Peugeot 2008 – Mestský lev s dvoma srdciami
Peugeot 2008 – Mestský lev s dvoma srdciami. Peugeot 2008 patrí k najúspešnejším mestským crossoverom v Európe. V modernizovanej verzii prichádza s osvieženým dizajnom a úplne novým hybridným pohonom, ktorý znižuje emisie aj spotrebu paliva, a pritom zachováva dynamiku jazdy bez akýchkoľvek obmedzení.
Model Peugeot 2008 sa na trhu prvýkrát objavil v roku 2013 ako náhrada za končiaci model 207 SW. Reagoval na rastúci dopyt po kompaktných mestských SUV, ktoré ponúkajú vyšší posed a lepšiu praktickosť v meste. Druhá generácia z roku 2019 už stavila na odvážnejší dizajn, modernejšiu techniku a po prvýkrát aj na čisto elektrickú verziu e-2008.
Zároveň bola jedným z prvých modelov postavených na platforme CMP, ktorá umožnila vznik viacerých typov pohonov pod jednou strechou. V roku 2023 francúzska značka predstavila modernizovaný model, ktorý sa začiatkom roka 2024 dostal na cesty – s viacerými vylepšeniami a novým typom hybridného pohonu, ktorý sme podrobili redakčnému testu.
Facelift, ktorý vidno aj z diaľky
Faceliftovaný Peugeot 2008 prešiel citeľnými zmenami, ktoré upútajú už na prvý pohľad. Predná maska je širšia, dravejšia a lepšie integrovaná do tvaru nárazníka. Trojité vertikálne LED pásy denného svietenia – typické levie pazúry – sú po novom vizuálne oddelené od hlavného svetlometu a pôsobia ostrejšie než doteraz.



Bočný profil si zachováva kompaktné proporcie, no v GT výbave vynikne kontrastom medzi čiernymi lemem blatníkov, prahmi, strechou a matnou sivou karosériou. Jemne stúpajúca línia okien opticky predlžuje siluetu a pridáva vozidlu na dynamike. Dvojfarebné 18″ disky pôsobia elegantne a zároveň športovo – dobre dopĺňajú celkový vizuálny výraz.



Zadná časť sa zmenila len jemne: zadné svetlá dostali tmavší odtieň a nové logo značky v strede piatych dverí vytvára čistejší dojem. Testovaný exemplár v odtieni Selenium Grey zaujal svojou kombináciou elegancie a zdravej dávky expresivity. Peugeot ukázal, že aj kompaktné SUV môže pôsobiť dospelo, vyvážene a štýlovo – bez lacných trikov či zbytočného exhibicionizmu.



Vylepšený i-Cockpit a štipka športovosti
Peugeot si aj v modernizovanom modeli 2008 zachováva originálny rukopis interiéru, ktorý sa vymyká bežnému štandardu segmentu. Centrálnym prvkom zostáva i-Cockpit – kompaktný volant posunutý nižšie a nad ním umiestnený digitálny prístrojový panel. Ten má v aktuálnej verzii uhlopriečku 10″, modernejšie grafické rozhranie a zlepšenú čitateľnosť v porovnaní s predchodcom.




Stredová konzola je prehľadne usporiadaná a rozdelená do funkčných zón. Pod centrálnou obrazovkou infotainmentu sa nachádzajú dotykové skratky i-Toggles, ktoré možno prispôsobiť podľa vlastných preferencií. Reakcie systému sú svižnejšie než pred modernizáciou a orientácia v menu intuitívnejšia.
Povrchy interiéru zodpovedajú úrovni vozidla – v hornej časti palubnej dosky sú použité mäkčené plasty, výbava GT prináša aj textilné obklady s Alcantarou a decentné dekorácie s jemným náznakom športového ladenia. Celok pôsobí kvalitne a príjemne, bez zbytočnej okázalosti.



