Testy osobných vozidiel

Citroën C4 – nový smer

Citroën C4 je možné najlepšie opísať ako kompaktný crossover s prvkami SUV a sedanu. Značka na ňom uplatňuje nový smer dizajnu a niektoré svoje špeciality.

Nová C4 je ponúkaná ako benzínová, naftová alebo čisto elektrická. Vo vozidlách so spaľovacími motormi je možné voliť manuálnu šesťstupňovú alebo automatickú osemstupňovú prevodovku. K dispozícii je šesť stupňov výbav a šesť rôznych farebných kombinácií interiéru. Testované vozidlo s motorom 1.2 PureTech 96 kW/130 k s manuálnou prevodovkou vo výbave Feel predstavuje v rámci cenníka rozumnú voľbu za dobrú cenu.

Prečítajte si aj

Dizajnové a technické finesy značky

V dobe spoločných platforiem, motorov, prevodoviek a maxima totožných dielov predstavuje dizajn oblasť, v ktorej majú jednotlivé značky najväčšiu slobodu. C4 napríklad ukazuje, aké si značka do budúcnosti predstavuje použitie loga v kombinácii s LED svetlami. Alebo že značka sa bude aj naďalej voči konkurencii vymedzovať prostredníctvom mnohých možností farebných kombinácií. Pre Citroën sú v rámci bývalého PSA stále vyhradené tlmiče s hydraulickými dorazmi a sedadlá so zvláštnou vrstvou pamäťovej peny.

S výhľadom dozadu pomáha vysoko umiestnená cúvacia kamera

Ako na lietajúcom koberci

Značka Citroën vždy ponúkala komfort navyše. V minulosti známy systém hydraulického odpruženia, keď sa autá po naštartovaní zdvíhali, je teraz nahradený patentovanou technológiou tlmičov s progresívnymi hydraulickými dorazmi. Tá obmedzuje nepríjemné rázy pri prejazde nerovnosťami a budí dojem veľmi hladkej jazdy, podobnej vznášaniu. Táto technológia je až na základný model dostupná vo všetkých stupňoch výbavy. Aj keď vozidlu chýbali sedačky Advanced Comfort s vrstvou tzv. pamäťovej peny, efekt lietajúceho koberca bolo dobre poznať najmä pri svižnej jazde po dlažobných kockách a cez električkové koľaje.

Spojenie s digitálnym svetom zaisťuje 10” displej

Živý motor

Preplňovaná trojvalcová tisícdvestovka s výkonom 130 koní, so systémom Stop&Start a s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou predstavuje najpredávanejšiu kombináciu nielen v rámci tohto modelu a značky, ale aj v rámci celého PSA. Benzínový motor je vybavený doživotne bezúdržbovým filtrom pevných častíc. Motor je známy svojou pružnosťou, dobre znáša nízke otáčky len tesne nad voľnobehom a ochotne sa vytáča až takmer k šiestim tisícom. Mimo mesta môžete očakávať spotrebu oscilujúcu okolo 6 l/100 km, podľa štýlu jazdy, v meste potom asi o liter viac.

Praktické úložné priestory

Špecialitou C4 je praktická zásuvka na notebook, ktorá je súčasťou odkladacej schránky pre spolujazdcov. Po sklopení zadných sedačiek vznikne rovná ložná plocha. Kufor je možné prehĺbiť presunutím vyberateľnej podlahovej dosky do nižšej pozície.

Splývavý zadok vzadu neuberá miesto nad hlavou
VozidloCitroën C4 1.2 PureTech 130 Feel
MotorR3/zážihový preplňovaný
Zdvihový objem 1199 cm3
Max. výkon 96 kW (131 k)/5500 min-1
Max. krútiaci moment 230 Nm/1750 min-1
Maximálna rýchlosť 208 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h8,9 s
Prevodovka M6
Kombinovaná spotreba 5,4 l/100 km
Spotreba v teste 5,9 l/100 km
Emisie CO2122 g/km
Pohotovostná hmotnosť1 322 kg
Celková hmotnosť 1 735 kg
Objem batožinového priestoru 380/1 250 l
Rozmery (d x š x v) 4 360 x 1 834 x 1 525 mm
Rázvor 2 670 mm
Základná cena test. vozidla 16 490 € bez DPH

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
LK

Prečítajte si aj

Back to top button