Cestná doprava

Mercedes-Benz Trucks na veľtrhu Bauma

Mercedes-Benz Trucks na veľtrhu Bauma. Od 24. do 30. októbra sa v Mníchove konal najväčší veľtrh stavebnej techniky Bauma 2022. Mercedes-Benz Trucks na ňom okrem konvenčných stavebných vozidiel predstavil aj elektrické novinky určené pre stavebníctvo.

V expozícii Mercedesu si bolo z čoho vyberať. Značka tu vystavovala limitovanú edíciu modelu Actros L Edition 3, viacero modelov Arocs s rôznymi nadstavbami od popredných nadstavbárov, ako Hiab, Liebherr, Meiller, Palfinger alebo Putzmeister, ako aj model Atego 1530K s trojstranným sklápačom Meiller alebo Unimog 435.

Všetko pre stavebný segment

Pre modely Actros a Arocs, ktoré pri svojich úlohách okrem štandardných ciest často prechádzajú náročným terénom na staveniskách, je k dispozícii hydraulická pomocná hnacia náprava (Hydraulic Auxiliary Drive – HAD). Ide o systém pripájateľnej prednej hnacej nápravy, ktorá pracuje do rýchlosti 30 km/h a generuje dodatočnú trakciu.

Nielen pre stavebníctvo predstavil Mercedes už v apríli tohto roku druhú generáciu systému MirrorCam. Ramená, na ktorých sú kamery systému pripevnené, sú teraz na oboch stranách o 10 cm kratšie. Vodič tak má pri cúvaní ešte lepšiu perspektívu a manévrovanie je pre neho jednoduchšie. Upravilo sa aj tónovanie, vďaka čomu vodič vidí viacero odtieňov. Zvýšila sa tiež kvalita farieb a jasu, čo vodič popri bežnom používaní ocení aj pri podmienkach s minimálnym svetlom.

Novinky pre Arocs

Vlajková loď stavebného segmentu, model Arocs, sa na veľtrhu Bauma predstavil s novou prednou nápravou s nosnosťou 10 ton. Na vozidlo sa tak budú dať montovať ťažšie žeriavy a ďalšie stroje. Každodennú prácu môže uľahčovať pokrokový digitálny Multimedia Cockpit. Na primárnom displeji z dvojice displejov vodič vďaka kontrolke vidí, či je nadstavba v prevádzke, a môže počas jej činnosti dostávať až 10 prednastavených upozornení. Sekundárny displej môže mať až 8 voliteľných virtuálnych spínačov. Nové hlavné svetlá s LED svetelným podpisom sú v rámci voliteľnej výbavy dostupné aj ako Full LED.

Ešte úspornejší motor

Vylepšeniami prešlo aj hnacie ústrojenstvo. Tretia generácia 12,8-litrového motora OM 471 je k dispozícii od októbra 2022 pre Arocs aj Actros L. Viaceré technologické inovácie sa zamerali na zvýšenie efektivity a zníženie celkových nákladov na prevádzku, avšak pri zachovaní výkonových parametrov, na ktoré sú zákazníci zvyknutí. Značka predstavila dve nové turbodúchadlá. Prvý variant je zameraný na diaľkovú prepravu a čo najnižšiu možnú spotrebu.

V spolupráci s prepracovaným systémom dočisťovania výfukových plynov prináša podľa značky úsporu spotreby paliva až do 4 %. Druhý variant turbodúchadla je určený pre aplikácie vyžadujúce vysoký výkon a veľkú brzdnú silu, teda pre ťažkú nákladnú dopravu a stavebný segment. Pre ešte vyššiu dynamiku Mercedes-Benz vylepšil aj automatizovanú prevodovku PowerShift Advanced. Tá bude od apríla 2023 k dispozícii aj s motormi OM 470, OM 473, OM 936 a G 140.

Univerzálny Unimog

Na stavebnom veľtrhu nemohol chýbať Unimog. Vystavené boli viaceré verzie s rôznymi nadstavbami. So štyrmi nezávislými hydraulickými systémami ponúka Unimog rezervný výkon pre pohon vozidla aj pre nadstavby. Kabína s tzv. otvoreným výhľadom a krátkym predným previsom navyše vodičovi ponúka skvelý rozhľad a zvyšuje bezpečnosť.

eActros LongHaul aj pre stavebníctvo

Na veľtrhu Bauma sa dalo vidieť aj nedávno predstavený prototyp elektrického ťahača eActros LongHaul, ktorý získal ocenenie Truck Innovation Award. So sklápacím návesom od firmy Meiller demonštroval svoje schopnosti ťahať aj návesy s hydraulikou vrátane návesov s posuvnou podlahou a ďalšími aplikáciami. Mercedes-Benz Trucks v spolupráci so spoločnosťou Paul Group, ktorá sa špecializuje na stavebné vozidlá, predstavil aj elektrický prototyp modelu Arocs 8×4 s kabínou ClassicSpace M. Na jeho podvozku bol osadený elektrický domiešavač betónu ETM-905 od spoločnosti Liebherr-Mischtechnik s objemom 9 m3.

Zdroj
transport.sk
Editor
MM

Prečítajte si aj

Back to top button