Testy úžitkových vozidiel

Volkswagen ID. Buzz Cargo – emotívny pracant

Volkswagen ID. Buzz Cargo – emotívny pracant. Volkswagen ID. Buzz Cargo je v prvom rade pracant, no pri jeho obstaraní budú hrať väčšiu úlohu emócie. Originálnejšiu dodávku dnes totiž nenájdete.

Volkswagen ID. Buzz Cargo predstavuje úžitkovú verziu originálneho plne elektrického MPV, spoločne boli na trh uvedené v januári tohto roku. V teste sme ho už raz mali, a to s dielenskou vstavbou Sortimo. Tentoraz bol nákladový priestor prázdny.

Prečítajte si aj

Dve palety

ID. Buzz Cargo ponúka nákladový priestor s objemom 3,9 m3. Ložná plocha má dĺžku 2 208 mm s výklopnými piatymi dverami, resp. 2 232 mm so štandardnými krídlovými dverami. Tie sú pomerne masívne, a aby sa zavreli, musíte do nich poriadne buchnúť. Odisťovanie zámku je elektrické, rukoväť tvorí delená plastová lišta, dizajnovo nadväzujúca na koncové svetlá.

Vďaka šírke 1 230 mm medzi podbehmi, maximálna je 1 732 mm, sa dovnútra síce zmestia dve palety, avšak manipulácia s nimi bude vyžadovať šikovného operátora VZV. A tých je dnes menej ako šafranu. Aj preto sú podbehy chránené plastom. Zatiaľ čo masívna drevená podlaha je v cene, za obloženie bokov sa pripláca 70 eur. Štvoricu upínacích ôk dopĺňajú bočné upínacie lišty, za ktoré ale zaplatíte cca 300 eur.
Cargo má v základe jedny posuvné bočné dvere, široké 756 mm, za 460 eur si môžete dokúpiť aj druhé, oboje môžu mať aj elektrické ovládanie. Zadné dvere môžu byť krídlové alebo vyklápacie, obe verzie sú bez príplatku. ID. Buzz Cargo uvezie takmer 700 kg nákladu, čo na mestskú distribúciu bohato stačí.

ID. Buzz má poháňané zadné kolesá

Myslí na prácu

Zvonku aj vo vnútri vyzerá ID. Buzz Cargo úžasne, hoci prístrojová doska pôsobí sparťanskejším dojmom ako pri osobnej verzii. Je tu viac šedých plôch, no najmä množstvo rôznych odkladacích miest, vreciek či priehradiek. Potešia aj také drobnosti, ako sú háčiky na odevy na deliacej priečke.
Naopak, kompletne dotykové ovládanie všetkých funkcií, ktorému sme stále neprišli na chuť, je rovnaké ako v osobnej verzii. Vpredu je samostatné sedadlo plus dvojlavica, kde sa ale komfortne posadí skôr iba jeden dospelý. Na druhej strane, s elektrickou dodávkou nebudete jazdiť v trojici dlhé trasy, i keď dojazd nie je vôbec zlý.

Nákladový priestor má objem 3,9 m3

Volkswagen ID. Buzz Cargo – emotívny pracant

Elektrina bez obáv

ID. Buzz je ešte stále k dispozícii s jediným motorom a kapacitou akumulátorov – 150 kW (204 k)/350 Nm a 77 kWh (max. 82 kWh). Najmä v prípade motora sú to na mestskú dodávku zbytočne luxusné parametre, vďaka ktorým nielen v meste „povodíte“ nejedno osobné auto. Výrobca sľubuje na jedno nabitie (možno výkonom až 170 kW) dojazd až 423 km. Po plnom dobití síce počítač ukazoval cca 380 km, avšak vďaka účinnej rekuperácii, ktorú vozidlo automaticky upravuje na základe dát z radarov či GPS (samo si pribrzďuje pred obcou či pred autom idúcim vpredu), nie je v lete nereálne dostať sa k 400 km.

Imidžová záležitosť

Volkswagen ID. Buzz je originál každým centimetrom, všade budí pozornosť. Skvele sa riadi a ponúka porovnateľnú úžitkovú hodnotu ako konvenčné stredné dodávky. V porovnaní s nimi je ale výrazne drahší. Základná cena 57 000 eur bez DPH z neho robí nákladného pracanta, ktorý bude slúžiť skôr ako výkladná skriňa firmy než ako nástroj na zarábanie peňazí. Uvidíme, koľko budú stáť verzie s menšou batériou aj výkonom, ktoré majú doraziť neskôr. Na trh príde tiež predĺžená verzia.

Volkswagen ID. Buzz Cargo – emotívny pracant

VozidloVolkswagen ID. Buzz Cargo
Motor elektrický
Max. výkon150 kW (204 k)
Max. krútiaci moment 350 Nm
Kapacita akumulátora82/77 kWh
Typ batérie Li-ion
Maximálna rýchlosť 145 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h10,2 s
Prevodovka A1
Kombinovaná spotreba 20,3 – 22,3 kWh/100 km
Spotreba v teste 25,1 kWh/100 km
Dojazd 393 – 426 km
Emisie CO2 0 g/km
Pohotovostná hmotnosť 2 322 kg
Celková hmotnosť3 000 kg
Objem batožinového priestoru3,9 m3
Rozmery (d × š × v) 4 712 × 1 985 × 1 953 mm
Rázvor2 989 mm
Základná cena test. vozidla 57 000 eur bez DPH

Zdroj
transport.sk
Editor
Michal Štengl, foto: autor

Prečítajte si aj

Back to top button