Najväčšia úžitková Toyota
Najväčšia úžitková Toyota. Toyota Professional doplnila svoju ponuku úžitkových vozidiel o najväčší model Proace Max. Zákazníci majú na výber širokú paletu karosárskych variantov a veľkostí, jazdiť môžu na naftu aj elektrinu a pripravená je aj na inštaláciu nadstavieb. Novinku sme vyskúšali v Haagu.
Toyota Proace Max je zatiaľ posledným výsledkom spolupráce Toyota Motor Europe a koncernu Stellantis, prebiehajúcej už od roku 2012. Modely Proace Max s čisto elektrickým pohonom sa vyrábajú v závode spoločnosti Stellantis v poľských Gliwiciach, vozidlá s naftovými motormi a ostatné varianty s čisto elektrickým pohonom v talianskej Atesse.
Široká ponuka
Proace Max je k dispozícii ako skriňová verzia (Panel Van), verzia s kabínou pre posádku (Crew Cab) a taktiež ako variant Chassis Cab alebo Platform Cab pre individuálne nadstavby. Variant Chassis Cab je prvým svojho druhu v rade Proace a podporuje maximálnu variabilitu prestavieb. Nákladový priestor klasickej dodávky sa líši podľa dĺžky (L2 až L4) a výšky vozidla (H1 až H3):
PROACE MAX – objem nákladového priestoru | L2 5413 mm diesel | L3 5998 mm BEV/diesel | L4 6363 mm BEV/diesel |
H1 2254 mm | 10 m3 | x | x |
H2 2524 mm | 11,5 m3 | 13 m3 | 15 m3 |
H3 2764 mm | x | 15 m3 | 17 m3 |
Najväčšia úžitková Toyota
Výrobca ďalej ponúka prestavby s označením Dropside (sklápač so sklopnými bočnicami) a Tipper (sklápač). Na všetky továrenské prestavby sa vzťahuje rovnaká záruka výrobcu ako na Proace Max v skriňovej verzii.
Celková hmotnosť vozidla je 3300 až 3500 kg pri verziách s naftovým pohonom, resp. 3500 až 4250 kg v prípade čistých elektromobilov (v závislosti od variantu vozidla). Užitočnou hmotnosťou 1500 kg a ťažnou kapacitou 2400 kg sa čisto elektrická verzia radí medzi najlepšie v tejto triede. Pri verzii s naftovým pohonom je maximálne užitočné zaťaženie v závislosti od zvolenej kombinácie dĺžky a výšky vozidla 1500 kg a ťažná kapacita 3000 kg.
Nafta aj elektrina
Proace Max ponúka tri varianty naftových motorov, z ktorých základná jednotka má objem 2,2 litra, výkon 120 koní (88 kW) a krútiaci moment 320 Nm. Stredný variant disponuje výkonom 140 koní (103 kW) a maximálnym krútiacim momentom až 380 Nm, zatiaľ čo najvýkonnejší diesel poskytuje 180 koní (132 kW) a 380, resp. 450 Nm s osemstupňovým automatom. Ten je pri oboch silnejších verziách alternatívou k manuálu. Motory sú konštrukciou koncernu Stellantis.
Elektrická verzia ponúka výkon až 200 kW (270 k) a krútiaci moment 410 Nm, s dojazdom až 420 km podľa WLTP. Batérie s kapacitou 110 kWh možno dobiť na 80 % iba za 55 minút, a to pomocou rýchlonabíjačky s výkonom až 150 kW.
Najväčšia úžitková Toyota
Bezpečnosť na prvom mieste
Medzi kľúčové bezpečnostné systémy vozidla patrí monitorovanie slepých uhlov (BSIS) a informačný systém pre rozjazd (MIOS), ktorý pomáha vodičovi pri rozjazde alebo zrýchľovaní v hustej doprave. Elektrické verzie s celkovou hmotnosťou 4250 kg sú vybavené špeciálnymi senzormi a kamerami, ktoré sú schopné detegovať prítomnosť chodcov, cyklistov alebo iných vozidiel v blízkosti vozidla a v prípade potreby aktivujú vizuálne a akustické varovania, aby upozornili vodičov na potenciálne nebezpečenstvo.
V prípade nehody je k dispozícii systém na zaznamenávanie udalostí (EDR), ktorý ukladá údaje o stave a správaní sa vozidla pred nehodou, počas nej a po nej, čo môže byť cenné pre analýzu a zlepšenie bezpečnosti.
Už v predaji
Toyota Proace Max je už v predaji, a to v dvoch výbavách – Active a Comfort, za cenu od 26 390 EUR bez DPH. V rámci uvedenia Toyota pripravila akčnú cenu na najobľúbenejšiu verziu L3H2 s motorom 2.2 D-4D 140 k, s paketom Multimedia a 270-stupňovým otváraním zadných dverí za cenu od 42 050 EUR bez DPH.