Motorizmus

Ázijské automobilky kontrolujú 49-% podiel na trhu v USA

Ázijské automobilky zvyšujú svoj podiel na trhu v USA. Vďaka rastu predaja Nissan Motor výrobcovia áut z Ázie v súčasnosti kontrolujú rekordný podiel na kľúčovom americkom trhu. V USA totiž klesá dopyt po veľkých úžitkových autách amerických automobiliek a brandža zažíva najhorší rok od 1993.
 

Nissan bol jedinou veľkou automobilkou, ktorá v júli dokázala zvýšiť predaj (+8,5 %) v USA. Najväčší ázijský výrobca áut Toyota Motor zaznamenal 12-% prepad a predaj Honda Motor sa znížil o 1,6 %. Ázijské značky v súčasnosti kontrolujú 49 % trhu v USA, keďže podiel tradičných amerických automobiliek General Motors, Ford Motor a Chrysler klesol na historické minimum 42,7 %, ako vyplýva z údajov spoločnosti Autodata Corp.
Mení sa totiž štruktúra dopytu, klesá popularita veľkých úžitkových vozidiel v prospech malých úsporných áut, čo posilňuje pozíciu japonských automobiliek, predovšetkým Hondy, tvrdí riaditeľ analýzy poradenskej spoločnosti v oblasti automobilového priemyslu Edmunds.com Jesse Toprak. "Nissan profitoval do istej miery z nedostatku zásob malých áut od Hondy."
Celkovo sa v júli predaj áut v USA znížil o 13 %. Hlavnou príčinou sú vysoké ceny benzínu.

zdroj: TASR, foto: internet

Prečítajte si aj

Back to top button