Tri nové elektrické ťahače pre DB Schenker
Tri nové elektrické ťahače pre DB Schenker. Flotilu nákladných vozidiel DB Schenker poháňaných batériami rozšírili tri nové modely Volvo FH Aero Electric. Dopravca ich nasadí na pravidelnú cezhraničnú trasu do Maďarska.
Prvý ťahač s elektrickým pohonom zaobstaral DB Schenker vlani v lete. Po pozitívnych skúsenostiach s modelom Volvo FM Electric sa logistická spoločnosť rozhodla zakúpiť ďalšie tri elektrické vozidlá, tentoraz model FH Aero Electric, ktoré sú vďaka novému aerodynamickému faceliftu prispôsobené na väčšiu úsporu energie. Model Volvo FH má vyššiu kabínu pre pohodlnejšie a dlhšie jazdy a Aero znamená aerodynamický tvar zlepšujúci ekonomiku prevádzky na dlhších trasách, nižší odpor vzduchu, lepšie jazdné vlastnosti a v neposlednom rade bezpečnosť a najvyššiu úroveň pohodlia pre vodičov.
Okrem toho má model Aero namiesto klasických spätných zrkadiel kamerový systém CMS, ktorého obraz vodič sleduje na monitoroch vo vnútri vozidla. Výhodou je širšie zorné pole, a teda lepšia viditeľnosť, rovnako ako nočný režim, alebo lepší obraz za zlých podmienok. Kamery sú menšie, čo ďalej znižuje odpor vzduchu, a teda aj spotrebu paliva.
Tri nové elektrické ťahače pre DB Schenker
„Na základe pozitívnej skúsenosti s prvým dodaným elektrickým ťahačom sme radi, že sme mohli zrealizovať túto opakovanú objednávku a pokračovať v podpore nášho zákazníka v jeho úsilí o ekologickejšiu a efektívnejšiu prepravu. Sme presvedčení, že tento nový model prinesie ďalšie výhody a posilní vzťah medzi našimi firmami,“ povedal obchodný riaditeľ Volvo Trucks Vladimír Sklář. Nové vozidlá budú nasadené na pravidelnej zahraničnej trase s dĺžkou 260 km do Maďarska.
„Nabíjacie stanice sú v našich termináloch v Brne, vo Valašskom Meziříčí a v Bratislave, ale tiež budeme využívať verejné rýchlonabíjacie stanice na trase, primárne v Trnave,“ uviedla Petra Sůvová, manažérka prevádzky priamych prepráv DB Schenker pre Česko a Slovensko. Vozidlá budú jazdiť v dennom režime, takže cez noc sa budú nabíjať v areáloch DB Schenker, a na trase sa dobijú do plnej úrovne na rýchlonabíjacích staniciach, kde doba dobitia nepresiahne 60 minút.
„Vodiči si môžu ľahko plánovať svoj denný výkon tak, aby počas dobíjania zároveň využili čas na povinnú prestávku,“ povedala Petra Sůvová a dodala, že ide o veľmi skúsených vodičov s dlhou praxou, ktorí vnímajú riadenie elektrického trucku ako prestížnu odmenu za svoju prácu. DB Schenker prevádzkuje v Česku a na Slovensku aj elektrické dodávky. Na oboch trhoch sa navyše testujú ďalšie elektrické ťahače, ktoré by mohli elektrifikovaný vozový park spoločnosti doplniť už v budúcom roku.