Petržalská električka pôjde po novej trati v roku 2025
Petržalská električka pôjde po novej trati v roku 2025. Starosta bratislavskej Petržalky a zároveň bratislavský mestský poslanec Ján Hrčka predpokladá, že električka bude po novej trati (Jungmannova-Janíkov dvor) jazdiť až v roku 2025. Odvoláva sa pritom na informácie, ktoré má, i na priebeh stavebných prác.
„Do konca roka 2024 sa to reálne nedá stihnúť. Ale ak sa to stihne, stále sme len rok v omeškaní, tak je to stále ešte dobré,“ poznamenal. Odhad, že električku po novej trati spustia až v roku 2025, nedávno uviedol aj predseda mestskej dopravnej komisie a starosta bratislavských Jaroviec Jozef Uhler.
Hrčka víta, že sa v prípade výstavby už spomínajú reálnejšie termíny, ako v minulosti. „Dnes už aj magistrát hovorí v lepšom prípade o lete 2024. V horšom prípade o septembri, ktorý môže byť kedykoľvek októbrom, novembrom,“ skonštatoval Hrčka.
Za utópiu považuje, ak si niekto myslí, že na takej veľkej stavbe, ktorá je tak dlho v omeškaní, sa stihnú všetky termíny, nevznikne žiadna komplikácia a ani nepochybí žiadny dodávateľ. Myslí si, že nejaké problémy ešte nastať môžu, otázkou podľa neho je, ako budú vážne a ako rýchlo sa budú dať vyriešiť. „Lebo momentálne s rýchlosťou riešenia problémov to práve na tejto stavbe nešlo,“ podotkol Hrčka.
S výstavbu trate za vyše 70 miliónov eur bez DPH začala koncom novembra 2021 vysúťažená skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka (spoločnosti Aldesa Construcciones Polska a Aldesa Construcciones).
Petržalská električka pôjde po novej trati v roku 2025
Podľa pôvodných plánov sa mal projekt dokončiť do konca tohto roka. Primátor Bratislavy Matúš Vallo však už v uplynulých mesiacoch informoval, že električka začne premávať až v budúcom roku. Podľa aktuálneho revidovaného harmonogramu majú byť práce ukončené do konca septembra 2024.
Väčšina nákladov má byť hradená z eurofondov. Hlavné mesto dlhodobo deklaruje, že neprepadnú. Poukazuje pritom na fázovanie projektu. To však kritizuje Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR. Považuje to len za záložný plán na úkor iných projektov. Zároveň tvrdí, že predĺženie petržalskej električkovej trate malo byť hotové už dávno.