ID.BUZZ – veselá krabička na kolesách
ID.BUZZ – veselá krabička na kolesách. Elektrický Volkswagen ID. Buzz je auto, ktoré svojím vzhľadom prináša dobrú náladu. Poteší aj priestranným interiérom a veľkým kufrom. Aj keď sa tvári ako rodinné MPV, na rodinu vždy úplne nemyslí.
Plne elektrický Volkswagen ID. Buzz je reminiscenciou na slávny Transporter T1 alias Bulli. A je to bezpochyby jeden z najuletnejších sériových Volkswagenov za veľmi dlhú dobu. Dizajn vozidla v štýle retro je naozaj podarený a sympatický a vyvoláva ľuďom úsmevy na tvárach.
Platí to aj pre interiér
Rovnako veselé je aj vnútro vozidla. Zelené čalúnenie korešponduje s vonkajším lakom, v kombinácii so svetlým odtieňom je však náchylné na zašpinenie. Vďaka dopredu posunutému a veľmi kolmému čelnému sklu pôsobí vnútro vozidla na predných sedadlách až neprirodzene priestranne. Chvíľu si treba na to zvykať. Vnútorného priestoru ale ID.
Buzz ponúka vpredu aj v druhom rade naozaj veľa, rovnako tak batožinový priestor toho zhltne naozaj veľa. Navyše zadné sedadlá sú posuvné v pozdĺžnom smere o 15 cm. A k tomu si môžete do kufra objednať zvýšenú podlahu Multiflexboard, ktorá rozdelí kufor na dve poschodia a po sklopení zadných operadiel vytvoria posteľnú plochu vhodnú aj na spanie. A časom sa tu objaví aj tretí rad sedadiel.
ID.BUZZ – veselá krabička na kolesách
Chcelo to viac
Tým sa dostávame k otázke variability, z ktorej sa dalo vyťažiť ďaleko viac. Sedadlá sú totiž delené v pomere 60:40, navyše prostredné sedadlo je úzke a tvrdé a nie je ani vybavené úchytmi Isofix, tie majú len tie krajné. Hlavne ale nie je možné sedadlá nejako šikovne sklopiť do podlahy (v nej sú totiž akumulátory) alebo jednoducho z vozidla vybrať. Posuvné bočné dvere môžu byť síce ovládané elektricky, ale okná v nich sú pevné a nedajú sa ani vyklopiť. Deti z toho radosť nemajú. Keď už sme pri nastupovaní, vpredu by sme na oboch stranách uvítali nejaké madlá alebo pútka.
Vo dverách je síce schodík, ale nasadnutie veľmi neuľahčuje, skôr naopak. Poteší ale rad objemných priehradok, schránok či vreciek a tiež množstvo zásuviek USB (formát C). Veľa z vychytávok je ale za príplatok. Tých je všeobecne viac, než by človek čakal. Ovládanie palubných systémov prebieha prakticky len cez dotykové plôšky či displeje známe z iných vozidiel rodiny ID., aj sem sa teda preniesli slabiny v podobe nepodsvieteného ovládania teploty klimatizácie aj hlasitosti audia, pomerne kvetnatého a zložitého menu alebo nie úplne funkčného hlasového ovládania.
Jeden motor aj kapacita
ID. Buzz sa v súčasnosti predáva iba v jedinej verzii Pro s akumulátorom s využiteľnou kapacitou 77 kW a s elektromotorom so špičkovým výkonom 150 kW (204 k), stály je nižší, a krútiacim momentom 310 Nm. Neskôr prídu aj slabšie, ale aj silnejšie verzie vrátane štvorkolky a predĺžené varianty. Tento variant by ale mal uspokojiť úplne každého, aj na diaľnici totiž dokáže uháňať rýchlosťou 130 km/h, a nebyť obmedzovača na 145 km/h, išlo by asi ďalej. Všeobecne poskytuje slušnú úroveň dynamiky a pocitu bezpečia pri predbiehaní, a to aj napriek hmotnosti 2,5 t.
Podľa WLTP výrobca sľubuje dojazd 392 – 425 km, reálne je to však okolo 320 až 340 km podľa štýlu jazdy. Ten totiž dosť zásadne ovplyvňuje spotrebu. ID. Buzz vie jazdiť za 20 kWh/100 km, ale aj za 32 kWh. Dlhodobý priemer ukazoval 24,8 kWh, my sme jazdili za 21,6 kWh/100 km. Aspoň, že zvládne nabíjanie s výkonom až 170 kW.
ID.BUZZ – veselá krabička na kolesách
Vozidlo | Volkswagen ID. Buzz Pro |
Motor | synchrónny elektromotor |
Max. výkon: | 150 kW (204 k) |
Max. krútiaci moment | 310 Nm |
Kapacita batérie | 82/77 kWh |
Typ batérie | Li-ion |
Maximálna rýchlosť | 145 km/h |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 10,2 s |
Prevodovka | A1 |
Kombinovaná spotreba | 20,6 – 21,7 kWh/100 km |
Spotreba v teste | 21,6 kWh/100 km |
Dojazd | 392 – 425 km |
Pohotovostná hmotnosť | 2471 kg |
Celková hmotnosť | 3000 kg |
Objem batožinového priestoru | výrobca neudáva |
Rozmery d × š × v | 4712 × 1985 × 1927 mm |
Rázvor | 2989 mm |
Základná cena test. vozidla | 54 980 EUR bez DPH |