Cestná doprava

Mníchovský dovozca čínskych áut nesmie predávať CEO

Importná spoločnosť China Automobile Deutschland nesmie predávať na nemeckom trhu automobil Shuanghuan CEO, lebo ho možno považovať za kópiu terénneho vozidla BMW X5. O štvrtkovom rozhodnutí krajinského súdu v Mníchove.

Súd okrem toho nariadil, že dovozca musí zlikvidovať zásoby CEO, ktoré sú pod jeho kontrolou. Za každé predané vozidlo dostane okrem toho pokutu 250.000 eur (7,58 milióna Sk). Pritom CEO sa predáva v Nemecku po 26.000 eur (788.346 Sk), kým originál od BMW stojí raz toľko. Obchodný šéf importnej spoločnosti Karl Schlössl po rozsudku oznámil, že firma sa proti verdiktu súdu odvolá. Dodal, že ak bude treba, spor skončí až na Európskom súdnom dvore (ESD). Podľa jeho názoru má európske právo väčšiu silu než nemecké právo.
Vozidlá CEO vyrába čínska automobilka v Šuang-chuane. Podľa dôkazov predložených súdu sa oba modely vozidiel jeden na druhý veľmi ponášajú. Importér však argumentoval, že ide o staré fotografie a čínsky výrobca na svojom vozidle urobil viac ako 1000 zmien. Schlössl sa sťažoval na to, že súdu nemohol predstaviť novú verziu terénneho vozidla. V Mníchove, ktoré je domovom BMW, však treba očakávať takéto zaujaté stanoviská.Hovorca BMW Andreas Lampka povedal, že koncern chcel v súdnom spore dokázať, že v prípade CEO došlo k porušenie zásad o hospodárskej súťaži a že sa oba typy vozidiel veľmi podobajú. Vyslovil spokojnosť nad tým, že súd dal žalujúcej strane za pravdu.
BMW podniklo právne kroky proti čínskej firme ešte vlani v septembri pred začiatkom medzinárodnej automobilovej výstavy IAA vo Frankfurte nad Mohanom. Schlössl nazval vtedy opatrenia BMW "celosvetovo najlepšou reklamou" a zdôraznil, že "vďaka nej sa stane auto ešte zaujímavejším".
CEO sa objavilo na nemeckom trhu tento rok. Predáva sa však aj v Taliansku a vo Francúzsku. V oboch krajinách súdy pokladali čínske auto za samostatný produkt, ktorým sa neporušili práva nemeckého výrobcu. Spoločnosť BMW svoje spory v oboch krajinách prehrala. V Nemecku predáva CEO 40 dílerov a v ostatnej Európe je ich už okolo 300.

Zdroj: TASR

Prečítajte si aj

Back to top button