Cupra Leon Sportstourer – svižný kombík
Cupra Leon Sportstourer – svižný kombík. Cupra Leon Sportstourer s motorom 2.0 TSI s výkonom 140 kW je príjemné a kultivované auto pre vodičov so športovým duchom.
Kedysi bola Cupra označením pre športové verzie modelov Seat. Dnes ide o samostatnú značku v rámci spoločnosti SEAT S.A. Od jej založenia v roku 2018 predaje rastú dvojciferným tempom, čo dokazuje, že športovo ladené autá za dobrú cenu sú atraktívne artikle. A Cupra Leon môže byť skutočne veľmi športovo naladená. Kto má záujem o horúci kombík, pod značkou Cupra nájde Leon v štvorkolke s benzínovým dvojlitrom, vyladeným na výkon 310 koní. Ale aj našich 190 koní dokáže pekne pobaviť.
Motor 2.0 TSI
V rámci ponuky značky Cupra ide o najlacnejší benzínový štvorvalcový dvojliter s výkonom 140 kW (190 koní) v rozmedzí 4 200 až 6 000 otáčok. Krútiaci moment 320 Nm dáva v rozsahu 1 500 až 4 100 min-1. Keď čísla prevedieme do praxe, motor je v nízkych otáčkach veľmi kultivovaný, pružný, auto neradí zbytočne často, o motore, na rozdiel od TDI, vlastne vôbec neviete.
A keď pritlačíte, máte dostatok sily na predbiehanie aj na výjazdy zo zákrut. Vo vysokých otáčkach sa mu vyslovene páči. Má príjemný zvuk a minimálne vibrácie. S rozumným výkonom na svoj objem sľubuje aj menšiu náročnosť na údržbu a dlhšiu životnosť. Nebude zaťažovať sedemstupňovú prevodovku DSG ako silnejšia verzia a rozhodne bude mať nižšiu spotrebu pneumatík.
Cupra Leon Sportstourer – svižný kombík
Vie to aj úsporne
Ak niekto počuje, že auto má pod kapotou benzínový preplňovaný dvojliter, väčšinou si povie, že to bude žrút. No auto dokáže plachtiť s vypnutým motorom, a to je veľmi príjemná záležitosť. Nielen preto, že vozidlo sa pohybuje úplne ticho, ale aj kvôli nízkej spotrebe, ktorá na dlhej ceste mimo diaľnice môže klesnúť až pod šesť litrov.
Väčšinu kilometrov sme s týmto vozidlom absolvovali v športovom režime. Prevodovka rýchlo podraďuje pri brzdení pred zákrutou, riadenie je presné, tuhé a široké pneumatiky držia auto krásne na ceste. Podvozok je stavaný na motory s vyššími výkonmi, takže si jazdu môžete naozaj užiť. Výsledná spotreba 9,6 litra sa nám nezdala vysoká, vzhľadom na to, ako dobre sme si zajazdili.
Športový interiér
Škrupinové sedačky sú pomerne úzke, takže čím ste širší, tým pevnejšie vás držia. Šírka bočníc totiž nie je nastaviteľná. Ale inak umožňujú nájsť perfektnú pozíciu za volantom. Displej infotainmentu je pekne natočený k vodičovi. Interiér možno označiť za športovo minimalistický. Na stredovom paneli neprekáža žiadna radiaca páka, je tu len nový subtílny koncernový prepínač radenia.
Dôležitým nástrojom pre nadšeného vodiča sú páčky pod volantom, ktorými môžete auto nakopnúť, keď práve potrebujete vyraziť, ale máte zvolený režim eco. Miesto vzadu by sme prirovnali asi k Octavii. Kufor má objem 620 litrov. Podlaha je dvojúrovňová, piate dvere sa otvárajú pohybom nohy a zadné sedačky možno sklopiť z kufra. Športovosť vozidla mu na praktickosti nič neuberá.
Cupra Leon Sportstourer – svižný kombík
Vozidlo | Cupra Leon 2.0 TSI 140 kW DSG7 |
Motor | R4/zážihový preplňovaný |
Zdvihový objem | 1 984 cm3 |
Max. výkon | 140 kW (190 k)/4 200 – 6 000 min-1 |
Max. krútiaci moment | 320 Nm/1 500 – 4 100 min-1 |
Max. rýchlosť | 230 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 7,5 s |
Prevodovka | A7 |
Kombinovaná spotreba | 8,1 l/100 km |
Spotreba v teste | 9,6 l/100 km |
Emisie CO2 | 142 g/km |
Objem batožinového priestoru | 620/1 600 l |
Pohotovostná hmotnosť | 1 505 kg |
Celková hmotnosť | 2 050 kg |
Rozmery (d × š × v) | 4 657 × 1 799 × 1 437 mm |
Rázvor | 2 683 mm |
Základná cena testovaného vozidla | 36 292 eur bez DPH |