Logistika a skladovanie

STILL vyrába vlastné palivové články

STILL ako prvý vyrába vlastné palivové články. STILL spustil prvú výrobnú linku na produkciu systémov palivových článkov. Z výrobnej linky schádzajú prvé systémy palivových článkov. V nemeckom Hamburgu oficiálne spustili výrobu 24-voltových systémov palivových článkov.

STILL je tak prvým výrobcom manipulačnej techniky v Európe, ktorý ponúka svoj vlastný systém palivových článkov. Ide o doslova priekopnícky krok v inováciách v oblasti intralogistiky. Vo výrobnom závode STILL sa budú sériovo vyrábať vysokovýkonné systémy palivových článkov pre vysokozdvižné vozíky. Od výroby jednotlivých komponentov v mechatronickom centre, cez produkciu systémov palivových článkov na výrobnej linke až po finálnu kontrolu kvality v špeciálnom teste. Komplexnému testovaciemu procesu sa venuje obzvlášť veľká pozornosť. Je nevyhnutné, aby systém fungoval bezchybne a bezpečne, vydržal maximálny tlak a spĺňal najprísnejšie bezpečnostné podmienky.

Spoločnosť STILL sa dlhodobo podieľa na projektoch a vývoji vodíkovej technológie. Disponuje už rozsiahlymi skúsenosťami a odbornými znalosťami z výroby a používania týchto systémov. Spustením vlastnej výrobnej linky už čoskoro ponúkne prvé 24-voltové vozíky s pohonom na palivové články.

STILL je v súčasnosti jediným výrobcom v odvetví intralogistiky, ktorý vyrába vlastné systémy palivových článkov a integruje ich do manipulačnej techniky. „Ako priekopník v oblasti intralogistiky máme za to, že odvážne a dôsledne napredovanie a prechod na alternatívne zdroje je nevyhnutnosť. Expandovanie technológie zeleného vodíka ako bezemisného pohonného systému, ktorý šetrí zdroje, je v súčasnosti kľúčové,“ vysvetľuje Florian Heydenreich, výkonný viceprezident predaja a služieb STILL EMEA. Systém palivových článkov bol vyvinutý v rámci skupiny KION Group a financovaný v rámci Národného inovačného programu pre technológiu vodíkových a palivových článkov celkovou sumou takmer 2 milióny eur.

„Ako producent špičkovej manipulačnej techniky a intralogistických riešení opäť dokazujeme, že sme inovátorom vo svojom odvetví. Produkciou vlastných systémov palivových článkov a komplexným poradenstvom či servisom robíme ďalší významný krok v technologických trendoch a udržateľnosti. Veríme, že aj na Slovensku budeme môcť onedlho testovať prvé kusy našich vysokozdvižných vozíkov s vodíkovým pohonom a realizovať prvé projekty pre našich zákazníkov,“ hovorí Marian Fábry, šéf servisu a predaja STILL Slovensko.

STILL spolupracuje s rôznymi odborníkmi

STILL spolupracuje s rôznymi odborníkmi na vodíkové projekty, ako napr. Hydrogentle, aby sa manipulačná technika na vodíkový pohon stala pre zákazníkov čím skôr dostupnejšou. Zároveň poskytuje komplexné poradenstvo v oblasti technológie palivových článkov. Spolupracuje s ďalšími firmami, ktoré sa špecializujú na plánovanie, dizajn a realizáciu projektov zeleného vodíka.

Aby sa k technológii palivových článkov dostali aj zákazníci s malým vozovým parkom, plánuje v roku 2024 spustiť v Nemecku pilotný projekt mobilnej vodíkovej čerpacej stanice na tankovanie vodíka. Vozíky na tento druh pohonu si budú môcť záujemci prenajať. Zákazníci budú mať možnosť testovať technológiu na palivové články približne štyri týždne bez akýchkoľvek obmedzení a v reálnom pracovnom nasadení. Budú mať k dispozícii komplexné riešenie. Vozíky s palivovými článkami s príslušným systémom tankovania vrátane potrebného schválenia na používanie a inštalácie.

Rozširovanie portfólia a výrobných kapacít

STILL bude aj naďalej pokračovať v investíciách do rozširovania a inovovania vodíkovej technológie pre intralogistiku. Koncern už pracuje aj na vývoji 48-voltového systému palivových článkov. V budúcnosti sa bude tiež vyrábať vo vlastnom závode v nemeckom Hamburgu. Spoločnosť bude v blízkej budúcnosti rozširovať svoje výrobné kapacity – výrobnú linku, ktorá je už v prevádzke, a ktorú vopred projektovali na väčšie objemy produkcie.

STILL ako prvý vyrába vlastné palivové články

O spoločnosti STILL

STILL je popredným poskytovateľom intralogistických riešení. Portfólio značky zahŕňa vysokozdvižné vozíky, skladovú techniku, prepojené systémy a služby. Medzi kľúčové atribúty spoločnosti, ktorú v roku 1920 založil Hans Still, patria špecifické riešenia pre zákazníka, ktoré sú tými najlepšími aj spolu s perfektným servisom. Cieľom je urobiť intralogistiku „smart“: vyvíjať inteligentné riešenia, vďaka ktorým budú skladové operácie plynulejšie a efektívnejšie. Ktoré lepšie chránia zdravie ľudí, ktorí tam pracujú, a zároveň spĺňajú najvyššie štandardy udržateľnosti. S týmto cieľom STILL presadzuje nové riešenia pre e-mobilitu, automatizáciu, riadenie vozového parku a energie, ako aj cirkularitu, t. j. dôsledné šetrenie zdrojov a recykláciu použitých materiálov. Spoločnosť STILL so sídlom v Hamburgu zamestnáva približne 9 000 ľudí v 22 krajinách a je súčasťou verejne kótovanej skupiny KION Group AG.

Zdroj
transport.sk
Editor
TS STILL

Prečítajte si aj

Back to top button