkoch bude CTP spravovať novú nehnuteľnosť v CTParku Voderady priebežne, pričom poskytne Biedronke správcovské služby priamo na mieste, čo umožní retailovému reťazcu sústrediť sa na rast svojho podnikania.
CTPark Voderady sa nachádza na západnom Slovensku pri diaľnici D1; Bratislava, hlavné mesto krajiny, je vzdialená len 50 km. Park je tiež v dosahu susedných trhov v Rakúsku, Českej republike, Poľsku a Maďarsku. Distribučné centrum vo Voderadoch je na základe svojej veľkosti schopné v rámci štandardov spoločnosti zásobovať až 200 obchodov. To však závisí od toku tovaru do centra a z neho. Ten závisí od obľúbenosti.

„Našou prioritou je ponúkať slovenským zákazníkom kvalitné a čerstvé potraviny za najnižšie ceny. Od začiatku sme sa zamerali aj na spoluprácu so slovenskými dodávateľmi, s ktorými sme vytvorili niekoľko privátnych značiek, ktoré kladú dôraz na kvalitu, čerstvosť a udržateľnosť,“ povedal generálny riaditeľ spoločnosti Biedronka Slovensko Maciej Lukowski.
V Poľsku Biedronka v roku 2025 oslávi 30. výročie svojho vzniku. Skupina v Poľsku prevádzkuje aj sieť Hebe, ktorá sa špecializuje na výrobky pre zdravie a krásu a nedávno tiež expandovala na Slovensko.