Predné sedadlá poskytujú primerané bočné vedenie a komfort aj na dlhších trasách. Vzadu je priestor dostatočný pre dvoch dospelých, no tretí by sa už cítil stiesnene. Výhodou hybridnej verzie je plne zachovaný batožinový priestor – objem 434 litrov ostal nezmenený, čo v tejto kategórii nie je samozrejmosťou. Po sklopení zadných operadiel sa navyše priestor rozšíri až na 1 467 litrov, a to bez schodu v podlahe.





Nečakaná efektivita a kultivovanosť
Technickým základom je nový typ full-hybridného pohonu, ktorý kombinuje spaľovací motor s elektromotorom a umožňuje aj krátku jazdu na elektrinu. Základ tvorí 1,2-litrový trojvalec PureTech so zvýšeným výkonom na 136 koní, doplnený o 21 kW elektromotor integrovaný do 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky e-DSC6. Systém využíva 48-voltovú architektúru a batériu s kapacitou 432 Wh.
Pri bežnej jazde sa elektromotor aktívne zapája do rozjazdov, cúvania aj plynulého tempa v meste. Spaľovací motor sa pritom dokáže častejšie vypínať než pri bežných mild-hybridoch. V praxi to znamená, že v kolónach alebo pri nízkom zaťažení zvládne auto krátke úseky prejsť aj výhradne na elektrinu – bez potreby akéhokoľvek zásahu zo strany vodiča.
Prevodovka e-DSC6 príjemne prekvapila – radí hladko, bez trhania a v meste pôsobí intuitívne a kultivovane. Hybridný pohon nenarušuje prirodzený dojem z jazdy, práve naopak – pridáva jej mäkkosť a jemnosť, ktoré predchádzajúcim verziám s klasickým automatom chýbali.
Najsilnejšou stránkou tejto techniky je spotreba. V meste sme jazdili za 5,2 l/100 km, na okreskách za takmer rovnakých 5,3 l/100 km. Diaľnica ukázala, že hybrid je optimalizovaný skôr na nižšie rýchlosti – pri 110 km/h sme namerali 5,6 l/100 km, zatiaľ čo pri 130 km/h spotreba stúpla na 7,5 l/100 km. Celkový priemer počas testu sa ustálil na veľmi prijateľných 5,9 l/100 km.
Podvozok ostáva komfortný a dobre filtruje aj nerovnosti horšej cesty. Celkové naladenie auta pôsobí vyzretejšie a dospelejšie než predtým. Riadenie je ľahké, no zároveň dostatočne presné – ideálne pre každodenné mestské aj prímestské využitie. Hybridná 2008-ka sa tak ukázala ako dobre vyladený spoločník s tichým prejavom, prirodzeným nástupom výkonu a nenásilnou rekuperáciou.
Záver
Peugeot 2008 Hybrid príjemne prekvapil tichou jazdou, kultivovaným správaním aj reálnou úsporou paliva. Pritom si zachoval dynamiku a komfort, ktoré oceníš každý deň. V modernizovanej verzii pôsobí istejšie a vyzretejšie než kedykoľvek predtým.
Peugeot 2008 – Mestský lev s dvoma srdciami
Technické údaje
Názov: | Peugeot 2008 GT Hybrid 136 e-DSC6 |
Motor: | R3/benzínový + elektromotor |
Zdvihový objem: | 1 199 cm³ |
Max. výkon: | 100 kW (136 k)/5 500 min⁻¹ |
Max. krútiaci moment: | 230 Nm/1 750 min⁻¹ |
Elektromotor: | 21 kW |
Max. systémový výkon: | 100 kW (136 k) |
Maximálna rýchlosť: | 206 km/h |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: | 8,3 s |
Prevodovka: | A6/e-DSC6 |
Kombinovaná spotreba: | 5 l/100 km |
Spotreba v teste: | 5,9 l/100 km |
Emisie CO₂: | 113 g/km |
Pohotovostná hmotnosť: | 1 469 kg |
Celková hmotnosť: | 1 790 kg |
Objem batožinového priestoru: | 434/1 467 l |
Rozmery d × š × v: | 4 304 × 1 987 × 1 550 mm |
Rázvor: | 2 605 mm |
Základná cena test. vozidla: | 25 158 EUR bez DPH |