Testy úžitkových vozidiel

Jazda s Volkswagen Multivan

Jazda s Volkswagen Multivan. Vyskúšali sme siedmu generáciu Volkswagenu Multivan v predĺženej verzii Long a s najvýkonnejším motorom 2.0 TSI so 150 kW. Dokáže dynamika obhájiť pomerne vysokú cenu a vyššiu spotrebu?

Volkswagen Multivan T7 sme testovali už trikrát, vyskúšali sme základný motor 1.5 TSI/100 kW, plug-in hybrid 1.4 TSI/110 kW aj jedinú naftu 2.0 TDI/110 kW. Teraz sme dostali možnosť vyskúšať si vrcholný motor, benzínový dvojliter 2.0 TSI.

Zamatovo výkonný

Tento zážihový štvorvalec pracujúci s priamym vstrekovaním paliva disponuje maximálnym výkonom 204 k v pásme 5000 – 6500 min-1, rovnako tak najvyšší krútiaci moment 320 Nm má vodič k dispozícii už od 1600 až do 4300 otáčok, čo je viac ako pri naftovom TDI. A hoci plne vybavený Multivan v predĺženom variante Long váži 2,1 t, maximálne až 2,85 t, motor mu prepožičiava na také veľké auto naozaj skvelú dynamiku. Tá je navyše k dispozícii prakticky kedykoľvek. Štvorvalec je tiež mimoriadne dobre odhlučnený. Štandardne je doplnený sedemstupňovým automatom DSG, ktorého spojky si pri rozjazde nedokážu úplne poradiť so silou motora. Aby bol rozjazd plynulý a nepretočili sa predné kolesá, chce to naozaj jemnú prácu s plynom.

Príplatok za predĺženú verziu je 1500 eur bez dane

Jazda s Volkswagen Multivan

Dosť hladný

Tá sa ale hodí vlastne stále, pretože motor je dosť citlivý na zaobchádzanie aj z hľadiska spotreby. Vysoká hmotnosť spolu s veľkou čelnou plochou predstavujú značné odpory, ktoré treba prekonať. Rozptyl spotreby dokáže byť skutočne značný. S veľmi veľkým vypätím sme dosiahli minimum 7,8 l benzínu na 100 km, bežným štýlom si motor nárokuje okolo 9 l, a keď sa vydáte na diaľnicu a dodržujete rýchlostné limity, pod 10 l sa nedostanete. To platí aj pre mesto. A pretože palivová nádrž má objem 60 l, dojazd sa pohybuje okolo 550 km. A to pri rodinnom vozidle, ktoré svojím komfortom a obrovským vnútorným priestorom priamo nabáda k dlhým cestám, jednoducho nie je veľa.

Digitálna prístrojová doska je v základe

Ideál nielen pre rodiny

Multivan T7 už nie je derivát dodávky, ale je postavený na osobnej platforme MQB. Ponúka sa v dvoch dĺžkových variantoch so zhodným rázvorom 3124 mm, Long má ale o 200 mm dlhší zadný previs, čo prinieslo najmä zväčšenie batožinového priestoru, ktorý má za tretím radom sedadiel objem 1900 l (krajná pozícia sedadiel). Avšak vďaka dômyselnému systému uchytenia samostatných sedadiel do koľajníc sa dá s vnútorným priestorom dosť hrať a upravovať miesto pre cestujúcich a ich náklad. Keď treba, je veľmi ľahké sedadlá z koľajníc vybrať. Testované vozidlo malo konfiguráciu 2+2+3, ale variácií je oveľa viac, maximum cestujúcich je ale sedem.

Pevné plato funguje ako praktický organizér

Jazda s Volkswagen Multivan

Nemá konkurenciu

Cestovateľský komfort zaisťuje nielen veľký vnútorný priestor, ale aj skvelé odhlučnenie, vyhrievanie všetkých sedadiel, elektrické otváranie všetkých dverí alebo adaptívny podvozok DCC. Svoje limity však má pri prejazde ostrých dier, kedy nedokáže zabrániť väčšiemu nárazu. Inak sa ale Multivan, hoci meria na dĺžku cez päť metrov, riadi skôr ako osobné vozidlo než ako dodávka. A to je hlavný rozdiel proti predchodcovi T6.1, ktorý sa mimochodom stále predáva. Avšak našou voľbou by bol jasne motor TDI, a to aj napriek horšej dynamike. Jeho spotreba nie je zďaleka taká citlivá na jazdný štýl.

Dômyselné uchytenie sedadiel umožňuje vysokú variabilitu

Volkswagen Multivan Long Style

Technické údaje

Názov:Volkswagen Multivan Long Style 2.0 TSI
Motor:R4/zážihový, preplňovaný
Zdvihový objem: 1984 cm3
Max. výkon: 150 kW (204 k)/5000 – 6500 min–1
Max. krútiaci moment: 320 Nm/1600 – 4300 min–1
Maximálna rýchlosť: 200 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h:9,4 s
Prevodovka: A7
Kombinovaná spotreba: 7,7 l/100 km
Spotreba v teste:8,8 l/100 km
Emisie CO2:175 g/km
Pohotovostná hmotnosť: 2062 kg
Celková hmotnosť: 2847 kg
Objem batožinového priestoru: 1900/3500 l
Rozmery d × š × v: 5173 × 1941 × 1907 mm
Rázvor: 3124 mm
Základná cena test. vozidla:59 520 EUR s DPH

Editor
Peter Magerčiak

Prečítajte si aj

Back to top button