Práce na budúcej električkovej trati v Petržalke pokračujú v odstraňovaní ornice
V rámci výstavby predĺženia električkovej trate v bratislavskej Petržalke bola v uplynulom období odstránená z viacerých nespevnených plôch koridoru budúcej trate vrchná vrstva pôdy, tzv. ornica.
Jej odstránenie je potrebné pre položenie konštrukcie električkovej trate. Ornica je postupne odstraňovaná po celej budúcej trase. Na sociálnej sieti o tom informuje hlavné mesto. „Práce je potrebné realizovať pre to, aby sme mohli v týchto miestach položiť samotnú konštrukciu električkovej trate, čomu budú predchádzať zemné práce podľa potreby terénu, napríklad vytvorenie násypov, výkopové práce alebo prekládky sietí,“ približuje bratislavský magistrát.
Celkový rozsah odhumusovanej plochy je 61 750 štvorcových metrov, hrúbka je v priemere desať centimetrov. Získaná zemina bude neskôr opätovne použitá, a to pri zatrávňovaní a výsadbe v okolí. O ďalších prácach bude mesto priebežne informovať.
Novú električkovú trať v Petržalke má postaviť vysúťažená skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka. Hlavné mesto so zhotoviteľom podpísalo zmluvu za 74,58 milióna eur bez DPH. Stavebné práce majú prebiehať súčasne na viacerých stavebných objektoch pozdĺž celého úseku novej trate. Vedenie hlavného mesta verí, že električka bude novou traťou jazdiť do konca roka 2023.
Budúca električková trať v Petržalke bude nadväzovať na jej prvú etapu Jesenského – Jungmannova, v rámci ktorej sa kompletne rekonštruoval aj Starý most. Trasa električky sa predĺži o 3,9 kilometra, od súčasnej konečnej zastávky Jungmannova po novú konečnú zastávku Janíkov dvor. Nový úsek bude mať celkovo sedem zastávok, predovšetkým v blízkosti dôležitých dopravných uzlov. Pôjde o zastávky, ako Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor.