Motorizmus

Modernizovaný Opel Astra: Až o 19 percent nižšie emisie CO2 !

Aktuálna generácia modelu Astra sa presadila už pri svojej premiére a hneď získala titul European Car Of The Year 2016.

So svojou ľahkou konštrukciou (o 200 kg ľahšia ako predchádzajúca generácia) a špičkovými technológiami prevzatými z vyšších tried Astra vytvorila nové meradlo. Opel pokračuje v tejto stratégii a v rámci modernizácie zavádza do radu Astra najmodernejšiu generáciu vysoko efektívnych a ľahkých benzínových a naftových motorov. Agregáty s objemom od 1,2 do 1,5 litra pokrývajú výkonové pásmo od 77 kW (105 k) do 107 kW (145 k) a z päťdverového hatchbacku Astra i kombi Sports Tourer robia skutočných šampiónom v spotrebe paliva a emisiách CO2 (spotreba paliva podľa NEDC: mesto: 4,5-6,1 l/100 km, mimo mesta 3,1-4,0 l/100 km, kombinovaná 3,6-4,8 l/100 km, kombinované emisie CO2 96-115 g/km; spotreba paliva podľa WLTP kombinovaná: 4,4-5,9, kombinované emisie CO2 117-139 g/km; predbežné hodnoty). Protibežný vyvažovací hriadeľ v bloku benzínových trojvalcov znižuje vibrácie. Už základný benzínový motor má štandardne 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Na želanie Opel montuje pri najvýkonnejšom naftovom motore novú 9-stupňovú automatickú prevodovku.

K zníženiu spotreby paliva a emisií CO2 prispela aj starostlivá detailná optimalizácia v aerodynamickom tuneli. Výsledkom je, že nová Astra je jedným z najaerodynamickejších kompaktných automobilov na trhu.

S koeficientom aerodynamického odporu 0,25 patrí Astra Sports Tourer k automobilom kombi s najnižším koeficientom aerodynamického odporu na svete a päťdverový hatchback je lídrom svojej triedy s koeficientom 0,26.

Tieto vynikajúce hodnoty sa konštruktérom podarilo dosiahnuť viacerými opatreniami, vrátane spodného krytu motorového priestoru, ramien zadnej nápravy s profilom deflektorov a klapiek v maske chladiča. Horná a dolná časť masky chladiča sa automaticky otvárajú nezávisle od seba podľa aktuálnej potreby chladiaceho vzduchu, čím prispievajú k zlepšeniu obtekania karosérie. Optimalizácia spodnej časti podlahy karosérie redukuje turbulencie vzduchu, čím tiež prispieva k zlepšeniu aerodynamiky.

Šampión v efektívnosti: Až o 19 percent nižšie emisie CO2
Nové turbodúchadlom prepĺňané benzínové a naftové motory, ktoré sú ekonomické a súčasne živé, sú primárne zodpovedné za príkladnú efektivitu. K nízkej spotrebe paliva a hodnotám emisií prispievajú aj moderné 6-stupňové manuálne prevodovky, prevodovka s plynulou zmenou prevodového pomeru (CVT) so siedmimi predvolenými stupňami a – po prvý raz u značky Opel – nová 9-stupňová automatická prevodovka.

Vysoká efektivita: Menej ako 100 g/km CO2 s novým turbodieslom
Trojvalcový turbodiesel 1,5 litra v modelovom rade Astra dosahuje výkon 77 kW (105 k) a lebo 90 kW (122 k) a maximálny krútiaci moment od 260 do 300 Nm (spotreba paliva podľa NEDC: Mesto: 4,5-5,5 l/100 km, mimo mesta 3,1-3,7 l/100 km, kombinovaná 3,6-4,3 l/100 km, kombinované emisie CO2 96-115 g/km; spotreba paliva podľa WLTP kombinovaná: 4,4-5,3 l/100 km, kombinované emisie CO2 117-139 g/km; predbežné hodnoty). Systém priameho vstrekovania paliva common rail pracuje s tlakom do 2000 barov.

