Testy úžitkových vozidiel

Toyota má maxidodávku

Toyota má maxidodávku. Toyota Professional doplnila ponuku svojich úžitkových modelov o najväčší variant Proace Max. Rovnako ako menší súrodenci je postavená na technike koncernu Stellantis, k dispozícii je aj v elektrickej verzii.

Toyota Professional využíva naplno symbiózu s koncernom Stellantis a jeho úžitkovými modelmi. Proace Max ako prvý veľký úžitkový van na európskom trhu. Dopĺňa a završuje modelovú ponuku, ktorá doteraz zahŕňala typy Proace a Proace City.

Prečítajte si aj

Posledný klon

Nová Toyota Proace Max je ďalší súrodenec vozidiel Citroën Jumper, Fiat Ducato, Opel Movano a Peugeot Boxer, ktoré nedávno prešli modernizáciou. Proace Max je k dispozícii ako furgon aj podvozok. Skriňová verzia je v ponuke v celkom šiestich rôznych rozmeroch s dvoma variantmi rázvoru (3450 a 4035 mm) a možnosťou voliť z troch rôznych dĺžok (5413, 5998 a 6363 mm), resp. troch výšok (2254, 2524 a 2764 mm). Uvedené varianty ponúkajú veľký priestor pre náklad s objemom od 10 do 17 m3 k pohodlnému naloženiu až piatich europaliet.

Toyota má maxidodávku
Skriňa je k dispozícii v šiestich dĺžkach s objemom od 10 do 17 m3

Veľký a praktický

Nakládku a vykládku uľahčujú zadné dvere s neskrátenou výškou. Vrátane praktického obdĺžnikového otvoru (so šírkou 1562 mm a výškou až 2030 mm) s nízkym prahom pre jednoduchší prístup. Prvýkrát v rámci značky sa dvere otvárajú v uhle 270 stupňov pre maximálnu využiteľnosť nákladového priestoru po stranách a ľahký prístup do kabíny. Otvor posuvných bočných dverí je široký 1,25 m (k pohodlnému nakladaniu europaliet).

Toyota má maxidodávku
Zákazník môže vyberať medzi troma výškami skrine

Pre interiér sú k dispozícii ochranné kryty (na báze dreva alebo polypropylénu) na podlahe, podbehy kolies a bočné panely, zabraňujúce opotrebovaniu v rámci každodenného nakladania a vykladania. Na upevnenie nákladu slúžia koľajničky a rôzne zaisťovacie popruhy. Priestor na prevoz nákladu je možné ďalej zväčšiť pomocou strešného nosiča (platformy) alebo strešných lyžín s prístupom pomocou rebríka na zadnej časti vozidla alebo zvnútra kabíny. Ďalej je možné zaobstarať zostavu regálov zahŕňajúcu spodný diel, samotnú konštrukciu a jednotlivé police.

Ďalšie varianty

Popri skriňovej verzii je Proace Max k dispozícii aj ako jednostranný alebo trojstranný sklápač so sklopnými bočnicami vrátane voliteľných verzií kabíny Crew Cab s druhým radom štyroch sedadiel na prevážanie až siedmich členov posádky. Hmotnosť Proace Max sa pohybuje od 3300 do 3500 kg s naftovým motorom, resp. 3500 alebo 4250 kg pri čisto elektrických verziách (v závislosti na usporiadaní). Vo všetkých variantoch vozidlo ponúka zaujímavé parametre nosnosti aj ťažné kapacity. Čisto elektrický variant ponúka užitočnú hmotnosť 1500 kg a ťažnú kapacitu 2400 kg (v závislosti na veľkosti modelu). V kombinácii s naftovým pohonom je nosnosť až 1425 kg a ťažná kapacita 3000 kg.

Toyota má maxidodávku
Iba Hilux má vlastnú konštrukciu Toyoty, Proace, Proace City a Max sú deriváty modelov Stellantis

Elektrina aj nafta

Elektrický variant poháňa elektromotor s maximálnymi 270 k (200 kW) a 410 Nm, vďaka ktorému sa Proace Max ľahko vysporiada aj s tými najťažšími úlohami. Pomocou troch jazdných režimov (Eco, Normal a Power) môže vodič upravovať charakter akcelerácie a najvyššiu rýchlosť s ohľadom na požadovaný výkon a dojazd pri plnení konkrétnej úlohy. Ten maximálny je podľa WLTP až 420 km. Na dobíjanie akumulátora s vysokou kapacitou 110 kWh je možné využiť 150 kW systém rýchlodobíjania na 80 % kapacity iba za 55 minút. Pre praktické nabíjanie vo firme alebo doma je ďalej k dispozícii AC palubná nabíjačka na 11 kW.

Spolu s naftovými verziami Proace Max uviedla i elektrickú Toyotu
Spolu s naftovými verziami Proace Max uviedla i elektrickú Toyotu

Ďalšou možnosťou je naftový dvojliter Euro 6e so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Alebo osemstupňovým automatom. V tomto prípade o výkonoch 120 k (88 kW) až 180 k (132 kW) podľa konkrétnej verzie vozidla.

Zdroj
transport.sk
Editor
Michal Štengl, foto: Toyota Professional

Prečítajte si aj

Back to top button