Mercedes-Benz triedy V – kočiar pre siedmich do La Manche
Mercedes-Benz triedy V – kočiar pre siedmich do La Manche. Ak dnes potrebujete na dlhú vzdialenosť previezť pohodlne viac ako päť ľudí aj s poriadnou batožinou, až toľko možností nemáte. Jednu z nich predstavuje Mercedes-Benz triedy V, ktorý sme vyskúšali s motorom 300 CDI v osemmiestnej verzii na ceste do britského Doveru.
Tlak na znižovanie emisií CO2 pomaly, ale iste likviduje kategóriu veľkých osobných MPV, ktorá obvykle vznikla na základe dodávky. Renault môže predávať iba veľmi obmedzené počty modelu Trafic, resp. Trafic Passanger; Citroën Spacetourer, Opel Zafira či Peugeot Traveller kúpite iba v elektrickej verzii, s klasickou naftou si zaobstaráte len technicky identickú Toyotu Proace Verso. A potom vám už zostáva len Ford Tourneo Custom, Volkswagen s novým Multivanom, resp. predchádzajúcim Transporterom T6.1, alebo Mercedes-Benz Vito Tourer, resp. čisto osobná trieda V.
Široké možnosti interiéru
Výhodou veľkých MPV je variabilita interiéru a možnosť nakonfigurovať si sedadlá podľa svojho gusta a výšky bankového konta. Triedu V sme už testovali s dvoma samostatnými sedadlami (skôr kreslami) v druhom rade za 5000 EUR za kus. Tentokrát sme mali „véčko“ v osemmiestnom prevedení v konfigurácii 2 + 3 + 3. Dokonca existuje aj deväťmiestny variant s tromi sedadlami vpredu. Sedadlá v druhom a treťom rade môžete pozdĺžne posúvať alebo ich vybrať. Najmä v prípade tých zadných to ale veľmi neodporúčame. Jednak sú v konfigurácii 2 + 1 a jednak sú ťažké, dostať ich späť do koľajníc je nadľudská úloha. Čo sa týka komfortu, ani po 12 hodinách jazdy sa nikto z cestujúcich nesťažoval na tvrdosť či zlý tvar, naopak, všetci si ich pochvaľovali.
Skvelá vychytávka
Posúvanie sedadiel príde vhod vo chvíli, keď máte zaplnené sedadlá aj batožinový priestor a napriek tomu potrebujete ešte niečo naložiť. Keďže sme testovali prostredný, najčastejšie kupovaný dĺžkový variant s 5 140 mm, aj po posunutí sedadiel dopredu zostáva stále dosť miesta pre kolená. Nájsť nejaký relevantný údaj o objeme batožinového priestoru s tromi radmi sedadiel je zložité, našli sme len hodnotu 1 410 l.
V každom prípade, nám sa podarilo zaplniť ho až po hlavové opierky a elektricky ovládané dvere dovrieť ľahkým násilím. A presne v takej chvíli človek ocení samostatne otvárateľné okno v piatych dverách, ktorým sa dostane k batožine zhora. Pretože keby sa dvere otvorili, batožina sa vysype.
Úsporná sila
Vzhľadom na maximálne využitie užitočného zaťaženia 754 kg – sedem ľudí plus batožina – sme boli radi, že naše „véčko“ poháňal naftový motor 300d. Ide o top verziu dvojlitrového štvorvalca s parametrami 174 kW (237 k) a 500 Nm, ktorý spolupracuje výhradne s deväťstupňovým automatom 9G-Tronic. Aj vďaka tomu sme mohli v noci prejsť cez Nemecko rýchlosťou 180 km/h, za tých 1 100 km si motor z nádrže odčerpal každých 100 km iba deväť litrov.
Keď sa uspokojíte s rýchlosťou 140 km/h, spotreba klesne o viac ako liter. Celkovo sme s Mercedesom počas týždňa prešli viac ako 2 500 km s priemerom 7,5 l/100 km. Trieda V dokáže byť nielen rýchla, ale aj veľmi efektívna a, samozrejme, aj veľmi pohodlná. O to sa stará skvelé odhlučnenie, samostatná klimatizácia pre druhý a tretí rad alebo komfortné odpruženie. Objednať si dokonca môžete aj vzduchové perovanie Airmatic.
Technické údaje
Názov: | Mercedes-Benz V300d 4 MATIC |
Motor: | R4 vznetový preplňovaný |
Zdvihový objem: | 1 950 cm3 |
Max. výkon: | 174 kW (237 k)/4 200 min-1 |
Max. krútiaci moment: | 500 Nm/1 600 – 2 400 min-1 |
Maximálna rýchlosť: | 220 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 7,9 s |
Prevodovka: | A9 |
Kombinovaná spotreba: | 6,5 l/100 km |
Spotreba v teste: | 7,5 l/100 km |
Emisie CO2: | 172 g/km |
Pohotovostná hmotnosť: | 2346 kg |
Celková hmotnosť: | 3 100 kg |
Objem batožinového priestoru: | 5 190 l |
Rozmery (d × š × v): | 5 140 × 1 928 × 1 901 mm |
Rázvor: | 3 200 mm |
Základná cena test. vozidla: | 50 764 eur bez DPH |