Ford Ranger Stormtrak – edícia na rozlúčku
Ford Ranger Stormtrak – edícia na rozlúčku. Ford Ranger Stormtrak, ktorý sme testovali, sa už nevyrába, ale ešte je k dispozícii ako skladové vozidlo. Nahradila ho nová generácia, ktorá bola u nás predstavená v máji.
Pred ukončením výroby minulej generácie Rangera chcel Ford zatraktívniť ponuku a osloviť niektorých zo zákazníkov, pre ktorých bolo čakanie na nový model príliš dlhé. Pripravil pre nich špeciálnu edíciu odchádzajúceho Rangera. Na našom trhu boli (a niektoré možno ešte sú) k dispozícii celkovo tri špeciálne edície. Stormtrak, Wolftrak a Raptor Special Edition.
Rozdiely medzi edíciami
Všetky tri edície sú ponúkané s naftovými dvojlitrami, pohonom zadnej nápravy s priraditeľným predkom, redukciou, asistentom pre jazdu z kopca, uzávierkou zadného diferenciálu a desaťstupňovou automatickou prevodovkou z Fordu Mustang, stavanou na obrovský krútiaci moment. Určité odlišnosti medzi edíciami možno spozorovať vo výkone a v krútiacom momente motora, v konštrukcii zadnej nápravy, v riešení uzatvárania ložnej plochy, ale predovšetkým v dizajnových prvkoch, ako sú rámy, kolesá, predné grily a nárazníky. Odlišnosti nájdeme aj vo vnútri, a to najmä v dizajne sedačiek a vo farbách ozdobného prešívania.
Edícia Stormtrak
Ide o vrcholnú edíciu zameranú na štýl a hobby, nie na ťažkú prácu. Rám pripevnený ku korbe je skôr dizajnovým prvkom, nie je stavaný na priväzovanie pracovných bremien. Roleta korby je elektrická a otvoriť ju možno z kabíny alebo aj diaľkovo. Rozdeľovacia priehradka v korbe je určená skôr pre športové náčinie než pre poľnohospodársky náklad. Zliatinové kolesá, parádna maska a dizajny na laku prezrádzajú, že toto auto je ako stvorené pre zábavu.
Schopnosti v teréne
Vozidlo má tuhú zadnú nápravu s listovými pružinami. Spodok chránia kryty zo silného plechu. Radenie 2H, 4H alebo 4L, teda pohonu dvoch, štyroch kolies a redukcie, tu prebieha pomocou elektrického otočného ovládača. Elektricky sa tiež uzatvára zadný diferenciál. Vďaka elektronike dokáže Ranger bezpečne schádzať zo svahu a elektronika zároveň umožňuje aj bezpečný rozjazd do kopca vo veľmi drsných podmienkach, čomu tiež napomáhajú od výroby obuté terénne pneumatiky.
Schopnosti na ceste
Listové pružiny vzadu oproti očakávaniam kopú len mierne a na skutočne rozbitých cestách. So stúpajúcim nákladom alebo rastúcou rýchlosťou sa jazda vyhladzuje. Stormtrak vďaka listovým pružinám uvezie celú tonu nákladu a utiahne príves s hmotnosťou až 3 500 kg.
Motor a prevodovka
157 kW a 500 Nm dvojito preplňovaného naftového štvorvalca bohato stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km za 9 sekúnd a na maximálnu rýchlosť 180 km/h. Desaťstupňová prevodovka skvele reaguje vo všetkých jazdných situáciách. Vďaka nej si užijete nielen rýchle zvezenie, ale aj snahu o čo najmenšiu spotrebu. Naša spotreba v teste bola 10 l/100 km, ale jazdiť sa dá dlhodobo aj s lepšou spotrebou.
Ford Ranger Stormtrak – edícia na rozlúčku
Vozidlo | Ford Ranger Bi-Turbo 2.0 EcoBlue Stormtrak |
Motor | R4/vznetový preplňovaný |
Zdvihový objem | 1 996 cm3 |
Max. výkon | 157 kW (213 k) /3 750 min-1 |
Max. krútiaci moment | 500 Nm/1 750 – 2 000 min-1 |
Maximálna rýchlosť | 180 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 9 s |
Prevodovka | A10 |
Kombinovaná spotreba | 9,2 l/100 km |
Komb. spotreba v teste | 10,0 l/100 km |
Emisie CO2 | 235 g/km |
Rozmery korby (d x š x v) | 1 549 x 1 560 x 511 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 211 kg |
Celková hmotnosť | 3 270 kg |
Rozmery (d x š x v) | 5 362 x 1 860 x 1 815 mm |
Rázvor | 3 220 mm |
Základná cena test. vozidla | 45 890 eur bez DPH |