Motorizmus

Volkswagenu sa darí odolávať kríze automobilového trhu

Volkswagen sa aj napriek mocenskému boju s najväčším akcionárom Porsche lepšie vyrovnáva s krízou predaja áut lepšie než konkurencii. Odbyt najväčšej európskej automobilky dosiahol v apríli 541.000 vozidiel, čo je o 4,7 % menej ako v rovnakom období vlani.

Celosvetový automobilový trh však zaznamenal v apríli medziročný prepad o 20 %, informoval dnes koncern vo Wolfsburgu. Volkswagen profitoval predovšetkým z dobrého predaja na domácom trhu a v Číne. Za prvé štyri mesiace tohto roka poklesol predaj koncernu o 9,6 % na 1,93 milióna áut, pričom celosvetový automobilový trh sa znížil o 21 %. Odbyt kľúčovej značky Volkswagen za uvedené obdobie klesol iba o 3,2 % na 1,22 milióna áut. V januári odbyt kľúčovej značky dokonca vzrástol o 1,3 % na 339.500 vozidiel. Kľúčová značka VW profitovala predovšetkým zo šrotovného v Nemecku. Predaj značky v krajine v apríli vyskočil o štvrtinu na 63.300 áut. Celkovo sa odbyt koncernu v apríli v Nemecku zvýšil o 20 % na 118.000 vozidiel. Veľmi žiadanými boli modely VW Fox, Polo a Golf, rovnako ako Škoda Fabia a Seat Ibiza. Koncernu sa darilo aj v Číne, kde jeho odbyt vyskočil o 21 % na 121.000 áut. Volkswagen profituje aj z toho, že na americkom trhu, ktorý zaznamenal mimoriadne prudký prepad, je v porovnaní napríklad s japonskými konkurentmi pomerne slabo zastúpený. Predaj koncernu v USA v apríli klesol o 10 % na 37.900 vozidiel, pričom celý americký trh padol o 33 %. V súčasnosti existuje veľký spor o budúcnosť koncernu Volkswagen a jeho najväčšieho akcionára Porsche. Volkswagen cez víkend odvolal na dnes plánované stretnutie týkajúce sa fúzie oboch automobiliek. Príčinou je nevyjasnená finančná situácia Porsche.

zdroj: TASR, foto: internet

Prečítajte si aj

Back to top button