Motorizmus

Prvý pohľad na Hyundai IONIQ 9

Prvý pohľad na Hyundai IONIQ 9. Spoločnosť Hyundai Motor Company zverejnila prvé ukážky svojho očakávaného modelu IONIQ 9.

Ide o trojradové, plne elektrické SUV, ktoré predstavuje nový míľnik v ponuke elektrifikovaných vozidiel značky Hyundai. Číslo „9“ v názve modelu IONIQ 9 symbolizuje jednak triedu veľkých vozidiel v modelovom rade IONIQ, zároveň tiež to, že ide o elektrický SUV model. IONIQ 9, ktorý nadväzuje na úspechy modelov IONIQ 5 a IONIQ 6, má ambíciu nanovo definovať zážitok z elektrického vozidla. Zároveň sa vďaka svojej globálnej modulárnej platforme E-GMP môže pochváliť priestranným a pohodlným interiérom.

„Aerostetický“ dizajn modelu IONIQ 9 predstavuje jedinečnú zmes aerodynamického výkonu a estetického vzhľadu. Tento model čerpá inšpiráciu z elegantných exteriérov a priestranných, no útulných interiérov lodí. Jeho jednoducho zakrivená línia strechy spojená s predĺženým rázvorom poskytuje dostatok priestoru pre všetkých pasažierov vrátane cestujúcich v treťom rade.

Náčrty odhaľujú prepracované detaily, ktoré posúvajú kvalitu dizajnu IONIQ 9 na vyššiu úroveň. Charakteristické bočné línie pripomínajú diagonálne línie tradičného kórejského odevu Hanbok. Predné svetlá obsahujú parametrické pixely, čo je charakteristický dizajn osvetlenia všetkých modelov IONIQ. Dizajn viaclúčových kolies dokonale ladí s dynamickým a elegantným charakterom IONIQ 9.

Prvý pohľad na Hyundai IONIQ 9

Od 30. októbra bude Hyundai na sociálnych sieťach postupne zverejňovať upútavky na tento model až do momentu jeho svetovej premiéry v novembri. Podrobnejšie informácie o svetovej premiére budú zverejnené čoskoro. Budúcnosť elektrických vozidiel prichádza s modelom IONIQ 9, ktorý mení definíciu priestranného a pohodlného elektromobilu.

Uvedenie IONIQ 9 na trh prichádza po tom, ako Hyundai dosiahol dôležitý míľnik, keď celosvetovo vyrobil už vyše 100 miliónov vozidiel. Stomilióntym prvým vyrobeným autom bol elektromobil IONIQ 5. Hyundai tak pokračuje v elektrifikácie svojich vozidiel s cieľom dosiahnuť predaj 2 miliónov elektrických vozidiel do roku 2030.

Editor
Peter Magerčiak

Prečítajte si aj

Back to top button