Cestná doprava

Sme spoľahlivým partnerom, hovorí nový vedúci nákladných vozidiel Mercedes-Benz Slovensko

Na novú pozíciu na Slovensku mal nastúpiť v máji, kvôli uzavretým hraniciam sa však jeho začiatok presunul na júl. Teraz má za sebou viac ako 100 dní v novej funkcii, spoznal svoj slovenský tím a získal prvé skúsenosti so slovenskými zákazníkmi. V rozhovore s Ibrahimom Demirom, novým vedúcim nákladných vozidiel spoločnosti Mercedes-Benz Slovensko, sme sa rozprávali o súčasných výzvach, spôsoboch, ako chce spoločnosť Mercedes-Benz Trucks podporovať svojich zákazníkov aj o tom, aké sú jej plány do budúcnosti.

Nedávno ste ukončili svoje prvé 3 mesiace v novej funkcii, v novej krajine. Ako by ste opísali toto obdobie?

Áno, je to už viac ako 100 dní, čo som tu. Viete si predstaviť, že sme tento rok čelili mnohým mimoriadnym výzvam, spôsobeným hlavne situáciou ohľadom pandémie ochorenia COVID-19. Napriek tomu všetkému však môžem za seba povedať, že sa tu na Slovensku cítim ako doma. Mám dojem, akoby som pracoval desať rokov pre Mercedes-Benz tu na Slovensku (úsmev). Samozrejme, veľmi mi pomohla skutočnosť, že som už počas mojej práce v centrále mal na starosti východoeurópske trhy vrátane Slovenska. Bez tunajšieho tímu Mercedes-Benz Slovensko by to však zďaleka nebolo také ľahké. Našiel som tu skvelý, funkčný tím, motivovaných ľudí, ktorí majú pre Mercedes-Benz Trucks rovnakú vášeň ako ja. To mi uľahčilo štart a spoločnými silami sa nám podarilo prekonať tieto mimoriadne dni a nasmerovať naše podnikanie na vyššiu úroveň.

Na ktoré kľúčové oblasti sa chcete v najbližšej budúcnosti zamerať a aké sú vaše dlhodobé plány?

Musíme byť bližšie k našim zákazníkom a musíme začať tým, že ich budeme pozorne počúvať. Znie to veľmi ľahko, no musíme sa s nimi skutočne spojiť, nehovoriť im iba o tom, čo predávame, aké vynikajúce sú naše produkty a služby. Všetci sú to inteligentní ľudia, produkty aj služby už poznajú. Musíme lepšie pochopiť, s akými prekážkami bojujú, s akými problémami sa stretávajú na Slovensku aj v zahraničí. Ako najväčší výrobca nákladných vozidiel so 130-ročným dedičstvom máme v rukáve mnoho riešení a chceme pre našich zákazníkov priniesť aj ďalšie, nové riešenia. Nedodávame totiž iba nákladné vozidlá, sme partnerom pre inovácie a pokrok.

Túto zmenu myslenia musíme preniesť do všetkých oblastí, kde prichádzame do kontaktu so zákazníkom. Z tohto dôvodu budeme ďalej rozvíjať našich servisných partnerov v oboch smeroch, teda po stránke výkonu aj po stránke starostlivosti o zákazníka. Vidíme v tejto oblasti urgentnú potrebu konať. Na to sa zameriavame krátkodobo. Z dlhodobého hľadiska sa snažíme byť preferovaným partnerom pre všetky dopravné spoločnosti na Slovensku. Za týmto účelom chceme ďalej rozvíjať našu organizáciu a našich ľudí, aby sme boli pripravení aj na zmeny, ktoré postupne nastávajú v celom priemysle. Doprava bude viac digitálna, prichádzajú nové služby, ktoré musíme budovať, ponúkať integrované riešenia a odstraňovať medzery v produktoch.

Aké dôsledky môže mať súčasná situácia s pandémiou na trh dopravy?

Z tejto pandémie vzišli dve ponaučenia. Prvým je, že svet v ktorom žijeme, je zraniteľný. Pred pandémiou sme si mysleli, že ak sa niečo stane, o dva alebo tri mesiace budeme mať k dispozícii vakcínu a už nebude problém. Teraz vidíme, že by sme sa nikdy nemali príliš spoliehať na to, čo máme, ale byť v strehu a poctivo pracovať a brať do úvahy riziká, ktorým môžeme čeliť. Druhá lekcia, a úprimne poviem, že za to som vďačný, je to, že ľudia si uvedomili aká nesmierne dôležitá je pre nás všetkých doprava. Počas prvých lockdownov v celej Európe všetci ocenili prácu dopravných spoločností, čo je skutočne veľmi dôležité.

Tím Mercedes-Benz Trucks, zľava Martin Vida, manažér podpory predaja, Ibrahim Demir, vedúci predaja nákladných vozidiel, a Ján Šulek, manažér predaja nákladných vozidiel (FOTO: MM)

Podľa môjho názoru nedôjde v dôsledku pandémie COVID-19 k veľkým transformáciám alebo obrovským zmenám v dopravných spoločnostiach. Majitelia dopravných firiem sú veľmi dobre zvyknutí na nestabilné prostredie na trhu. A z rozhovorov s nimi vieme, že sú tiež veľmi dobrí v oblasti financií. Takže si myslím, že väčšina z nich krízu prekoná. Samozrejme, niektoré spoločnosti zrejme budú mať problémy a budú musieť škrtať, ale zvládnu to.

