Železničná doprava

Katastrofálny stav železničnej infraštruktúry SR

Katastrofálny stav železničnej infraštruktúry SR. Železničné odbory žiadajú okamžite riešiť stav železničnej infraštruktúry SR.

Odborová asociácia výpravcov a dispečerov (OAVD) a Federácia strojvodcov SR žiadajú okamžite riešiť stav železničnej infraštruktúry na Slovensku. Pozývajú na stretnutie dočasne povereného ministra dopravy SR, zástupcov Útvaru hodnoty za peniaze Ministerstva financií SR, vedenia Železníc Slovenskej republiky (ŽSR), Asociácie železničných dopravcov Slovenska a Železničnej spoločnosti Slovensko.

Cieľom je riešenie financovania ŽSR. V utorok o tom informoval podpredseda republikovej rady OAVD poverený komunikáciou Matej Ferencei. Tomuto kroku predchádzal 29. marca list prezidentke Zuzane Čaputovej. „Katastrofálny stav železničnej infraštruktúry sa stal pred časom aj predmetom medzinárodnej blamáže, keď sa na Slovensku vykoľajil český vlak,“ uviedol Ferencei.

Katastrofálny stav železničnej infraštruktúry SR

Ku kritike sa po dopravnej spoločnosti České dráhy pripojil manažér železničnej infraštruktúry v ČR Správa železníc. V dôsledku meškajúcej modernizácie medzištátneho úseku Kúty – Lanžhot musel vynaložiť desať miliónov českých korún na provizórne prepojenie koľají tak, aby na českej strane mohla stavba pokračovať podľa harmonogramu.

„Po medializovaných informáciách a po našich separátnych rokovaniach sme nadobudli pocit, že sa o financovaní ŽSR nehovorí vždy pravda. Minister dopravy tvrdí, že na ŽSR sa môže len kúriť a svietiť. No na druhej strane ministerstvo financií uvádza, že ŽSR nehospodária účelne a nečerpajú alokované finančné prostriedky. Rozhodli sme sa preto nájsť pravdu,“ dodal Ferencei.

V spolupráci
transport.sk
Editor
TASR

Prečítajte si aj

Back to top button