V januári uhradili dopravcovia na mýte takmer 20 miliónov EUR
V januári uhradili dopravcovia na mýte takmer 20 miliónov EUR. Výber mýta za jazdu po spoplatnených úsekoch diaľnic a rýchlostných ciest dosiahol v januári 19,986 milióna EUR.
S účinnosťou odo dňa 1. januára 2025 narástol počet vymedzených úsekov ciest o 140 úsekov, v prevažnej väčšine z dôvodu optimalizácie existujúcich vymedzených úsekov, ale aj napr. zaradením nových úsekov, pričom najvýraznejšou zmenou bolo zaradenie diaľničných úsekov na prieťahu a obchvate Bratislavy do zoznamu spoplatnených ciest. Zmeny sa dotkli aj ciest II. triedy v prihraničných oblastiach Slovenska s Ukrajinou. V rámci výberu mýta bolo v októbri na Slovensku spracovaných necelých 47 miliónov mýtnych transakcií.
V Elektronickom mýtnom systéme spoločnosti SkyToll využívalo v januári vymedzené úseky ciest priemerne 20 700 vozidiel denne. Viac ako polovicu vybraného mýta, takmer 57 %, uhradili v januári prevádzkovatelia vozidiel s domácimi registračnými značkami. Zvyšných viac ako 43 % mýtnych poplatkov zaplatili prevádzkovatelia vozidiel zo zahraničia. K 31. januáru 2025 vydala spoločnosť SkyToll dopravcom 214 tisíc palubných jednotiek, pričom takmer 28 % z nich získali domáci dopravcovia zo Slovenska.
V januári uhradili dopravcovia na mýte takmer 20 miliónov EUR
Mobilné jednotky vynucovania riešili v prvom mesiaci roka na vymedzených úsekoch ciest 353 prípadov porušenia zákona o výbere mýta, čo je približne rovnaký počet ako v januári roku 2024. Najčastejším typom priestupku bol nesprávne nastavený počet náprav v palubnej jednotke, v dôsledku čoho bolo nesprávne účtované mýto.
Tento typ priestupku zistila mobilná jednotka vynucovania v 282 prípadoch. Odhalených bolo tiež 44 vozidiel, ktoré vôbec nemali nainštalovanú povinnú palubnú jednotku. Jazdu bez palubnej jednotky OBU odhalili mobilné hliadky u vozidiel z celkovo 17 krajín, pričom najčastejšie išlo o vozidlá s poľskými registračnými značkami (spolu 10 prípadov).
Operátori zákazníckej linky Elektronického mýtneho systému prijali v januári 5 062 hovorov. Takmer štvrtina hovorov (23 %) bola prijatá v poľštine, necelá tretina v slovenčine. Zvyšné hovory boli vybavené v niektorom z ďalších štyroch jazykov, ktoré zákaznícka linka podporuje.