Motorizmus

Predaj vozidiel americkej veľkej trojky klesol vo februári takmer o 50 %

Vo februári sa predalo v Spojených štátoch 685.397 osobných automobilov, čo bolo v porovnaní s rovnakým mesiacom vlaňajška o 39,5 % menej. Silný pokles odbytu zaznamenali najmä americkí výrobcovia General Motors (GM), Ford a Chrysler. GM predal o 51,1 % menej automobilov, Ford o 46,3 % a Chrysler o 41,7 %. Predaj vozidiel v krajine klesol už 16. mesiac po sebe.

V januári sa v Spojených štátoch predalo 656.976 vozidiel a podľa expertov mal byť februárový výsledok ešte horší, ale ich prognózy sa nenaplnili. Americký automobilový trh sa prepadol na úroveň decembra 1981. Analytici vypočítali, že ak by si trend predaja osobných vozidiel zachoval doterajšiu tendenciu, tento rok by sa v Spojených štátoch nepredalo ani 10 miliónov osobných automobilov. Hlavný analytik predaja GM Mike DiGiovanni povedal, že ak by sa tieto predpoklady stali skutočnosťou, potom by museli požiadať o štátnu pomoc všetky veľké automobilky na svete. Vo februári zaznamenali v USA pokles predaja aj zahraniční výrobcovia. Toyota dosiahla o 37 % horší výsledok než pred rokom a Nissan o 38 %. Nemecké automobilky zaznamenali pokles predaja od 17 % do 33,1 %. Prvý údaj sa vzťahuje na skupinu Volkswagen a druhý na Mercedes, uprostred tohto rozpätia sa nachádza BMW. Relatívne dobré sa v kríze na americkom trhu držia juhokórejské automobilky. Hyundai Motor zaznamenal medziročný rast odbytu 2,6 % a Kia 4,6 %. Hyundai prisľúbil Američanom, že keď stratia zamestnanie, môžu jeho dílerom nové auto vrátiť. GM uviedol, že skúma ponuku Hyundai a zrejme sa pokúsi prísť v tejto oblasti s vlastnou iniciatívou.

zdroj: TASR, foto: internet

Prečítajte si aj

Back to top button