Extravagantný ako Citroën
Značka Citroën sa drží svojej povesti odviazaného dizajnu, ktorý veľmi jasne mieri na nekonvenčných ľudí a mladú generáciu. A jeho crossover C3 Aircross to opäť iba potvrdzuje.
Pri vyslovení mena modelu Citroën C3 sa vám možno pred očami zjaví malé kompaktné auto, no C3 Aircross zďaleka ako malý nepôsobí. S jeho faceliftom prišiel francúzsky výrobca začiatkom tohto roka a najviac je ho vidieť na prednej maske, ktorá pôsobí robustnejšie a ostrejšie. Viditeľne iné sú aj predné svetlá, ktoré sú tvorené troma segmentami. Zboku si môžete všimnúť vynovený dizajn zadného okna aj pomerne veľký sklenený panel, ktorý lemujú čiary po okrajoch. Zozadu vidieť okrem charakteristických svetiel aj opäť nekonvenčný dvojfarebný nárazník.
Pohodlie v slávnych sedadlách
Za volantom ako jedna z prvých vecí zaujmú sedadlá a to vďaka pohodliu, ktorý poskytujú. V Citroëne im hovoria Advanced Comfort a pokročilý komfort to naozaj je. Ich úlohou je navodzovať pocit, ako by ste sedeli doma, vo svojej obývačke. Čo im trošku chýba je lepšie bočné vedenie, čo postrehnete v zákrutách.
K modernosti a nekonvenčnosti Citroënu už v dnešnej dobe prestáva pasovať analógová palubná doska, na ktorú sa pozeráte zo sedadla vodiča. Chcelo by to niečo modernejšie, čo sa viac prepája s filozofiou značky. Multimediálny systém kombinuje dotykový displej s veľkými fyzickými tlačidlami, čo je z nášho pohľadu plus, chýba mu iba základná obrazovka „Domov“, na ktorej by boli všetky základné záložky spolu. Trochu lepšia by mohla byť aj odozva dotykových tlačidiel.
Za mínus považujeme síce tvrdé, no pomerne lacno vyzerajúce plasty, štýlovo ich ale oživuje použitie textilu na niektorých častiach palubnej dosky. Sedenie vzadu je príjemné a komfortné a to aj na dlhé trasy, trochu menej optimistický názor môžu mať veľmi vysokí cestujúci. Batožinový priestor s objemom 410 litrov je vzhľadom na vonkajšie rozmery auta obrovský, čo najlepšie ilustruje porovnanie s rovnako veľkými konkurentami. Niektorí z nich majú pri porovnateľných rozmeroch vzadu až o 35 litrov menej miesta pre batožinu.
Pod kapotou trojvalec
Náš C3 Aircross poháňal 1,2-litrový benzínový trojvalec s výkonom 130 k, spriahnutý s automatickou 6-rýchlostnou prevodovkou, ktorá je jedinou voľbou pre túto motorizáciu. Jej práca je v poriadku, no chvíľu vám môže trvať, kým sa zoznámite s jej ovládaním. Smer volenia jednotlivých smerov jazdy totiž nefunguje klasickým ťahaním hore alebo dole. Dobrou správou však je, že to nie je také zložité, ako to na prvý pohľad môže vyzerať. Prevodovka mimochodom má aj športový režim.
Spomínaný agregát je dobrou voľbou do mesta, tu je vozenie príjemné, rovnako odozva podvozku. Na medzimestských cestách ale na rozbiehanie potrebujete viac času a pri predbiehaní dobré predvídanie. Odozva na plynový pedál je oneskorená a neohúri ani samotná dynamika motora, s čím treba pri takýchto situáciách počítať. Kombinovaná spotreba na konci testu dosiahla hodnotu rovných 7 l/100 km.
Vozidlo | Citroën C3 Aircross |
Motor | PureTech 130 S&S |
Druh paliva | benzín |
Prevodovka | EAT6 |
Zdvihový objem valcov | 1 199 cm3 |
Max. výkon | 96 kW (130 k) pri 5 500 min-1 |
Max. krútiaci moment | 230 Nm pri 1 750 min-1 |
Max. rýchlosť | 195 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 9,1 s |
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom | 6,1 – 6,2 l/100 km |
Kombinovaná spotreba v teste | 7 l/100 km |
Objem batožinového priestoru | 410 / 1 289 l |
Rozmery (d x š x v) | 4 160 x 1 637 x 1 976 mm |
Rázvor | 2 604 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 280 kg |
Celková hmotnosť | 1 835 kg |
Cena základného modelu | 16 490 eur |
Základná cena testovanej verzie | 19 690 eur |