Testy osobných vozidiel

Kia Sportage – kanárik zo Žiliny

Kia Sportage – kanárik zo Žiliny. Piata generácia kompaktného SUV Kia Sportage sa síce zvonku i zvnútra tvári značne moderne až výstredne, s naftovým motorom 1.6 CRDI a so sedemstupňovým automatom je to ale vo výsledku užívateľsky príjemné, prívetivé auto. A dokonca mimoriadne úsporné.

Najnovšia, na Slovensku vyrábaná Kia Sportage prišla na trh tento rok v zime. Technicky je síce identická s Hyundaiom Tucson, s ktorým má spoločnú platformu N3, no navonok by ste príbuznosť hľadali márne.

Ostrý dizajn

Model Sportage na ceste rozhodne neprehliadnete, a to nielen vďaka príplatkovému laku skombinovanému s čiernou strechou. Kia totiž stavila na pomerne výrazný dizajn, najviac kontroverzií budia čelné partie s komplikovaným rozdelením hlavných svetiel a s ešte výraznejšími dennými LED svetlami v tvare bumerangu. Zozadu pôsobí o čosi „konzervatívnejšie“. Rozhodne už toľko neprovokuje.

S výbavou GT-Line získate nielen atraktívny dizajn, ale aj adaptívne tlmiče

Kia Sportage – kanárik zo Žiliny

Všade samé displeje

Pokiaľ ste zástancom starej školy a chcete mať Sportage s klasickými analógovými prístrojmi, musíte si kúpiť základnú výbavu Comfort. Ďalšie stupne výbavy majú dva digitálne displeje s uhlopriečkou 12,3″. Pod centrálnym displejom a výduchmi ventilácie sa nachádza dotykový panel s dvoma kruhovými ovládačmi po stranách. Prostredníctvom neho sa ovláda buď audiosystém, alebo klimatizácia, primárne je nastavené riadenie médií.

Ak chcete nastaviť klímu, jemne ťuknete na dotykovú plôšku a panel sa prepne do režimu ovládania klimatizácie, už sme sa síce stretli aj s intuitívnejším riešením, ale ani tento spôsob nás nijako neobťažoval ani neodvádzal od riadenia vozidla. Samotný infotainment funguje rýchlo, v testovanom vozidle však dostatočne nefungovalo zrkadlenie Apple CarPlay (len cez kábel, nie bezdrôtové), ktoré si žilo svojím vlastným životom a neustále sa odpájalo. Ale to pravdepodobne vyrieši update softvéru.

Klimatizácia alebo audio – dotykový panel mení možnosti ovládania

Praktický spoločník

Napriek tomu, že Sportage rozhodne nie je rozmerovo najväčšie SUV na trhu, ponúka veľmi solídny vnútorný priestor. A to nielen vpredu, ale aj vzadu. Oceňujeme možnosť nastaviť sklon zadných operadiel a zároveň ich delenie v pomere 40/20/40. Hodnota 526 l v batožinovom priestore v prípade mild-hybridnej naftovej verzie s pohonom všetkých kolies rekordy určite netrhá, napriek tomu možno tento priestor vďaka vhodnému tvaru využiť na maximum. A aj pre rodinu by mal byť postačujúci. Tradičným nedostatkom modelu Sportage, ktorý nepoteší hlavne deti, je prudko stúpajúca línia okien v zadných dverách. Tá totiž výrazne zhoršuje výhľad. Ale je to detail.

Sportage vyniká takmer až prémiovými materiálmi

Nečakaná voľnosť výberu

Ak Sportage niečím naozaj ohromí, tak dnes už málo vídanou možnosťou výberu pohonov. K dispozícii sú konvenčné zážihové aj vznetové motory, ktoré je možné kombinovať s pohonom predných alebo všetkých kolies, manuál možno vymeniť za dvojspojkový automat a nechýbajú ani všetky v súčasnosti dostupné formy elektrifikácie. My sme testovali výkonnejšiu verziu z dvoch ponúkaných verzií diesla, a to 1.6 CRDI so 100 kW a 320 Nm, spriahnutú so sedemstupňovým dvojspojkovým automatom.

Na také veľké auto to žiadny divoch rozhodne nie je, plne vybavená Kia Sportage, vážiaca 1,7 t, zrýchli na stovku za 11,6 s. Čo stráca na dynamike, to vracia v priaznivej spotrebe, ktorá s rozumným štýlom osciluje okolo 6 l/100 km. Pokiaľ ale motor začnete len trochu viac naháňať, pokojne vyskočí k ôsmim litrom.
Jazdne nová Kia Sportage vyhovie úplne každému, k výbave GT-Line navyše dostanete adaptívne tlmiče, ktoré vedia nielen „pritvrdiť muziku“, ale zaistiť aj skvelý komfort.

Zadné operadlá majú nastaviteľný sklon

Kia Sportage – kanárik zo Žiliny

VozidloKia Sportage 1.6 CRDi SCR 4×4 MHEV 7DCT GT-Line
Motor R4/vznetový preplňovaný
Zdvihový objem valcov1 598 cm3
Max. výkon 100 kW (136 k)/4 000 min-1
Max. krútiaci moment320 Nm/2 000 – 2 250 min-1
Max. rýchlosť180 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 11,6 s
Prevodovka A7
Kombinovaná spotreba5,5 – 5,9 l/100 km
Spotreba v teste6,3 l/100 km
Emisie CO2 143 – 154 g/km
Objem batožinového priestoru 526/1 715 l
Pohotovostná hmotnosť 1 661 kg
Celková hmotnosť2 245 kg
Rozmery (d x š x v) 4 515 x 1 865 x 1 650 mm
Rázvor 2 680 mm
Základná cena test. vozidla38 600 eur bez DPH

V spolupráci
transport.sk
Zdroj

Prečítajte si aj

Back to top button