Motorizmus

Automobilka Renault má nové logo

Automobilka Renault tento mesiac mení svoje logo. Zmenu odštartovala dvoma kampaňami ZOE a predstavené bolo už počas eventu Renaulution. Umiestnené je aj na prednej maske Prototypu Renault 5. Nové logo stelesňuje „Nouvelle vague“ – myšlienku priniesť niečo nové, živé a moderné.

Predchádzajúce logo, ktoré značka uviedla na trh v roku 2015, mohlo podľa nej vyzerať zložitejšie a spôsobiť problémy s čitateľnosťou v menších veľkostiach. Tento nový kosoštvorec sa však líši tým, že je veľmi ucelený a čitateľný pri všetkých veľkostiach a materiáloch. Ako uviedol Renault, je perfektné, ak je vytlačené, zošité či dokonca vytvarované. Plochý dizajn môže byť „l’air du temps“ hoci má Skupina Renault dlhodobú tradíciu s logami vytvorenými z ostrých čiar, počnúc logom z roku 1946 až po nový 3D prístup, ktorý vytvoril Style Marque v roku 1992.

Renault sa napriek tomu nesnaží byť nostalgický so 70. rokmi. „Nouvelle vegue“ je pre Renault prejavom modernosti a technológie. Nové logo, ktoré sa už zobrazuje v TV reklamách a používa sa aj na sociálnych sieťach Skupiny Renault, bude od júna nasadené aj na rôznych webových platformách a od budúceho roka sa bude hrdo pýšiť na novom rade vozidiel Renault.

Ikonické

Renault má jedno z najikonickejších a rýchlo rozpoznateľných tvarov loga: kosoštvorec alebo inak diamant. Prvá pastilka sa objavila na prednej časti Renault 40HP z roku 1925. Mierne zmenila svoju podobu, aby sa prispôsobila prednej časti automobilu, ktorý ju nosil. V roku 1946, keď sa Spoločnosť premenovala na Regie Nationale des Usines Renault, prišlo nové logo, ktoré využíva jasné a ostré línie. Táto verzia bola neskôr modernizovaná v roku 1959 novým typom písma a vypustením slova „Regie Nationale“.

História loga Renault v rokoch 1900 až 1992
História loga automobilky Renault v rokoch 1900 až 1992 (FOTO: Renault)

V roku 1972 sa predstavilo nové logo, ktoré navrhli Yvaral a Vasarely. Toto logo ostalo na prednej maske vozidiel 20 rokov. Od roku 1978 ho sprevádzalo nové písmo, ktoré navrhol Wolff Olins. V roku 1992 Spoločnosť Style Marque prepracovala legendárny diamant a dodala mu 3D tvar s chrómovaným povrchom, ktorý dokonale ladil s typom písma Wolff Olins a ten trval až do roku 2004.

Pastilka sa neskôr umiestnila do žltého štvorca s novým typom písma. O 3 roky neskôr, v roku 2007, mierny redizajn umiestnil slovnú značku do žltého štvorca, priamo pod diamant. Rok 2015 zaznamenal zatiaľ poslednú zmenu, kedy nové logo a typ písma vyvinulo dizajnérske štúdio Renault v spolupráci so spoločnosťou Interbrand.

Zdroj
transport.sk
Editor
Tlačová správa

Prečítajte si aj

Back to top button