Testy osobných vozidiel

Najlepšia Fabia v ponuke

Najlepšia Fabia v ponuke. Dnes je už u nás legendárny model českej automobilky v ponuke s piatimi benzínovými motorizáciami a tromi verziami výbavy. Tou štvrtou, najštýlovejšou a najšportovejšou, je Fabia Monte Carlo, odkazujúca na úspechy značky v motoršporte.

Ak ste sa niekedy obávali, že s Fabiou ťažko vyniknete, práve verzia Monte Carlo vás môže presvedčiť o opaku. Kombinácia červenej farby, veľmi štýlovo doplnená čiernou strechou, spolu s A-stĺpikmi, prednou maskou, spätnými zrkadlami a čiernym difúzorom vzadu púta pozornosť. Dizajn podčiarkujú až 18-palcové disky kolies, pri ktorých ale hneď doplňme, že to s nimi na ceste vôbec nie je také tvrdé a nepohodlné, ako by sa pri aute tejto veľkosti a kvalite našich ciest mohlo zdať. Práve naopak, jazdilo sa nám veľmi komfortne.

Dizajnom sa posledná generácia Fabie priblížila súčasným trendom

Športový nádych cítiť všade

Interiéru dominujú športové doplnky: športové sedadlá pôsobia efektne, sedí sa na nich pohodlne a majú dobré bočné vedenie. Pedále z nehrdzavejúcej ocele sú doplnené gumou, aby sa vám z nich nešmýkala noha. Vnútorné vybavenie dotvárajú dva digitálne displeje, pričom hlavný má rozmer 10,25 palca a ponúka viacero možností zobrazovania.

Displej multimediálneho systému je fanúšikom značky veľmi dobre známy, rovnaký nájdete aj v iných modeloch mladoboleslavskej automobilky. Pochvalu si zaslúži kožený volant aj kvalitne spracované plasty na palubnej doske a dverách. V celom interiéri je viacero chrómových prvkov a prvkov pripomínajúcich karbón, čo podčiarkuje nielen športový, ale aj luxusný nádych. Najväčším plusom je, že toto všetko je skombinované elegantným spôsobom.

Interiér výborne kombinuje digitalizáciu s tým, na čo sú zvvyknuté staršie generácie, teda fyzickými tlačidlami

Najlepšia Fabia v ponuke

Pod kapotou s TSI

O pohon tohto štýlového auta sa stará 4-valcový benzínový motor TSI s max. výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 250 Nm. Ide o najsilnejšiu motorizáciu, ktorá je dostupná pre tento model. Autu dáva výbornú jazdnú dynamiku a najmä v bežných jazdných podmienkach je s ním zábava. Fabia Monte Carlo nie je hot hatch a ani sa ním nesnaží byť, čo oceňujeme.

Spomínanú dynamiku zvýrazňuje aj fakt, že rovnaký motor montuje automobilka aj do väčších a ťažších modelov, než je Fabia. O radenie sa stará 7-stupňový automat DSG, ktorý má pri rozbehoch rád vysoké otáčky a chýba mu trochu viac plynulosti, no následne po rozbehnutí sa už radí dobre a plynulo. Pod volantom nechýbajú pádla pre prípad, že sa o radenie chcete starať sami. Už sme spomínali príjemné jazdenie na 18-palcových kolesách, k čomu prispieva dobre naladený podvozok, s ideálne nastavenou tuhosťou.

Tak ako v interiéri, aj pri jazdných vlastnostiach je všetko vzájomne výborne zosúladené a vytvára to skvelý dojem. Pri energickej jazde sme sa dostali na kombinovanú spotrebu 6,6 l/100 km, čo je vzhľadom na športový štýl jazdenia výborný výsledok. Veľmi efektívne sa v aute kombinuje digitalizácia s fyzickými tlačidlami, ktorými sa stále ovláda napríklad kúrenie a klimatizácia.

Viac miesta

Nová, v poradí 4. generácia Fabie narástla, konkrétne o 11 cm na dĺžku a o 5 cm na šírku, čo sa odráža aj na vnútornom priestore. Aj vzadu si už pohodlne sadnú vysokí ľudia a majú dostatok miesta nielen pre kolená ale aj v oblasti hlavy. Batožinový priestor má objem 380 litrov a po sklopení zadných sedadiel narastie na 1 190 litrov. Vďaka množstvu asistentov či vďaka prvkom, ako bezkľúčové otváranie a štartovanie, Fabia Monte Carlo pripomína až prémiovú triedu.

Fabia narástla, čo je pozitívne cítiť aj vo vnútri

Najlepšia Fabia v ponuke

VozidloŠkoda Fabia Monte Carlo
Motor1,5 TSI
Druh paliva benzín
Prevodovka 7-stupňová automatická
Zdvihový objem valcov 1 498 cm3
Max. výkon 110 kW pri 5 000 – 6 000 min-1
Max. krútiaci moment 250 Nm pri 1 500 – 3 500 min-1
Max. rýchlosť225 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h8,0 s
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom 5,6 – 6,0 l/100 km
Kombinovaná spotreba v teste 6,6 l/100 km
Objem batožinového priestoru 380/1 190 l
Rozmery (d x š x v) 4 108 x 1 780 x 1 459 mm
Rázvor 2 504 mm
Pohotovostná hmotnosť1 224 kg
Celková hmotnosť1 612 kg
Cena základného modeluod 17 720 eur
Cena testovanej verzie od 21 190 eur

Zdroj
transport.sk
Editor
MM

Prečítajte si aj

Back to top button