Motorizmus

Audi je značkou s najčastejšie stočenými kilometrami

Audi je značkou s najčastejšie stočenými kilometrami. Aj keď sa trh s ojazdenými autami stáva čoraz transparentnejším, manipulácia s odometrami je naďalej rozšíreným javom na celom svete. Najnovšia štúdia zistila, že značkou s najčastejšie stočenými kilometrami na Slovensku je Audi.

Kvôli neúprimným predajcom prichádzajú kupujúci o milióny eur a zdá sa, že situácia sa v blízkej budúcnosti zásadne nezmení. Spoločnosť carVertical, ktorá sa zaoberá automobilovými dátami, uskutočnila svoj štvrtý každoročný výskum na Slovensku, aby zistila, ktoré modely áut sú najčastejšie upravované a zvýšila tak povedomie medzi kupujúcimi. Štúdia analyzovala skutočné správy o histórii áut získané od používateľov carVertical v období od novembra 2022 do novembra 2023.

Podvody s najazdenými kilometrami sa najviac týkajú luxusných značiek

Autom s najčastejšie upravovaným odometrom na Slovensku je Audi TT – 15,12 % všetkých modelov skontrolovaných na carVertical malo stočený počet najazdených kilometrov. Ide o významné čísla, ktoré naznačujú, že jeden zo siedmich modelov TT v krajine môže mať sfalšovaný počet prejdených kilometrov.

Audi je značkou s najčastejšie stočenými tachometrami. Audi TT.

Ďalej nasledujú Peugeot 508 (7,8 %), Audi A5 (6,36 %), Audi A6 (6,35 %) a Audi Q7 (4,93 %).

„Podvod s odometrom sa týkal 4,47 % všetkých áut skontrolovaných na carVertical na Slovensku, pričom priemerný počet pri spätnej úprave odometra bol viac ako 83 000 kilometrov. Kúpa auta so stočeným odometrom vždy znamená nepredvídateľné prevádzkové výdavky a rýchlejšie znehodnocovanie auta,“ vysvetľuje Matas Buzelis, automobilový expert a vedúci oddelenia komunikácie v spoločnosti carVertical.

Spomedzi 20 najčastejšie upravovaných modelov na Slovensku až 7 pochádza z dielne Audi. Silný trhový dopyt po ojazdených luxusných vozidlách v dobrom stave vysvetľuje, prečo sú práve Audi tak populárne medzi podvodníkmi.

TOP 20 vozidiel, ktoré mávajú najčastejšie stočený tachometer.

Vozidlá ekonomickej triedy sú upravované menej často

Častokrát je jednoduchšie stočiť hodnoty odometrov moderných vozidiel, pretože vyžadujú menej fyzickej manipulácie. Keďže je všetko prepojené, na umelé navýšenie hodnoty auta zločincom stačí prístrojové vybavenie na úpravu odometra. Odborníci varujú, že bez hlbšieho prieskumu histórie ojazdeného auta môže byť ťažké sfalšované počty kilometrov odhaliť.

Z 20 najviac upravovaných áut na Slovensku je 11 považovaných za prémiovú triedu, z čoho vyplýva, že vozidlá ekonomickej triedy sú upravované menej často. Manipulácia s odometrom prémiových značiek ako Audi, Volvo, Porsche, Land Rover alebo Mercedes-Benz umožňuje páchateľom zarobiť viac peňazí. Tí rovnako nechcú riskovať odhalenie úradmi pre zisk niekoľkých stovák eur pri predaji upraveného hatchbacku.

Najmenšie riziko hrozí pri modeloch Ford Mondeo a Škoda Octavia

Ford Mondeo je najmenej upravovaným autom na zozname s podielom 2,8 %. To znamená, že kúpou Audi TT riskujete až 5-krát viac než pri voľbe Mondea. Medzi vozidlá s najmenej upravovanými kilometrami patria aj Škoda Octavia (2,82 %), Volkswagen Golf (3,11 %), Mercedes-Benz triedy C (3,18 %) a Mercedes-Benz triedy E (3,38 %).

Pri hľadaní ojazdeného vozidla nie je v bezpečí pred podvodníkmi nikto, preto je dôležité preveriť historické údaje o najazdených kilometroch a záznamy o poškodení auta. Pravdepodobnosť zakúpenia vozidla v zlom stave vám pomôžu znížiť aj testovacia jazda a kontrola vykonaná u renomovaného predajcu. V opačnom prípade kupujúci riskujú stratu peňazí a ohrozenie svojej bezpečnosti.

Štúdia sa opiera o údaje z miliónov správ

Prieskum carVertical vyhodnotil skutočné správy o histórii áut získané od používateľov. Pre lepšie pochopenie boli hodnoty odometrov agregované na platforme a roztriedené podľa modelov s najväčšími úpravami. Spracovanie miliónov záznamov histórie áut umožňuje spoločnosti rozpoznať trendy, získať prehľad a predpovedať vývoj trhov s ojazdenými autami.

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
TS carVertica, foto: pexels/unsplash

Prečítajte si aj

Back to top button