Motorizmus

Spracovatelia starých áut poukazujú na pokles výkupných cien šrotu

Advertisement

Spracovatelia starých áut odovzdaných v dvoch kolách šrotovného poukazujú na rapídny pokles cien kovového šrotu a s jeho odovzdávaním hutníckym firmám prostredníctvom obchodných medzičlánkov váhajú.

"Železo a farebné kovy, to je teraz náš veľký problém, lebo ceny išli od augusta minulého roky tak dole, že v podstate, keby sme teraz odovzdávali šrot, tak by sme veľmi prerobili. Je to na hrane," uviedol pre TASR konateľ najväčšieho košického autorizovaného šrotoviska Pop – Car Servis Peter Popivčák. Spresnil, že kým pred deviatimi mesiacmi predávali tonu takzvaného ťažkého a ľahkého železa (časti karosérie) za 388 eur (11.700 Sk) a 315 eur (9500 Sk), teraz ich vykupujú za 119 eur (3600 Sk) a 79 eur  (2400 Sk) za tonu. Významne poklesli aj výkupné ceny medi a hliníka. Podľa Popivčáka o cene šrotu rozhodujú železiarenské firmy a tie majú zásoby, lebo v ostatnom období sa menej vyrábalo a keďže perspektívne očakávajú ďalší pokles výroby, tak sa ďalej nepredzásobujú. V dvoch kolách šrotovného prevzali len na Barčianskej ulici v Košiciach približne 1200 starých automobilov. Podľa Popivčáka ich teraz spracúvajú najprácnejším, ale ekologickým a šetrným spôsobom. Znamená to, že ich rozoberajú až do najmenšej skrutky opačným postupom, ako keď sa autá montovali, pričom separujú kovy, plasty a sklo. Pri demontáži vytvorili niekoľko nových pracovných miest. Popivčák v prípade ďalšieho kola šrotovného už nepredpokladá veľký záujem. Aj v závere druhého kola klesol na minimum. Ostatné dva dni už odovzdávali autá ľudia bez nároku na dotáciu, ale našli sa aj takí, čo sa ešte informovali, či šrotovné nepokračuje. Ako možné systémové opatrenie v prípadnom ďalšom kole šrotovného navrhuje konateľ rozložiť ho na dlhšie časové obdobie, aby to záujemcovia zvládli bez zbytočných stresov a napätia. Vodiči sa tiež sťažujú na to, že po odovzdaní auta musia často čakať na nové vozidlo aj niekoľko mesiacov, dodal Popivčák.

zdroj: TASR, foto: internet

Advertisement

Prečítajte si aj

Back to top button