Testy úžitkových vozidiel

Úžitkový lev v elektrine

Úžitkový lev v elektrine. Pri testoch elektrických úžitkových vozidiel sa už v redakcii nepýtame, či majú elektrické dodávky zmysel. Majú. Elektrický Peugeot e-Expert je toho dôkazom.

Auto postavené na modulárnej platforme EMP-2 vám dáva na výber, môžete ho mať aj so spaľovacím motorom. Avšak, s dojazdom, ktorý ponúka jeho elektrická verzia, sa pre mnohé aplikácie stáva možno ešte lepšou alternatívou elektrická energia. Najmä kuriérska práca sa dá do istej miery predvídať. Ranná nakládka tovaru a následný poobedný alebo podvečerný návrat do depa sa dejú približne v tých istých časoch. Elektrické autá teda môžu byť počas noci v depe dobíjané pri výhodnejšej tarife.

Okrem verzie L3H1 je v ponuke aj kratšia L2H1

Úžitkový lev v elektrine

Výborný dojazd

S tým súvisí aj spomínaný výborný dojazd modelu e-Expert. S príplatkovou batériou s kapacitou 75 kWh (štandardná má 50 kWh) prejdete na jedno nabitie podľa WLTP až 330 km, čo podstatne presahuje denný nájazd (nielen) kuriérov. V meste sa, samozrejme, elektromobil cíti najlepšie, navyše s použitím režimu zvýšenej rekuperácie tu dokáže zároveň aj najviac šetriť energiu. Naša mestská spotreba sa pohybovala na 19 kWh/100 km. Zásadný problém však toto auto nemá ani s medzimestom.

Logicky najhoršie znáša z pohľadu spotreby elektrická dodávka diaľnicu, zvlášť ak po nej pôjdete rýchlosťou 130 km/h, čo je, mimochodom, obmedzená maximálna rýchlosť tohto vozidla. Spotreba prázdneho auta sa tu pohybovala medzi 33 až 35 kWh/100 km. Ako môžete vidieť, elektrický e-Expert je teda schopný v prípade vašej potreby absolvovať aj cesty mimo mesta. Z 11 kW wallboxu nabijete väčšiu 75 kWh batériu za približne 7,5 hodiny.

Úžitkové vlastnosti ako ICE

Elektrická verzia bola navrhnutá tak, aby v porovnaní s verziami so spaľovacími motormi (ICE) poskytovala rovnaké úžitkové vlastnosti, bez kompromisov. Preto okrem nami testovanej dlhšej verzie L3H1, ktorá meria 5,3 metra a odvezie 6,1 m3 nákladu, máte na výber aj kratšiu verziu L2H1 s dĺžkou necelých 5 metrov a objemom 5,3 m3.


So systémom MODUWORK sa objem nákladového priestoru dlhšej verzie zvýši na 6,6 m3, za podstatnejšie však považujeme to, že vďaka nemu dokážete predĺžiť užitočnú dĺžku nákladového priestoru z 2 862 na 4 026 mm (pri kratšej verzii z 2 512 na 3 674 mm). Pri preprave dlhých predmetov je to ale obrovská pomoc. Užitočné zaťaženie dlhej verzie s väčšou batériou je 835 kg, kratšia verzia oficiálne odvezie o 1 kg viac.

Toto auto sa najviac nabíja v depe, bez problémov ho ale dobijete aj počas zastávky v nákupnom centre

Pohodlie vpredu

Kabína elektrickej verzie je pre potreby každodenného pracovného života vybavená veľmi dobre. Odkladacích priestorov je dosť, nám však chýbala rozmernejšia priehradka, ktorá by bola poruke a dali by sa do nej odložiť všetky veci dennej potreby, ako kľúče, telefón či peňaženka. Stredné sedadlo trojmiestnej lavice má sklopné operadlo, ktoré pomôže pri vybavovaní administratívy a má aj gumičku na prichytenie dokumentov.

Materiály v interiéri sú odolné a ľahko čistiteľné, nijako im to však neuberá na pohodlnosti. Obzvlášť musíme spomenúť detail, akým je príjemný tlmený zvuk pri zatváraní predných dverí. Peugeot e-Expert teda svojimi schopnosťami v našom týždňovom teste potvrdil, že elektrické dodávky majú zmysel.

Peugeot e-Expert je držiteľom prestížneho titulu Medzinárodná dodávka roka 2021

Úžitkový lev v elektrine – Peugeot e-Expert

Vozidlo Peugeot e-Expert
Motor elektromotor
Druh palivaelektrická energia
Prevodovkaautomatická s pevným prevodovým stupňom
Max. výkon 100 kW (136 k) pri 3 673 – 10 000 min-1
Max. krútiaci moment 260 Nm pri 300 – 3 673 min-1
Max. rýchlosť130 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 11,9 s
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom 21,7 kWh/100 km
Kombinovaná spotreba v teste 20,9 kWh/100 km
Objem ložného priestoru 6,1 m3
Rozmery (d x š x v)5 309 x 2 204 x 1 935 mm
Rázvor3 275 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 220 kg
Celková hmotnosť 3 055 kg
Cena základného modelu od 31 830 eur bez DPH
Cena testovaného modelu od 37 720 eur bez DPH

Zdroj
transport.sk
Editor
MM

Prečítajte si aj

Back to top button