Elektromobilita

Nový eActros 600 bude na jeseň

Nový eActros 600 bude na jeseň. Batériový elektrický nákladný automobil Mercedes-Benz na diaľkovú prepravu je na ceste. Mercedes-Benz Trucks predstaví sériovú verziu predchádzajúceho eActros LongHaul 10. októbra 2023 s novým dizajnom a novým názvom eActros 600 ako svetovú premiéru.

Označenie 600 je odvodené od kapacity batérie v kilowatthodinách – rovnako ako u eActros 300/400 pre rozvážkovú dopravu. Vysoká kapacita akumulátora a nová, špeciálne vyvinutá elektrická hnacia náprava, umožňujú dojazd okolo 500 kilometrov bez medzinabíjania. Vďaka nízkej spotrebe energie má byť e-truck, uvádzaný na trh ako „New eActros 600“, pre zákazníkov najekonomickejším nákladným vozidlom na diaľkovú prepravu od Mercedes-Benz Trucks v porovnaní s konvenčným dieselovým Actrosom.

Prototypy zafungovali

Od prvého predstavenia elektrického nákladného vozidla ako „koncepčného prototypu“ na IAA Transportation 2022 boli v závode Mercedes-Benz Wörth vyrobené ďalšie testovacie vozidlá – s centrálnymi komponentmi pochádzajúcimi zo závodov Mercedes-Benz Mannheim, Kassel a Gaggenau. Prototypy vozidla boli testované počas zimných testov vo Fínsku na začiatku roka. V súčasnosti sa buduje flotila zhruba päťdesiatich prototypov vozidiel, ktorá sa v ďalšom kroku plánuje aj v praktickom testovaní s prvými zákazníkmi. Štyri závody sa zároveň intenzívne pripravujú na sériovú výrobu eActros 600 alebo dôležitých komponentov. Sériová výroba e-truck je plánovaná na rok 2024.

Karin Rådström, generálna riaditeľka Mercedes-Benz Trucks: „eActros 600, vyrábaný vo Wörthe, je schopný nahradiť väčšinu dieselových nákladných vozidiel v dôležitom segmente diaľkovej dopravy, pretože pre našich zákazníkov nastavuje nové štandardy z hľadiska hospodárnosti. Ponúka tiež obrovský potenciál na zníženie emisií CO2. Som presvedčená, že tento kamión bude definovať nové meradlo v cestnej nákladnej doprave.“

V rámci transformácie smerom k CO2 neutrálnej doprave výrobné závody Daimler Trucks neustále rozvíjajú výrobu nákladných vozidiel s novými systémami pohonu. Aj zamestnanci, ktorí pracujú na vysokonapäťových súčastiach alebo vozidlách, ako je eActros, prechádzajúci zvláštnym školením a ďalším vzdelávaním. Len vo Wörthe bolo k dnešnému dňu preškolených vo vlastnom školiacom stredisku pre manipuláciu s vysokonapäťovými vozidlami a súčasťami okolo 2 700 zamestnancov.

Karin Rådström, generálna riaditeľka Mercedes-Benz Trucks

Nový eActros 600 bude na jeseň

Sofistikovaná technika

Tri akumulátory poskytujú eActros 600 inštalovanú celkovú kapacitu vyše 600 kWh v sériovej výrobe a dva elektromotory ako súčasť novej e-axle generujú trvalý výkon 400 kW a tiež špičkový výkon cez 600 kW. Okrem ťahača bude Mercedes-Benz Trucks hneď pri uvedení na trh vyrábať aj pevné varianty eActros 600. Zákazníkom to ponúkne množstvo ďalších možných prípadov použitia v plne elektrickej doprave. Vývojoví inžinieri v spoločnosti Mercedes-Benz Trucks navrhujú eActros 600 tak, aby vozidlo a jeho komponenty spĺňali rovnaké požiadavky na odolnosť ako porovnateľný bežný Actros pre ťažké diaľkové vozidlá. To znamená 1,2 milióna kilometrov na ceste za obdobie desiatich rokov.

Batérie používané v eActros 600 využívajú technológiu lítium-železo fosfátových článkov (LFP). Tie sa vyznačujú predovšetkým dlhou životnosťou a väčšou využiteľnou energiou. Vývojári Mercedes-Benz Trucks si kladú za cieľ, aby sa batérie sériového eActros 600 dali nabiť z 20 na 80 % za menej ako 30 minút na nabíjacej stanici s výkonom asi jeden megawatt. Jadrom konceptu Mercedes-Benz Trucks pre batériovo-elektrickú diaľkovú dopravu je ponúknuť zákazníkom aj, poradenstvo, nabíjaciu infraštruktúru a služby.

Zdroj
transport.sk
Editor
MO

Prečítajte si aj

Back to top button