Motorizmus

EÚ by mala oddialiť legislatívu k znižovaniu CO2 v automobilovom priemysle

V čase pandémie COVID19 a následné ekonomickej kríze by Európska komisia mala pozdržať plány na znižovanie CO2 v automobilovom priemysle – inak hrozí úplný kolaps tejto oblasti hospodárstva a bankrot väčšiny automobiliek

Je o tom presvedčený bývalý krízový manažér a europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL) so svojimi straníckymi kolegami a odborármi. Preto s kolegami požiadal Európsku komisiu o odloženie plnení prísnych zelených opatrení.

„Žiadame Európsku komisiu, aby v tomto roku vzhľadom na krízu spôsobenú epidémií koronavírusy, neuplatňovala žiadne sankcie voči automobilkám, a aby v priebehu druhého polroka dôkladne vyhodnotila dopady tejto krízy,“ žiada o prehodnotenie doterajších postupov predseda KDU-ČSL Marian Jurečka. Komisia by podľa neho mala zvážiť ďalší postup, pokiaľ ide o sprísňovanie ekologických limitov v najbližších rokoch: „KDU-ČSL tým nerezignuje na ochranu životného prostredia, v tejto dobe ale považujeme za zásadné stabilizovať európsky automobilový priemysel a dať mu istotu aj do budúcnosti.“

„S kolegami z rôznych frakcií preto chceme odporučiť Komisiu, aby v súčasnej dobe pozdržala legislatívu o popredne znižovanie CO2. Opak by totiž mal zásadný vplyv na zamestnanosť a konkurencieschopnosť a presun všetkej výroby do Indie a Číny za ďaleko horších podmienok,“ poskytuje ďalšie detaily k žiadosti europoslanec Tomáš Zdechovský. Téma plánuje prípadne otvoriť aj vo výbore pre zamestnanosť (EMPL), kde je podpredsedom: „Je pre mňa absolútne kľúčové čo najskôr naštartovať ekonomiku, zabezpečiť ľuďom prácu a stabilizovať celú spoločnosť.“

Nejde čeliť dopadom pandémie a sankciám zároveň
„V tejto neľahkej dobe musíme maximálne pomôcť udržať automobilový priemysel. Nejde čeliť dopadom pandémie a zároveň investovať, aby sa splnila všetky veľmi prísne emisné opatrenia,“ zhŕňa Jurečka, ktorý sa téma bude snažiť presadiť aj na najbližšom rokovaní Hospodárskeho a Európskeho výboru Poslaneckej snemovne. Tie by mali vyzvať českú vládu na okamžité rokovania s Európskou komisiou.

Registrácia osobných automobilov v EÚ spadli už za január a február o 7,4%. V marci a apríli sa predpokladá, že z dôvodov opatrení kvôli COVID-19 nastane prepad o 60 – 90%. Napríklad v Číne to bolo vo februári o 79%. Bez akejkoľvek pomoci zo strany EÚ nebude mať možnosť sektor sa ozdraviť a prežiť nasledujúce dva krízové roky.

Zdroj
TS T. Zdechovský
Editor
transport.sk

Prečítajte si aj

Back to top button