Motorizmus

Nový VW Multivan: Nová éra legendy

Značka Volkswagen úžitkové vozidlá svetu predstavila novú generáciu svojho legendárneho modelu Multivan. Je postavená na modulárnej platforme MQB s priečne uloženým motorom, ponúkne hybridný pohon, najnovší infotainment aj zvýšenú pasívnu bezpečnosť.

Multivan môže mať až sedem sedadiel a je na výber v troch verziách vybavenia:  Multivan, Life a Style. V ponuke bude aj v predĺženej verzii s ešte väčším batožinovým priestorom. Po prvý krát bude medzi možnosťami pohonu aj plug-in hybrid s označením eHybrid. Hybridný systém bude tvoriť benzínový motor TSI a elektromotora, systémový výkon dosiahne 160 kW (218 k). Okrem plug-in hybridu príde Multivan s dvoma benzínovými motormi TSI (136 k a 204 k) a jedným naftovým TDI (150 k), všetko s pohonom predných kolies.

Všetky motory sa budú montovať s dvojspojkovou prevodovkou DSG. Multivan eHybrid dostal 6-stupňovú prevodovku konštruovanú špeciálne pre hybridný pohon, ktorá integruje elektromotor. Motory TSI budú spriahnuté so 7-stupňovým automatom. Prevodovka nemá klasickú voliacu páku ale malý prepínač jazdných režimov shift by wire na prístrojovom paneli.

Legendárny model vstupuje do svojej novej éry (FOTO: VW Úžitkové vozidlá)

Väčší rázvor, šírka aj dĺžka

Nový Multivan má oproti predchodcovi zmenené proporcie. Základná verzia je Dlhšia (+69 mm) a širšia (+37 mm). Napriek nižšej výške vozidla zostala vnútorná výška zachovaná a pri verziách s panoramatickým strešným oknom je dokonca vyššia (+124 mm). Opäť sa bude vyrábať aj v predĺženej verzii, ktorá má rovnaký rázvor ako základná (5 173 mm, o 131 mm menej oproti predchodcovi), no predĺženie ide v prospech batožinového priestoru. V základnej verzii má Multivan za tretím radom sedadiel batožinový priestor s objemom 469 litrov (pri naložení po strop, využiteľný objem za druhým radom sedadiel je 1 844 litrov (1850 litrov s panoramatickým strešným oknom).

Interiér bol prepracovaný do posledného detailu (FOTO: VW Úžitkové vozidlá)

V zadnej časti kabíny má nový Multivan iba samostatné sedadlá, zadná lavica v treťom rade bola vypustená. Nové samostatné zadné sedadlá, vybavené praktickými sklopnými stolíkmi na zadnej strane operadla, sú totiž až o 25 % ľahšie ako sedadlá predchádzajúcej generácie. Podľa výbavy majú hmotnosť od 23 do 29 kg a ľahšie ich vyberiete (počas digitálnej premiéry to trvalo niečo viac ako 11 sekúnd).

Sedadlá sú ľahšie vyberateľné a môžu byť aj vyhrievané (FOTO: VW Úžitkové vozidlá)

Päť samostatných sedadiel v zadnej časti kabíny sa dá usporiadať podľa individuálnych potrieb. Keďže do koľajničiek sedadiel sa privádza elektrický prúd s nízkym napätím 12 V, môžu byť vonkajšie zadné sedadlá na želanie vybavené vyhrievaním. Okrem toho majú sedadlá senzory obsadenia, vďaka ktorým má vodič prehľad, či sú spolujazdci pripútaní bezpečnostnými pásmi. Signál zo senzorov sa pri tom prenáša bezdrôtovo (wireless). Aj keď je táto funkcia pre niekoho otravná, zapnutý bezpečnostný pás môže zachrániť život a nemal by sa podceňovať.

Nový interiér

Multivan má sériovo digitálny združený prístroj „Digital Cockpit“ s rozmerom 10,25 palca a systém infotainmentu „Ready 2 Discover“ s 10-palcovým displejom. Systém infotainmentu integruje online služby „We Connect“ a „We Connect Plus“. Väčšina ovládacích prvkov je vytvorená ako digitálne dotykové plochy a tlačidlá. Pribudli tiež nové asistenčné systémy. V závislosti od výbavy môže mať Multivan vyše 20 systémov. Už v štandarde má napríklad lokálny výstražný systém Car2X, systém monitorovania premávky pred vozidlom „Front Assist“ s funkciou núdzového brzdenia „City Brake“, podporu pri vyhýbaní s novým odbočovacím asistentom, rozpoznávanie dopravných značiek, systém na vedenie v jazdnom pruhu „Lane Assist“ a tempomat. Inovatívnou novinkou je systémom patrí „IQ.DRIVE Travel Assist“, umožňujúci čiastočne automatizovanú jazdu v rozsahu rýchlosti od 0 do 210 km/h. Kombinuje nový prediktívny adaptívny tempomat „ACC“ (vedenie v pozdĺžnom smere) a „Lane Assist“ (vedenie v priečnom smere) do poloautomatického systému, ktorý zvyšuje komfort a bezpečnosť pri dlhých jazdách.

MM

V spolupráci
transport.sk

Prečítajte si aj

Back to top button