Myslíte si, že to nejako ovplyvní trendy ako digitalizácia a tlak na alternatívne palivá?

Myslím si, že potreba transformácie bude prichádzať z úplne inej oblasti a tou bude dopyt po digitalizácii. Zákazníci a tiež vlády jednotlivých krajín budú žiadať dopravné spoločnosti, aby boli digitálnejšie. Už to vidíte – od minulého roku napríklad máme digitálny tachograf. Toto bude pokračovať. Digitalizácia bude súčasťou nášho dopravného života. Ďalším problémom sú environmentálne požiadavky. Európska únia sa rozhodla znížiť emisie CO2 v doprave o 90 % do roku 2050. To sa dotkne nás všetkých. Každý bude brať do úvahy uhlíkovú stopu. Toto sa dialo už pred pandémiou, pandémia iba urýchľuje zmeny.

Kde inde očakávate, že sa doprava stane viac digitálnou?

Digitalizácia nám pomôže vyriešiť problémy. Zoberme si napríklad našu novú službu Mercedes-Benz Uptime. Je to jedna z noviniek, ktoré sme pred tromi rokmi predstavili na hlavných trhoch EÚ. Pripravili sme všetky predpoklady a aj na Slovensku teraz ponúkame tieto inteligentné riešenia, priamo v našom servisnom kontrakte ServiceContract Complete. Pre dopravné spoločnosti sú nočnou morou prestoje. Takže Mercedes-Benz Uptime je ich hrdina. Ak nákladné vozidlo nie je na ceste, je to nich neproduktívny čas. S Mercedes-Benz Uptime to môžeme vyriešiť presne takto. Ako prví máme inteligentné riešenie, ktoré neustále monitoruje vozidlo a odosiela informácie do cloudu. Dokáže analyzovať a informovať nás aj zákazníka o možných škodách alebo problémoch s akýmkoľvek vozidlom. Vďaka tejto službe sa zákazníci môžu vyhnúť poruchám, môžu si oveľa ľahšie naplánovať návštevy svojich servisov a získavajú aj väčšiu transparentnosť.

Vedúci predaja nákladných vozidiel spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia Ibrahim Demir (FOTO: MM)

Ak by ste mohli poslať zákazníkom z oblasti dopravy poslať posolstvo, čo by ste im odkázali?

V prvom rade veľké ďakujem za ich dôveru vo vozidlá Mercedes-Benz Trucks. Z celého srdca by som chcel povedať, nebuďte demotivovaní súčasnou situáciou na trhu. Dopravný priemysel zostane. Stále bude treba prepravovať tovar a takisto aj Slovensko má pred sebou veľkú budúcnosť. Stretol som tu skutočných profesionálov, aj v porovnaní so západoeurópskymi spoločnosťami sú tu veľmi schopní a šikovní ľudia. Tunajšie firmy sú možno menšie, ale o to svižnejšie, pružnejšie a odolnejšie. Nie je preto dôvod na pesimizmus ohľadom budúcnosti dopravného priemyslu na Slovensku. Ale samozrejme, všetci budeme čeliť novým výzvam. Veci budú volatilnejšie, neisté, zložitejšie.

A ovplyvní to aj odvetvie dopravy. Budeme mať novú legislatívu, všetko bude digitálnejšie, s veľkým množstvom informácií budú musieť dopravné spoločnosti nastaviť nové obchodné modely. V týchto zložitých časoch budú potrebovať spoľahlivého partnera, ktorý bude stáť po ich boku a bude ich podporovať. A tým je Mercedes-Benz Trucks Slovakia. Ak čelia akejkoľvek situácii, akýmkoľvek problémom, chceme byť ich partnerom, je to v našej DNA, byť tu pre tých, ktorí udržiavajú svet v pohybe. Preto ich chcem poprosiť, ak je niečo, čo pre svoje budúce podnikanie zvažujete alebo premýšľate nad niečím, stačí prísť a zaklopať na naše dvere, pomôžeme vám našimi odbornými znalosťami a inováciami. Máme celé množstvo riešení, ktoré vás podporia. Každá zmena prináša príležitosť a to je aj prípad novej legislatívy. Nájdite nové obchodné modely, opýtajte sa nás, pomôžeme vám pri budovaní vašich nových obchodných príležitostí.

Ibrahim Demir

Narodil sa v roku 1976 v juhozápadnej časti Nemecka, ktorá je známym priemyselným regiónom, v ktorom má svoje sídlo mnoho svetových značiek, medzi nimi aj Mercedes-Benz. Ako sám hovorí, ako syn tureckých prisťahovalcov vyrastal v dvoch kultúrach a už ako mladý muž sa rozhodol skombinovať to najlepšie z oboch – z nemeckej a tureckej – aby vytvoril svoju vlastnú kultúru, teda aby počúval, čo hovoria iní, aj keď majú odlišné názory, aby bol priateľský, otvorený a nápomocný ostatným.

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
MM

Prečítajte si aj

Back to top button