Testy osobných vozidiel

Nenápadný Renault Captur

Nenápadný Renault Captur. Renault Captur možno nepatrí medzi modely, ktoré si pri pohľade do B segmentu SUV všimnete ako prvé.

Avšak, mohol by, pretože pod typickým za srdce chytajúcim francúzskym dizajnom sa skrýva množstvo užitočných vlastností. My sme vyskúšali verziu E-Tech Plug-in 160 a o skvelých veciach, ktoré pribudli, sa oplatí vedieť. To, že ide o plug-in hybrid si možno na prvý pohľad ani nevšimnete. Prezradiť to okrem malého nápisu E-Tech na piatych dverách môžu tiež otvárateľné kryty na oboch stranách zadnej časti.

Pod jedným sa skrýva hrdlo palivovej nádrže, pod druhým konektor pre dobíjanie batérie. Hybridný systém tvorí 1,6-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 91 k, ktorý dopĺňa elektromotor s výkonom 69 k. Tento dobíja 9,8 kWh batéria. Celý systém má kombinovaný výkon 160 k. Na auto týchto rozmerov je to veľmi slušná hodnota, aj keď svoje tu zohráva o niečo vyššia hmotnosť (1 564 kg). Ako správne tušíte, môže za ňu batéria. Pre používateľa je ešte podstatnejšie to, že dynamika na ceste je viac ako postačujúca, či už pri bežnej jazde, alebo aj pri predbiehaní.

Prečítajte si aj
Dizajnový jazyk Renaultu má svoje charakteristické črty, akými sú aj tvary svetlometov

Elektrický dojazd v realite

Podľa údajov výrobcu prejdete v plne elektrickom režime 50 kilometrov. Kam sa dostanete v realite, záleží, samozrejme, od štýlu jazdy, no v meste, prípadne s ľahkou nohou v jeho širšom okolí a na okreskách dokážete prejsť 35 až 40 kilometrov. Maximálna kapacita palubnej nabíjačky je 3,7 kW, nabíjanie preto trvá viac ako tri hodiny.

Ďalším používateľsky zaujímavým údajom je kombinovaná spotreba. Batériu sme dobíjali podľa možnosti, no nie každý deň, takže asi polovicu týždenného testu sme jazdili s vybitým akumulátorom. Napriek tomu sa kombinovaná spotreba dokázala držať medzi 4,6 a 5,6 l/100 km. V mixe rôznych trás sme mali aj diaľnicu, po ktorej sme ale jazdili s trochu ľahšou nohou (120 km/h). O radenie sa stará multimódová automatická prevodovka, ktorá má 2 stupne pre elektromotor a 4 stupne pre spaľovací motor.

Ak sme v minulosti mali poznámky napríklad k práci prevodoviek v modeloch Renault, tento test potvrdil presný opak. Plynulá, spoľahlivá práca prevodovky zvyšovala skvelý pocit z jazdy. S funkciou My Sense si vyberáte z jazdných režimov, od plne elektrického cez Eco až po Sport. Nechýba náš favorit v elektrických a hybridných automobiloch – brzdný režim so zvýšenou rekuperáciou.

Systémový výkon hybridu je 160 k

Nenápadný Renault Captur

Za volantom

Vo vnútri navodzuje veľmi dobrý pocit jednak dizajn a takisto kvalita použitých materiálov. Už aj tu nájdete tzv. „Smart Cockpit“ s dotykovou multimediálnou obrazovkou s uhlopriečkou 9,3″, mierne natočenou smerom na vodiča. Digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 10,2″ umožňuje istú mieru prispôsobovania zobrazenia, práca s ním je veľmi individuálna a nenájdete tu zbytočné zložitosti ani neprehľadné menu. Softvér infotainmentu reagoval svižne, treba sa s ním iba trochu zoznámiť. Veľmi dobre sa drží volant s robustnejším vencom.

S obutím na 17-palcových kolesách bol tuhšie naladený podvozok príjemným spoločníkom na cestách, preto bol náš celkový dojem z jazdy na vysokej úrovni. Captur má teda vo vnútri prekvapivo veľa vnútorného priestoru. Dospelí sa úplne bez problémov odvezú aj vzadu, bez pocitu výrazných obmedzení. Renault E-Tech Plug-in 160 kúpite za 29 000 eur, pričom okrem 5-ročnej záruky ponúka značka aj ďalšie zaujímavé bonusy.

Vozidlo Renault Captur E-Tech Plug-in 160
Pohonbenzín + elektrická energia
Zdvihový objem valcov spaľovacieho motora 1 598 cm3
Max. výkon spaľovacieho motora68 kW (91 k) pri 5 600 min-1
Max. krútiaci moment spaľovacieho motora 144 Nm pri 3 200 min-1
Max. výkon elektromotora51 kW (69 k)
Max. krútiaci moment elektromotora 205 Nm
Max. kombinovaný výkon systému 117 kW (160 k)
Prevodovka multimódová automatická
Max. rýchlosť173 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 10,1 s
Kombinovaná spotreba v teste 5,1 l/100 km
Objem batožinového priestoru 379 l
Rozmery (d x š x v) 4 227 x 2 003 x 1 576 mm
Rázvor 2 639 mm
Pohotovostná hmotnosť1 564 kg
Celková hmotnosť 2 060 kg
Základná cena testovanej verzie 29 000 eur

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
MM

Prečítajte si aj

Back to top button