Mild hybrid na každý deň
Mild hybrid na každý deň. Nové Mitsubishi ASX stojí na aliančnej platforme CMF-B, ktorú zdieľa s Renaultom Captur. Testovali sme mildhybridnú verziu s preplňovaným štvorvalcom a automatickou prevodovkou.
ASX môžete objednať ako hybrid s výkonom 143 koní a plug-in hybrid s výkonom 159 koní. Z benzínových verzií je okrem testovanej verzie s výkonom 158 koní k dispozícii slabší mild hybrid so 140 koňmi alebo litrový benzínový trojvalec s výkonom 91 koní. ASX môžete mať podľa motora buď s manuálom, alebo automatom, no vždy to bude len predokolka.
Mildhybridný systém
Nové Mitsubishi ASX s 1,3-litrovým štvorvalcom s turbodúchadlom ponúka výkon 158 koní a krútiaci moment 270 Nm. Z toho elektromotor prispieva výkonom 13 koní a krútiacim momentom 50 Nm. Elektromotor je integrovaný do štartérgenerátora, ktorý je napájaný 48 V batériou umiestnenou pod zadnými sedadlami. Mildhybridný pohon pomáha znížiť spotrebu paliva o 10 % a zároveň poskytuje plynulejší rozjazd a akceleráciu. Počas brzdenia a spomaľovania elektromotor rekuperuje energiu, ktorá je potom využitá na rozjazd alebo na dobíjanie batérie. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 5,9 l/100 km, test sme však zakončili s hodnotou 6,5 l/100 km.
Jazdné vlastnosti
Podvozok je naladený na komfort, ale aj pri dynamickej jazde ponúka dobrú stabilitu. Riadenie je presné, spätná väzba je o čosi slabšia. Automatická prevodovka radí hladko, pretože má k dispozícii sedem stupňov. Pomoc malého elektromotora cítiť pri rozjazde na križovatkách a pri posúvaní sa v hustej premávke. Vo vyšších rýchlostiach je jeho príspevok prakticky nepoznateľný. Výborne odhlučnený benzínový štvorvalec má príjemný zvuk aj vo vysokých otáčkach. ASX má tiež to, prečo si ľudia tak obľúbili SUV – vyšší posed vodiča a lepší prehľad o situácii. Vďaka kompaktným rozmerom nepredstavuje parkovanie žiaden problém.
Technológie na palube
Na dotykovej obrazovke môžete prispôsobiť celý rad nastavení, napríklad ambientné podsvietenie, zvoliť si môžete aj z troch jazdných režimov. Pokročilý asistenčný systém MI-Pilot kombinuje adaptívny tempomat s udržiavaním vozidla v strede jazdného pruhu. Pomocou radaru a prednej kamery vozidlo dokáže posúdiť vzdialenosť chodcov alebo cyklistov a v prípade potreby aktívne samostatne brzdiť tak, aby nedošlo ku kolízii. Okrem toho upozorňuje na vozidlá idúce v slepom uhle a v noci je k dispozícii automatické prepínanie diaľkových svetiel.
Technické údaje
Vozidlo | Mitsubishi ASX 1.3 DI-T Mild Hybrid |
Motor | R4/zážihový preplňovaný |
Zdvihový objem | 1 332 cm3 |
Max. výkon | 116 kW (158 k)/5 500 min-1 |
Max. krútiaci moment | 270 Nm/1 800 – 3 750 min-1 |
Max. rýchlosť | 204 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 8,5 s |
Prevodovka | A7 |
Kombinovaná spotreba | 5,9 l/100 km |
Spotreba v teste | 6,5 l/100 km |
Emisie CO2 | 133 g/km |
Objem batožinového priestoru | 422/536 l |
Pohotovostná hmotnosť | 1 307 kg |
Celková hmotnosť | 1 834 kg |
Rozmery (d × š × v) | 4 227 × 1 797 × 1 567 mm |
Rázvor | 2 639 mm |
Základná cena test. vozidla | 30 900 eur bez DPH |