Testy osobných vozidiel

Citroën C3 Aircross

Citroën C3 Aircross. Už sme ho v našej redakcii testovali. Teraz k nám dorazil opäť no tentokrát v limitovanej edícii C-Series, ktorá prináša niekoľko zaujímavých drobností.

Modely s prívlastkom Aircross sú v ponuke Citroënu dva. Okrem nami testovaného C3 ešte väčší C5. „Limitka“ zostáva verná charakterovej črte francúzskej značky – extravagantnému dizajnu. Musíme ale povedať, že v prípade C-Series nás farebné kombinácie a doplnky oslovili viac. Možno tým, že lepšie balansovali bláznivé nápady s eleganciou. Sivá farba kombinovaná s červeným odtieňom Regal Red zaujala. Na limitovanú sériu upozorňujú okrem iného tiež emblémy.

Prečítajte si aj

Je tu miesto

Vo vnútri je zmien o čosi menej. Najviditeľnejšou zmenou je hliníková nástupná lišta (opäť s emblémom) a nový je aj červený pás na čalúnení sedačiek. Limitovaná verzia C-Series má druhú najvyššiu výbavu zo štvorice výbav, ktoré C3 ponúka. V ponuke k nej, samozrejme, máte aj ďalšie doplnky, ako dnes už pre mnohých samozrejmé vyhrievanie predných sedadiel alebo obutie na 16-palcových kolesách. Ak sa vám zdá C3 Aircross malý, odporúčame vyskúšať si sedenie vzadu.

Na svoju triedu ponúka viac než dosť priestoru a 410 litrov v batožinovom priestore je čerešničkou na torte. Sedadlá s populárnou technológiou Citroën Advanced Comfort, ktorá v rôznych častiach čalúnenia využíva rôznu tuhosť výstuží, sú pohodlné, chýba im iba trochu lepšie bočné vedenie. Teda otázkou je, či nejde o zámer. Značka sa netají tým, že sa v jej autách máte cítiť ako doma vo svojej obývačke.

Tento pocit ale nenapĺňajú tvrdé plasty na vrchu palubnej dosky a na dverách, najmä tu pôsobia pomerne lacno. Sčasti to zachraňuje doplnenie textilom, no zvlášť od limitovanej edície by človek čakal viac. Aby sme verzii C-Series neškodili, tento problém sme vytkli aj „klasickej“ C3. Ovládanie multimediálneho systému je v podstate celé dotykové, čo je pri šoférovaní nepraktické a aj menej bezpečné. Niekedy vás môže nahnevať aj pomalá odozva na príkazy, ktoré mu zadáte.

Citroën C3 Aircross

Trojvalec od Stellantisu

Pod kapotou nájdete 1,2-litrový trojvalcový benzínový agregát z dielne koncernu Stellantis. Dosahuje max. výkon 130 k a spriahnutý je so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Asi sme už príliš rozmaznaní, pretože jeho zvláštne radenie smeru jazdy nás trochu otravovalo. Radiacu páku totiž neposúvate iba hore a dolu, ale aj do strán.

Jazdnou dynamikou motor splnil naše očakávania, pocitovo sa nám zdal mierne hlučný. Aj s nižšou hmotnosťou plachtí C3 Aircross zákrutami sebaisto. Nižšia hmotnosť teda súvisí s náklonmi karosérie, no žiadny strach, nejde o nič zásadné. Práve naopak, najmä mestská jazda tomuto autu náramne sedí. C-Series môžete mať okrem nami testovaného benzínového motora aj s dieselovým BlueHDi a zvoliť si môžete aj manuálnu 6-stupňovú prevodovku.

Vozidlo Citroën C3 Aircross C-Series
MotorPureTech 130 S&S
Druh palivabenzín
Prevodovka 6-stupňová automatická
Zdvihový objem valcov 1 199 cm3
Max. výkon 96 kW (130 k) pri 5 500 min-1
Max. krútiaci moment 230 Nm pri 1 750 min-1
Max. rýchlosť 195 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 9,1 s
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom5,0 l/100 km
Kombinovaná spotreba v teste6,2 l/100 km
Objem batožinového priestoru (VDA)410/1 289 l
Rozmery (d x š x v) 4 160 x 1 824 x 1 637 mm
Rázvor2 604 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 280 kg
Celková hmotnosť 1 835 kg
Cena základného modelu (C-Series)18 490 eur
Základná cena testovanej verzie
(C-Series)
20 490 eur
Aj model C3 dostal svoju limitovanú edíciu

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
MM

Prečítajte si aj

Back to top button