Advertisement
Železničná doprava

Obnovia ŽST Bratislava-Nové Mesto, na Hl. stanici zrekonštruujú nástupište

Železničnú stanicu (ŽST) Bratislava-Nové Mesto spolu so stanicami Trenčín, Previdza a Žilina pilotne zrekonštruujú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) v rámci projektu Moderná stanica. TASR o tom informoval hovorca Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácii SR Stanislav Jurikovič.

ŽSR odštartovali projekt 5. augusta. V tlači boli zverejnené oznamy o výberovom konaní na subjekty, ktoré uskutočnia revitalizáciu staníc. Cieľom je oživenie širšieho územia stanice a jej komplexnú obnovu v spolupráci s investorom. Ako protihodnotu poskytnú ŽSR investorovi právo užívať vymedzené komerčné priestory revitalizovej ŽST na dobu určitú. Hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková pre TASR okrem iného uviedla, že ŽST Bratislava-Nové Mesto je druhou najdôležitejšou v hlavnom meste a prechádzajú ňou dva európske železničné koridory, stanica má byť súčasťou projektu TEN-T. Železnice vyberali do projektu Moderná stanica pilotné stanice z asi 20 staníc na Slovensku.
V súvislosti s ostatnými stanicami v Bratislave Jurikovič konštatoval, že ŽSR považujú za nutné riešiť predovšetkým situáciu na Hlavnej železničnej stanici, potom ŽST Bratislava-Predmestie a zastávku Vinohrady. "Na ŽST Bratislava–Predmestie sa podarilo zrekonštruovať staničnú budovu najmä s ohľadom na dodržiavanie pravidiel Európskej únie pre pohyb imobilných cestujúcich. Stavba by mala byt súčasťou prepojenia koridoru TEN-T so železničnou sieťou v Bratislave, ako aj úpravu perónu pre krátke prímestské vlaky," ozrejmil situáciu. ŽST Bratislava–filiálka bude tiež súčasťou projektu TEN–T, bude tam vybudovaná pozemná železničná stanica. Železničná zastávka Vinohrady si vyžaduje väčšie úpravy trate aj budovy. Vzhľadom na dopady finančnej a ekonomickej krízy ŽSR svoje aktivity v rámci investícií obmedzili na najnutnejšie náklady a havarijné stavy, vysvetlil Jurikovič. V máji začali ŽSR na bratislavskej hlavnej stanici rekonštrukciu v poradí štvrtého nástupišťa z celkového počtu šesť, práce potrvajú do konca septembra. Rekonštrukcia prinesie zlepšenie kultúry cestovania, modernejší vzhľad a zvýšenú bezpečnosť cestujúcej verejnosti. Investorom sú ŽSR a finančné náklady predstavujú 3,18 milióna eur (95,8 milióna Sk).

zdroj: TASR, foto: www.zelpage.net

Prečítajte si aj

Back to top button