Motorizmus

Slabý dopyt automobiliek znížil zisk Henkelu za 1. štvrťrok o 46 %

Advertisement

Nemecká spoločnosť Henkel oznámila zníženie zisku za 1. štvrťrok o 46 %, pričom ako dôvod uviedla slabší dopyt automobiliek po technických lepidlách. Pripomenula však, že v 2. štvrťroku očakáva zlepšenie.

Výrobca čistiacich prostriedkov a lepidiel dosiahol za obdobie január – marec 2009 zisk 117 miliónov eur (3,52 miliardy Sk), zatiaľ čo v rovnakom období 2008 to bolo 219 miliónov eur (6,60 miliardy Sk). Tržby ale vzrástli o 3,1 % na takmer 3,3 miliardy eur (99,42 miliardy Sk). V 1. štvrťroku 2008 dosiahla firma tržby na úrovni 3,2 miliardy eur (96,40 miliardy Sk). Podľa výkonného riaditeľa spoločnosti Kaspera Rorsteda zisk znížil podstatne slabší dopyt automobiliek po technických lepidlách, naopak, divízie vyrábajúce čistiace prostriedky do domácnosti a pracie prášky, ako aj divízie kozmetiky a starostlivosti o telo zaznamenali zlepšenie. V 2. štvrťroku firma očakáva celkovo lepšie výsledky, nakoľko na jednej strane počíta s pokračovaním dopytu po výrobkoch do domácnosti a po kozmetike a na strane druhej s miernym zlepšením situácie automobiliek, čo by zvýšilo dopyt po jej produktoch pre automobilový sektor. Podobne ako mnohé iné firmy však ani Henkel nevydal prognózu na celý zvyšok roka 2009 s tým, že vývoj trhov je stále príliš neistý a v tejto chvíli je ťažké niečo presnejšie predpovedať.

zdroj: TASR, foto: internet

Advertisement

Prečítajte si aj

Back to top button