Plne digitálne: Nová predná a cúvacia kamera a digitálny rýchlomer
Opel Astra už doteraz poskytoval celé portfólio najmodernejších technológií a asistenčných systémov, bezkonkurenčných v kompaktnej triede – predovšetkým inteligentné, neoslňujúce adaptívne reflektory IntelliLux LED® matrix. Bohatá ponuka zahŕňa aj systémy ako adaptívny radarový tempomat, protikolízny systém s funkciou automatického núdzového brzdenia, rozoznávanie dopravných značiek, ako aj asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu. K dispozícii sú aj ergonomické sedadlá s certifikátom AGR (Aktion Gesünder Rücken e.V.), vybavené ventiláciou a masážnou funkciou.

K digitalizácii prispieva nová predná a cúvacia kamera. Nová predná kamera je menšia ale oveľa výkonnejšia ako v minulosti vďaka rýchlejšiemu procesoru spracovania obrazu. Rozoznáva nielen vozidlá ale aj chodcov – čo predstavuje dôležitý bezpečnostný bonus. Okrem toho vďaka vysokému rozlíšeniu kamery môže funkcia rozoznávania dopravných značiek spracúvať ešte viac značiek a zobrazovať ich ako symboly na displeji. Aj digitálna cúvacia kamera , ktorá je dostupná v kombinácii s novým systémom infotainmentu Multimedia Navi Pro, je výkonnejšia. Pohľad na premávku za vozidlom na monitore je zreteľnejší a precíznejší, v tme lepšie vyniknú kontrasty.

Zákazníci modelu Astra môžu so systémami infotainmentu Multimedia Radio, Multimedia Navi a Multimedia Navi Pro, podporujúcimi Apple CarPlay a Android Auto využívať špičkovú digitálnu konektivitu. Všetky uvedené systémy patria k najnovšej generácii – sú inteligentnejšie, rýchlejšie a intuitívnejšie. Špičkový systém Multimedia Navi Pro – rovnaký ako vo vlajkovej lodi Opel Insignia – má farebný dotykový displej 20,3 cm (8 palcov) a dá sa ovládať aj pomocou hlasu. Služby Connected Navigation ako dopravné informácie v reálnom čase a online aktualizácia máp zvyšujú pohodlie vodiča. Obrazovka navigácie má sviežejší, moderný vzhľad s novými symbolmi. To isté sa týka aj združeného prístroja: nový Opel Astra má ako prvý model značky digitálny rýchlomer.

Pôžitok z jazdy: Ozvučovací systém Bose a bezdrôtové nabíjanie
Komfort je v novom rade Astra hlavnou prioritou. Praktickou funkciou je bezdrôtová nabíjačka pre kompatibilné smartfóny. Stačí vložiť telefón do priehradky v stredovej konzoly – a vybitá batéria je minulosťou.

Interiér kabíny sa môže zmeniť na koncertnú sálu ak má nová Astra voliteľný ozvučovací systém Bose high-end. Celkovo 7 reproduktorov vrátane subwoofera RichBass pod podlahou batožinového priestoru vytvára optimálne ozvučenie kabíny. Každý z členov posádky si môže vychutnávať čistý a sýty zvuk – bez ohľadu na miesto, na ktorom sedí. V akustickom procesore digitálneho zosilňovača si vodič môže uložiť 8 rozličných profilov ozvučenia podľa individuálneho vkusu.

A v neposlednom rade nová Astra poskytuje aj ďalší komfortný prvok, zvyšujúci bezpečnosť pri jazde v chladnom počasí: Vyhrievané čelné sklo. Jemné, takmer neviditeľné vodiče v prednom skle v mrazivých dňoch rýchlo odstránia vonkajšiu námrazu alebo zahmlenie znútra a udržiavajú nerušený výhľad vodiča.

Prečítajte si aj

Back to top button