Testy osobných vozidiel

Elektrina vo veľkom štýle

Elektrina vo veľkom štýle. Opel Mokka nás zaujal hneď pri svojej premiére. Oslovila nás jeho extravagantnosť a nekonvenčný štýl.

O to viac sme sa tešili na týždňový redakčný test jeho plne elektrickej verzie s názvom Mokka-e.
Len na spresnenie, o čisto elektrickom pohone hovoríme zámerne, Opel Mokka totiž môžete mať aj s benzínovým motorom. Obe verzie majú spoločné jedno – dizajn, ktorý rozbíja všetko nudné a stereotypné.

Tvary aj farebné kombinácie sú unikátne a doslova sa neviete dočkať, kedy sa do tohto auta posadíte. Prednej maske dominuje tzv. Opel Vizor, no štýlová je Mokka-e aj zozadu, vďaka úzkym zadným svetlám. V našom prípade to bolo podčiarknuté farbou Biela Jade, s čiernou strechou a kapotou s červenými lištami okolo okien. Takúto trojkombináciu máte k dispozícii od výbavy GS Line.

Mestský crossover

Mokka-e je autom do mesta, a to nielen vďaka elektrickému pohonu. O mestský crossover ide aj karosériou. V každom prípade, ani jedno z toho vás nelimituje a vybrať sa s ním môžete aj za hranice mesta. Podľa cyklu WLTP udáva značka dojazd 337 km. Vo februárovej realite vám auto pri plnom nabití ukáže odhadovaný dojazd približne 280 km. Koľko z toho bude reálnych, závisí najmä od vášho štýlu jazdy.

My sme na diaľnici volili o niečo ľahšiu nohu (110 km/h) a v meste sme väčšinu času jazdili so zvýšenou rekuperáciou. V takomto prípade jazdíte bez obmedzení a dobíjať stíhate priebežne, napríklad počas nákupu. Na 80 % kapacity sa na rýchlonabíjačke skutočne dostanete za približne polhodinu, ako sľubujú údaje z papierov. Batéria má celkovú kapacitu 50 kWh. Čo neodporúčame, je predlžovanie dojazdu pomocou režimu Eco. Nárast dojazdových kilometrov je minimálny, no auto okrem reakcií utlmí aj kúrenie, čo v zime zásadne cítiť.

Príjemná jazda

Mokka-e je v meste ako doma. Pre elektromobil typická dynamika sa nestráca ani pri vyšších rýchlostiach a nemeckí inžinieri zvládli výborne aj nastavenie podvozka, ktorému neuškodilo ani obutie na 18-palcových diskoch. Pozitívne dojmy z jazdného výkonu neopadávajú ani na okreskách. Na diaľnici sme sa sústredili skôr na rozumnú spotrebu, keďže tu sa pri „šantení“ môžete obrať o najväčšiu porciu dojazdu. Riadenie je presné a má optimálnu citlivosť. Čiže vďaka nízko položenému ťažisku Mokka-e veľmi dobre sedí na ceste. V noci sa môžete spoľahnúť na maticové svetlá IntelliLux.

Za volantom sú prvky rozumne rozmiestnené a asi najviac nás potešilo zalomenie palubnej dosky, displej multimediálneho systému je natočený smerom k vodičovi. Jeho grafika, podobne ako tlačidlá ovládania na volante, zostali nezmenené, čo nie je zásadným problémom, no vieme si tu predstaviť aj modernejšiu grafiku a dizajn volantu.

Palubný počítač využíva na prepočet odhadovaného dojazdu zvláštnu matematiku. Pri trochu rýchlejšej jazde vám začne kilometre odhadovaného dojazdu odkrajovať vražedným tempom, pričom realita vôbec nie je taká tragická. Problémom je, že vodiča to aj tak dokáže vystrašiť. Mokka-e ale ponúka štyri stupne výbavy, z ktorých naša GS Line je druhou najvyššou. Už v nej sme mali všetko, čo potrebujete na pohodlnú a bezpečnú jazdu, ale ak si chcete dopriať viac, je tu ešte výbava Ultimate.

Elektrina vo veľkom štýle – Opel Mokka

Nabíjanie z 20 na 80 % kapacity zaberie približne pol hodinu
VozidloOpel Mokka-e
Motor elektromotor
Druh palivaelektrická energia
Prevodovka automatická s pevným prevodovým stupňom
Max. výkon 100 kW (136 k)
Max. krútiaci moment 260 Nm
Max. rýchlosť 150 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 9,0 s
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom 17,8 kWh
Objem batožinového priestoru 310/1 060 l
Rozmery (d x š x v) 4 151 x 1 987 x 1 534 mm
Rázvor 2 561 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 598 kg
Celková hmotnosť2 015 kg
Cena základného modeluod 31 990 eur
Základná cena testovanej verzie34 090 eur

Zdroj
transport.sk
Editor
MM

Prečítajte si aj

Back to top button