Cestná doprava

NDS upozorňuje, že parkovanie na jej odpočívadlách je bezplatné

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) zaregistrovala prípady neoprávneného podnikania na parkovacích plochách odpočívadiel. Upozorňuje preto motoristov, aby si dávali pozor na nekalé praktiky niektorých mobilných aplikácií. Za parkovanie na odpočívadlách NDS sa totiž neplatí. Na situáciu už reagoval aj správca aplikácie Parkio.

„Upozorňujeme, že Národná diaľničná spoločnosť nemá uzavretú zmluvu so žiadnou spoločnosťou, ktorá by poskytovala svoje služby cez mobilnú aplikáciu Parkio, spočívajúce v poskytovaní parkovacích miest na odpočívadlách v našom vlastníctve za akúkoľvek odplatu,“ zdôraznila vedúca oddelenia masmediálnej komunikácie NDS Eva Žgravčáková. O bezplatnom parkovaní na odpočívadlách NDS navyše informuje aj dopravné značenie.

Žgravčáková zároveň poznamenala, že viac ako 70 odpočívadiel v rámci diaľničnej infraštruktúry spravovanej NDS ponúka motoristom servis, ktorého súčasťou sú čerpacie stanice, kaviarne či reštaurácie, ale aj zóny oddychu s ihriskami, moderné bezbariérové hygienické zariadenia a parkovacie plochy pre osobné a nákladné autá a autobusy. „Sieť odpočívadiel s ich ponukou nájdu motoristi v našej mobilnej aplikácii Pomoc na diaľnici. To všetko ponúkame motoristom v cene diaľničnej známky,“ dodala. Diaľničiari priblížili, že mobilná aplikácia Parkio ponúka prenájom parkovacieho miesta na takmer všetkých diaľničných odpočívadlách. Spomenuli napríklad odpočívadlo Malý Šariš na D1 pri Prešove či odpočívadlo Červeník na D1 pri Trnave.

Išlo o technickú chybu

Spoplatnenie parkovania na slovenských diaľničných odpočívadlách vzniklo v dôsledku technickej chyby, reagoval vo štvrtok Michal Matúš, konateľ spoločnosti Parkio – Servicos informaticos v reakcii na stredajšiu (11. 11.) informáciu NDS. Spoločnosť Parkio podľa Matúša akékoľvek obvinenia z nekalých praktík odmieta. „V mobilnej aplikácii Parkio boli voľné parkovacie miesta na diaľničných odpočívadlách označené ako spoplatnené tarifou 0,01 eura. Technickú chybu, ktorá spoplatnenie spôsobila, sme okamžite odstránili. Všetkým používateľom aplikácie Parkio, ktorým bola spôsobená ujma, sa týmto ospravedlňujeme,“ povedal Matúš. Celkový objem platieb, ktoré boli v dôsledku technickej chyby realizované, bol vo výške 0,04 eura.

„Spoločnosť Parkio zároveň všetkým používateľom, ktorým bola v dôsledku technickej chyby z účtu stiahnutá suma, poskytne ako náhradu škody formou parkovacieho kreditu v hodnote stonásobku realizovanej platby,“ dodal Matúš. Doplnil, že mobilná aplikácia Parkio vznikla v roku 2015. Jej cieľom je pomáhať mestám a samosprávam realizovať a riadiť na svojom území parkovaciu politiku. Aplikáciu je možné využívať vo viacerých európskych krajinách. Používateľom dáva prehľad o umiestnení parkovacích miest a v prípade spoplatnenia parkovania aj možnosť realizovať platbu.

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
TASR

Prečítajte si aj

Back to top button