Cestná doprava

Úprava cesty I/18 pri Strečne zvýši jej priepustnosť a bezpečnosť

Úprava 11-kilometrového úseku cesty I/18 Strečno – Dubná Skala, ktorej súčasťou je uvedenie tretieho pruhu v úseku 6,4 kilometra, zvýši priepustnosť a bezpečnosť jedného z najhorších cestných úsekov na Slovensku. Pri príležitosti sprevádzkovania úseku to v Strečne konštatoval minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Ľubomír Vážny.

"Túto stavbu považujem za provizórium. Stále zostáva našou veľkou prioritou dobudovať diaľničný úsek D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka – Višňové, Višňové – Dubná Skala. Až po dobudovaní tohto úseku sa definitívne doriešia problémy na úseku pri Strečne," povedal Vážny. Minister pripomenul, že na úseku Strečno – Dubná Skala ide o prvú stavbu takzvaného striedavého trojpruhu na Slovensku. Investované finančné prostriedky vo výške 3,319 milióna eur (99,99 milióna Sk) sa použili na úpravu povrchu komunikácií a odstavných plôch, úpravy odvodňovacích prvkov, zaistenia priľahlého svahu, zmeny v usporiadaní jazdných pruhov a realizáciu vodorovného a zvislého dopravného značenia. Predseda Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) Juraj Blanár vyzdvihol význam dopravno-bezpečnostných opatrení. "Počas akejkoľvek nehody alebo veľkej zápchy v Strečnianskej úžine sa všetky dopravné prúdy presmerovali na cesty II. a III. triedy, ktoré patria ŽSK. Čo naozaj veľmi znepríjemňovalo život práve tým obciam, cez ktoré to prechádzalo. Či už je to Terchovská dolina, alebo je to cesta cez Turiec na Vrícko a smerom na Rajec. Preto som presvedčený, že to prinesie svoje ovocie," povedal Blanár. Aj podľa neho je prepojenie diaľničného úseku D1 od Hričovského Podhradia po Dubnú Skalu potrebné dobudovať v čo najkratšom čase. "A začať v prvom rade budovať najdlhší tunel na Slovensku, to je tunel Višňové, dlhý 7,5 kilometra. Pretože tu sú už možnosti vyčerpané a je potrebné dopravný prúd previesť tadiaľto. Som veľmi rád, že to aj ministerstvo takto cíti. A dúfam, že finančná kríza nezabráni realizovaniu PPP projektov na tomto úseku," uviedol Blanár. Podľa riaditeľa Slovenskej správy ciest (SSC) Žilina Ivana Hlavoňa patrí cesta od Strečna po Ivachnovú medzi najzaťaženejšie na Slovensku. "Je tu šanca urobiť v tomto úseku ešte minimálne 25 kilometrov striedavých trojpruhov. Bez nárokov na stavebné úpravy, bez nárokov na to, aby sme zaberali pôdu. Celý úsek až po Ivachnovú nám v niektorých miestach ponúka aj 13-metrové šírky, ktoré sú už dnes spevnené. Možno po nich jazdia cyklisti, ale nie všade. No tak ich využijeme na jazdné pruhy a zostanú priestory aj pre bezpečnosť pre takýchto účastníkov cestnej premávky," uzatvoril Hlavoň.

zdroj: TASR, foto: internet

Prečítajte si aj

Back to top button